Ga naar inhoud
  • 0

Lokaal (regio Rotterdam) persbericht verspreiden

Newbee     2 0

Goedemorgen!

 

Ik wil met mijn bedrijf graag een persbericht delen, maar ik ben volledig nieuw in de wereld van persberichten. Ik heb natuurlijk wel gezocht en kom allerlei adviezen tegen over de opbouw van je bericht en hoe je redacties moet mailen. Maar waar ik specifiek benieuwd naar ben is hoe ik de juiste partijen kan vinden voor toesturen van mijn persbericht. Zijn hier (ongeschreven) regels voor? Zijn er wellicht websites waar overzichten staan per categorie en/of regio. Het gaat in dit geval om een bericht dat gaat over regio Rotterdam, met raakvlak tussen milieu en internet.

 

Ik ben heel benieuwd hoe jullie in dit geval te werk zouden gaan?

 

Alvast bedankt! :)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0
Legend     22,3k 5 1360

Is het dan een kwestie van met hagel schieten? Of ga je bij persberichten wel altijd heel gericht op zoek naar de best passende kanalen/partijen om het bericht te verspreiden?

Je noemde al selectie-criteria:

 

1. Regio Rotterdam

2. Thema Milieu en Internet

 

Nou mag je zelf op zoek en selecteren. Het Handboek Pers & Publiciteit is nog van de oude media-wereld,, waarschijnlijk uitgebreid met online media. Maar of elke Linked-in, Facebook, Yahoo en andere groep er in staat, betwijfel ik. Het vergt dus meer zoekwerk. Maar dat is onderdeel van je marketing: geleidelijk ingroeien in relevante online gemeenschappen. Als een schimmel. Je ziet dat ook op dit forum. Dienstverleners die zich wortelen in de community.

 

De marketing-P van Paddestoel!

 


Lees ook eens de Moscow Times, één van de laatste onafhankelijke media in Rusland (tijdelijk in Amsterdam). 🕊 🕊 🕊

Link naar reactie
  • 0
Senior     54 6

Journalisten hanteren criteria voor het nieuws.

 

Een daarvan is dat het bijvoorbeeld "nieuws" moet zijn en geen verkapte reclame.

 

Dat betekent dat het "nieuws" maatschappelijk relevant of op zijn minst relevant voor dat deel van de maatschappij moet zijn dat het betreffende medium leest. De doelgroep dus. En daarin kan nog weleens een verschil ontstaan in definitie tussen het bedrijf / ondernemer en de lezer/journalist.

 

Op de door journalisten gehanteerde criteria om te bepalen of iets wel of niet nieuws is, ga ik zelf niet in. Dat is aan de journalist namelijk. Wel adviseer ik je een persbericht te (laten) schrijven dat oprolbaar is, zodat de dienstdoende redacteur het nieuws overzichtelijk krijgt en snel kan scannen om te bepalen of en wat hij er mee gaat doen.

 

Verder is het inderdaad verstandig persberichten te versturen naar relevante media, want mailboxen van redacties zijn al overvol. Bovendien: een blad als autoweek gaats niets doen met het nieuws van de tuinvrouwenclub en omgekeerd doet de Libelle niets met nieuws over bijvoorbeeld de autobranche. Dus bespaar jezelf en de redactie die moeite van het versturen van persberichten naar maar zoveel mogelijk media in de hoop om maar wat aandacht te krijgen.

 

Nieuws en relevantie, dat is de sleutel tot aandacht van de media.

 

 

 

 


De aandacht trekken van potentiële klanten door het schrijven van een goed verhaal. Uw verhaal! | De Digitale Herrieschopper | www.digitaleherrieschopper.nl Tekstschrijver Utrecht |

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Verberg sidebar
  • Wie is er online?
    0 leden, 27 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 65.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.