• 0

Combinatie van Goed Doel en Bedrijf . Reclame maken voor webshop

Hallo beste mensen ,

 

Ik ben Ronny en ben jongstleden voor mij zelf begonnen , doordat ik WAO-er ben zijn mijn financiële middelen beperkt.

 

Jaren geleden werd ik ziek en ben hierdoor eigenlijk alles waar ik 25 jaar hard heb gewerkt kwijtgeraakt.Dan bedoel ik op financieel gebied incl huwelijk omdat ik een inkomen gewend was dat bij 6 dagen per week werken paste. En doordat je ziek word gaat je inkomen onderuit en ga je langzaam alles kwijt en stapelen de problemen op met de rekeningen die je niet meer kunt voldoen.

 

Ik was het zat om thuis te zitten en menig keer UWV gevraagd om omscholing of hulp bij het vinden van een gepaste baan voor mij , ik ben namelijk geen stil zitter en denk dat ik ondanks mijn mankementen nog heel veel kan doen voor de maatschappij , het UWV wilde mij niet helpen want ziet geen toekomst in mij door mijn ziektebeeld.

 

Dus ik ben voor mijzelf begonnen , een project om andere Nederlanders in nood te helpen die door omstandigheden zoals ik in de problemen zijn gekomen en het helpen van goede doelen.

Dit wil ik graag doen in de vorm van 20% van de winst te geven en besteden aan deze.

Daarbij moet geld gecreëerd worden anders heb ik uiteraard niets voor de goede doelen , dus ik ben naar een website bouwer gegaan en heb mijn plan verteld. Dit bedrijf heeft me geholpen de website te bouwen en ik mag de kosten daarvoor maandelijks betalen. Deze is al te bezoeken via www.ikhelpdoortekopen.nl .

 

Doordat een Bank of het UWV zegt dat het meer van webshops al vol is heb ik geen financiering voor elkaar gekregen want mijn idee was eigenlijk om 20 topproducten te inkopen en die te verkopen via de webshop , maar ik moet nu nood gedwongen via dropshipping werken , maar ik blijf op zoek naar bedrijven die hier ook iets in zien en met mij mee willen gaan in deze.

 

Maar nu alles draait en misschien hebben jullie tips voor verbetering van de website , dat altijd welkom is uiteraard .

Heb ik het probleem om het onder de aandacht te krijgen.

En ik heb al veel via Facebook geprobeerd en je krijgt dat wel gelezen maar ik krijg geen mensen naar mijn webshop.

 

Heeft iemand tips voor mij wat ik kan doen of ideeën ?

Het probleem daarbij is dat ik geen zak vol geld heb maar ik wil dit heel graag tot een succes brengen , en zonder inkomsten is er ook geen ruimte om de goede doelen te helpen...

 

Graag hoor ik van jullie ,

Met vriendelijke groet , Ronny

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Omdat u AOWer bent is het eerste goed doel waar u op zou moeten mikken uw eigen huishouden. U bent nu al afhankelijk van liefdadigheid en dan gaat u al beloven ooit-eens te maken winst weg te geven. Niet slim.

 

Bovendien misleidt u uw klanten. U beweert een deel van uw winst weg te geven aan ANBI-instellingen en hangt dan een heel verhaal op over belastingaftrek. Daar heb ik als mogelijke klant helemaal niks aan.

 

Welkom op HL. ;)

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Beste Twabla ,

 

Ik lees wat u post maar daar is niet een antwoord bij gericht op mijn vraag ,

 

Ten eerste is een Anbi stichting gekozen omdat daar geen directie is die tonnen per jaar verdient zoals de Nederlandse Hartstichting om die maar als voorbeeld te noemen. Besturen met Anbi status zijn er echt om de medemens te helpen en niet voor zelfzucht.

 

En wat u dan schrijft over dat ik klanten misleid dan heeft u blijkbaar niet de hele uitleg op de site gelezen maar alleen de eerste regels want bij de uitleg van belastingaftrek staat dus echt , en ik citeer "waardoor dit ook voor ondernemingen zeer aantrekkelijk is."

 

Op deze wereld zijn mensen die verschrikkelijk veel arbeid hebben gedaan voor hetgeen wat deze bereikt hebben , in de vorm van huisje, boompje, beestje , en een goed leven hebben , maar door omstandigheden en slechte regelgeving in Nederland alles kunnen verliezen.

 

Als ik er daarom voor kies iets voor mensen terug te doen die onverdiend of door toedoen van het overheidssysteem in de problemen zitten dan is het volgens mij aan mijzelf om dat te doen of niet te doen.

