• 0

Aftrekposten inkomstenbelasting zonder urencriterium

Hallo allemaal,

 

Sinds oktober ben ik begonnen als ZPP'er, en tot nu gaat dit goed alleen zit ik met een vraag namelijk, hoe kan ik zo min mogelijk inkomstenbelasting betalen als je niet voldoet aan het urencriterium? Want aangezien ik in oktober ben begonnen voldoe ik hier niet aan. Ik heb zelf al onderzoek gedaan en het enige wat ik kan vinden is de Mkb-winstvrijstelling. Weten jullie nog meer manieren om je inkomstenbelasting naar beneden te halen?

Verdere tips m.b.t inkomstenbelasting zijn welkom.

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 1

Voor dit soort kwesties heb ik de Winstverlagingsservice in het leven geroepen. Jij geeft aan met hoeveel euro je je winst wilt verlagen en ik geef je bijpassend advies met een factuur voor advieskosten ter hoogte van het verlagingsbedrag. Gegarandeerd winstverlagend! Als tijdelijke actie heb ik ook nog de Resultaatverminderingsdienst in de aanbieding. Ook die zorgt dat je veel minder belasting hoeft af te dragen en geeft je ook nog een fijne BTW-aftrek. Geïnteresseerd?

Link naar reactie
  • 0

Beste Robuxo,

 

Allereerst welkom op Higherlevel!

 

een paar vragen:

 

[*]over hoeveel winst (na aftrek kosten, maar voor aftrek MKB winstvrijstelling etc) hebben we het hier? (ordegrootte: paar honderd, paar duizend, 10.000 of meer etc)

[*]is die winst ook liquide (m.a.w. in geld aanwezig op je bankrekening)

[*]kun je het geld missen of heb je het hard nodig

[*]overweeg je nog investeringen in bedrijfsmiddelen, auto's etc?

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Hahah winst verlagen kan altijd nog :)

Als u de hoogte van de inkomstenbelasting wilt verminderen, dan is vermindering van de winst het eerste - eigenlijk het enigste - wat in beeld komt. 8)

 

Investeren heeft slechts zin als u in aanmerking komt voor de investingsaftrek. De afschrijvingsverplichting staat een forse winstvermindering (in het jaar van aankoop) in de weg.

 

Een optie is om in bedrijfsmiddelen te investeren waarvan de aankoopkosten per zelfstandig item niet meer dan 450 euro bedraagt. De kosten mogen dan geheel en direct ten laste van de winst worden gebracht. Het wordt wel wat lastig als u de winst geheel of gedeeltelijk voor prive-zaken hebt verbruikt en er geen geld voor zakelijke investeringen meer beschikbaar is.

 

Wanneer de inkomsten niet al te hoog zijn, of het verschil tussen te betalen en te ontvangen BTW niet al te groot is, dan komt u misschien in aanmerking voor de KleineOndernemersRegeling (KOR) voor de BTW.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Wanneer de inkomsten niet al te hoog zijn, of het verschil tussen te betalen en te ontvangen BTW niet al te groot is, dan komt u misschien in aanmerking voor de KleineOndernemersRegeling (KOR) voor de BTW.

Door de niet af te dragen BTW stijgt dan juist de te betalen inkomstenbelasting ;)

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Wanneer de inkomsten niet al te hoog zijn, of het verschil tussen te betalen en te ontvangen BTW niet al te groot is, dan komt u misschien in aanmerking voor de KleineOndernemersRegeling (KOR) voor de BTW.

Door de niet af te dragen BTW stijgt dan juist de te betalen inkomstenbelasting ;)

correct, die stijgt met een paar peanuts ... maar gelukkig hou je meer aan de BTW over. De KOR is de meest makkelijke manier om belastinggeld te besparen.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Beste Robuxo,

 

Allereerst welkom op Higherlevel!

 

een paar vragen:

 

[*]over hoeveel winst (na aftrek kosten, maar voor aftrek MKB winstvrijstelling etc) hebben we het hier? (ordegrootte: paar honderd, paar duizend, 10.000 of meer etc)

[*]is die winst ook liquide (m.a.w. in geld aanwezig op je bankrekening)

[*]kun je het geld missen of heb je het hard nodig

[*]overweeg je nog investeringen in bedrijfsmiddelen, auto's etc?

