• 0

Desinvesteringsbijtelling ?

Hallo allemaal,

 

Overweeg mijn 0% auto van 31 december 2013 (op kenteken) ook in 2013 betaald en dus ook in 2013 investeringsaftrek genoten (kia) en natuurlijk ook mia. Overweeg nu een nieuwe auto te bestellen en ook te betalen nog in dit jaar zal dus ergens december 2017 worden. Levering van de nieuwe auto dan in januari 2018, maar heb dan mijn inziens kia in 2017 Ik verkoop dan "de oude" auto aan mijn vrouw, voor de boekwaarde, op laten we stellen 10 januari 2018 Ik heb dan GEEN desinvesteringsbijtelling en ook Geen (deels) terugbetaling mia omdat we dan 5 (belasting-) jaren verder zijn. Heb ik dit goed gezien of zie ik wat over het hoofd? Alvast bedankt voor jullie reacties ! Vrgr.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Doe ik wat verkeerd? Ik zie dat mijn bericht 80x is gelezen... Ook zie ik dat er geen berichten zijn, ook niet die later zijn gepost waar helemaal niemand op reageerd! Vrgr.

Je bericht is nogal onduidelijk, mede doordat je het als één lap tekst plaatst, zonder linebreaks.

Link naar reactie
  • 0

Oke,

 

Beschik nu over een auto met 0% bijtelling gekocht en betaald op 31 december 2013.

Heb over deze auto in 2013 kia en mia toegepast.

 

Overweeg nu deze auto te verkopen aan mijn vrouw op 10 januari 2018 tegen de boekwaarde.

 

Ik heb nu dan toch geen desinvesteringsbijtelling omdat we in 2018 5 jaar later zijn als in 2013 ??

(werkelijk 4 jaar en 10 dagen)

 

Nu wil ik dan als vervanger voor deze auto een auto bestellen/kopen en betalen in december 2017, en dus investeringsaftrek toepassen in 2017 maar ophalen/ op naam zetten 10 januari 2018

 

Heb ik dit zo goed gezien of zie ik wat over het hoofd? vrgr.

 

Link naar reactie
  • 0

Desinvesteringsbijtelling

 

Die is inderdaad niet van toepassing. De auto wordt verkocht meer dan 5 jaar na het begin van het jaar waarin investeringsaftrek werd toegepast. Dus na 1 januari 2018.

 

Investeringsaftrek

 

Bij volledige betaling in 2017 en ingebruikname in 2018 kan in 2017 investeringsaftrek worden toegepast. KIA geldt wel voor bestelauto's, (meestal) niet voor personenauto's (soms wel MIA).

Lexicom Administratie & Belastingen - Haarlem - www.lexicom-administratie.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 217 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.