• 0

Tips m.b.t. ontwikkelen nieuw sneakerlabel (in Nederland)

Al enige tijd ben ik bezig met het ontwikkelen van een high-end sneakerlabel, dat wordt geproduceerd in Portugal. Echter loop ik elke keer tegen het probleem dat de gemaakte afspraken met een fabriek niet nagekomen wordt. Zo kon de eerste fabriek niet de kwaliteit leveren zoals vooraf besproken, kwam de tweede fabriek ineens met aanvullende eisen en voerde de derde fabriek elke keer niet de besproken aanpassingen door, door eerst wel de gewenste kwaliteit te leveren en vervolgens niet. Bij de eerste twee fabrieken werkte ik samen met een (ervaren) Nederlandse tussenpersoon, wat elke keer alleen maar miscommunicatie opleverde waarna ik besloot geheel zelfstandig te werken.

 

Omdat de afstand tussen Portugal en Nederland redelijk groot is, heb ik niet de mogelijkheid om de productiefase regelmatig van dichtbij scherp in de gaten te houden. Ik zou graag de prototypes in Nederland willen produceren, zodat de ontwikkeling van de prototypes een stuk soepeler verloopt. De prototypes zou ik vervolgens voor massa productie willen laten produceren in Portugal (steeds meer twijfel bij fabrikanten in dit land), Spanje of Italië.

 

Zijn er mensen die ervaring hebben met sneakers produceren in Nederland hebben en weten welke wegen te bewandelen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Dat soort fabrieken werken met zeer diverse opdrachtgevers uit diverse landen met nog meer culturen.

Ze kunnen niet alle culturen uit elkaar houden en elke klant bedienen volgens zijn eigen cultuurpatroon.

 

Er is volgens mij maar een goede manier om opdracht te geven en dat is wel aanwezig zijn bij de productie om zelf de controle te doen en bij te sturen als het niet goed gaat.

 

 

Multiplex op zijn mooist:

https://pastjekastje.nl Je kastje mooi op maat

https://www.svendingtray.com Buikbakken voor promotie en hospitality, standaard en maatwerk:

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 98 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.