 

 

 

 

Verwachtte winst is +/- 2500 ex.MKB

 

Ik ben zeker van plan om te gaan investeren, alleen zijn sommige investeringen boven de 450. En deze winst dan ook liquide.

 

Aangezien ik onder de 1345 euro aan BTW zit dit jaar betekent dit dat ik geen inkomstenbelasting hoef te betalen?

 

Link naar reactie
  • 0

Aangezien ik onder de 1345 euro aan BTW zit dit jaar betekent dit dat ik geen inkomstenbelasting hoef te betalen?

Verwar omzetbelasting aub niet met inkomstenbelasting.

 

En als je doelt op de KOR: dat voordeel in de omzetbelasting moet je dan juist wel bij je inkomen optellen: over het BTW voordeel van de KOR betaal je dan dus inkomstenbelasting

 

Mijn advies: besteed een deel van de winst van dit jaar aan een gesprek met een goede boekhouder, en verdiep je ook in de basis ondernemersvaardigheden

 

-------------------------

 

Edit: je wordt op je wenken bedient, zie de tips met link van Highio hieronder :)

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Verwachtte winst is +/- 2500 ex.MKB

 

Dan zullen de bedragen voor belastingen e.d. niet echt bloedstollend zijn en zou ik mij eerder zorgen om maken hoe je voor 10.000 per jaar rond moet komen eerlijk gezegd.

 

Want dat is dan toch niet echt een goudmijn, zou je zeggen.

 

(Of ga je volgend jaar veel meer winst per kwartaal maken dan 2.500,- misschien?)

Link naar reactie
  • 0

Verwachtte winst is +/- 2500 ex.MKB

 

Dan zullen de bedragen voor belastingen e.d. niet echt bloedstollend zijn en zou ik mij eerder zorgen om maken hoe je voor 10.000 per jaar rond moet komen eerlijk gezegd.

 

Want dat is dan toch niet echt een goudmijn, zou je zeggen.

 

(Of ga je volgend jaar veel meer winst per kwartaal maken dan 2.500,- misschien?)

Geen zorgen, heb naast mijn onderneming nog een baan. Ik doe freelance werk af en toe in het weekend en op vrije dagen vandaar de lage winst.

Link naar reactie
  • 0

Drie tips: (1) Handboek Ondernemen lezen, (2) urenregistratie opstarten en (3) boekhouder inschakelen om de administratie te organiseren.

 

Ben je direct ondernemer in voltijd geworden?

 

Groet,

 

Highio

 

Nee ik ben parttimer en doe dit naast mijn baan.

Het is voor menigeen even wennen, maar ondernemen kent tegenwoordig vele gezichten.

 

Aannames benaderen zelden de werkelijkheid. ;)

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
Nee ik ben parttimer en doe dit naast mijn baan.

 

Dat is op zich wel vermeldenswaardig in een openingsbericht wat luidt 'sinds oktober ben ik begonnen als ZZP'er' inclusief typo. Mijn aanname wordt (werd) gevoed door het benadrukken van het 'missen' van het urencriterium.

 

Tweede criterium verdient in algemene zin ook aandacht:

 

U moet meer tijd besteden aan uw onderneming dan aan andere werkzaamheden (bijvoorbeeld in loondienst). Was u in 1 van de 5 voorafgaande jaren geen ondernemer? Dan hoeft u niet te voldoen aan deze voorwaarde.

 

Wennen is het verder niet, we hebben nl. allang een aantrekkelijke korting op de voltijds HL-contributie voor deeltijdondernemers (Nederland) of bijberoepers (België), maar die kan naar eigen inzicht facultatief aangevuld worden door de eerdergenoemde mmint winstverdrieminderaar. ;)

 

Mijn drie tips voor topic starter en andere startende (deeltijd)ondernemers met een soortgelijke vraagstelling blijven overigens voor de volle 100% van kracht.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 135 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.