 

En dat geld dus ook voor de mensen die wel of niet klant van me willen worden.

 

Dus ik heb eigenlijk meer het idee dat u mij de gek aan steekt dan dat u mij een serieus antwoord geeft op mijn duidelijk gestelde vraag .

 

groet Ronny

 

Ps sommige mensen hebben genoeg aan een warm bordje eten s avonds en een warm bed , en hoeven niet rijk te worden en halen voldoening uit andere dingen die het leven bied ;)

Link naar reactie
  • 0

Ten eerste is een Anbi stichting gekozen omdat daar geen directie is die tonnen per jaar verdient zoals de Nederlandse Hartstichting om die maar als voorbeeld te noemen.

 

De Hartstichting is een ANBI... ::)

 

En waarom zou het voor jouw klanten "zeer aantrekkelijk" zijn (bedoel je dat het voor hen fiscaal gezien aantrekkelijk is?) dat jij geld aan een ANBI geeft?

 

(Ik vat het dus ook niet helemaal.)

 

Link naar reactie
  • 0

Ronny, u zet uw klanten op het verkeerde been met een heel verhaal over ANBI-stichtingen en belastingaftrekbaarheid. Die aftrekbaarheid geldt alleen voor mensen die direct aan zo'n stichting doneren, niet voor klanten die een pan in uw winkel kopen en ook niet voor bedrijven die overtollige voorraden via uw shop aan de man brengen.

 

Er zijn bekende voorbeelden van succesvolle ondernemers die een deel van hun vermogen inzetten voor een goed doel. Dat is prachtig. U kunt hetzelfde doen door een succes van uw onderneming te maken.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

TwaBla lijkt geen antwoord te geven op de vraag, maar kaart een belangrijk deel van jouw verkoopverhaal aan.

Het ANBI-belastingvoordeel-verhaal is irrelevant voor jouw klanten, want ze kopen bij jou en niet bij die ANBI-stichting. Jij bent degene die van het belastingvoordeel zou kunnen genieten.

Voor effectieve reclame moet je wel zorgen dat jouw verhaal klopt.

 

Wat heb je zelf al gedaan en bedacht om reclame te maken?

'Veel via facebook' is redelijk vaag en biedt ook weinig houvast om daar iets van te zeggen.

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
  • 0

Als antwoord op Karma:

 

Er staat nergens dat het voor mijn klanten zeer aantrekkelijk is ivm koop op de site , het was een ter informatie op een Anbi status Stichting.

 

Ik ben altijd in de overtuiging geweest dat de Hartstichting zonder die status was , en had het even moeten checken alvorens er over te spreken , ik weet dus wel zeker dat er een directie zit die veel verdient , maar bedankt voor de terechte goede info.

 

Link naar reactie
  • 0

Ronny, u zet uw klanten op het verkeerde been met een heel verhaal over ANBI-stichtingen en belastingaftrekbaarheid. Die aftrekbaarheid geldt alleen voor mensen die direct aan zo'n stichting doneren, niet voor klanten die een pan in uw winkel kopen en ook niet voor bedrijven die overtollige voorraden via uw shop aan de man brengen.

 

Er zijn bekende voorbeelden van succesvolle ondernemers die een deel van hun vermogen inzetten voor een goed doel. Dat is prachtig. U kunt hetzelfde doen door een succes van uw onderneming te maken.

 

 

Het was de bedoeling om er zelf ook een stichting bij te beginnen , vandaar dat deze informatie er al op stond over de belastingaftrek.

Maar ik begrijp waar u heen wilt en hebt gelijk , ik zal het verwijderen van de site.

En ja ik zou van deze onderneming graag een succes maken....

Link naar reactie
  • 0

TwaBla lijkt geen antwoord te geven op de vraag, maar kaart een belangrijk deel van jouw verkoopverhaal aan.

Het ANBI-belastingvoordeel-verhaal is irrelevant voor jouw klanten, want ze kopen bij jou en niet bij die ANBI-stichting. Jij bent degene die van het belastingvoordeel zou kunnen genieten.

Voor effectieve reclame moet je wel zorgen dat jouw verhaal klopt.

 

Wat heb je zelf al gedaan en bedacht om reclame te maken?

'Veel via facebook' is redelijk vaag en biedt ook weinig houvast om daar iets van te zeggen.

 

Ik begrijp wat Twabla zegt , ik heb het ook verwijderd van de site , dit gaf inderdaad geen toegevoegde waarde aan de waarheid.

 

Op Facebook heb ik een shop gemaakt met mijn aanbieding artikelen en heb deze gepromoot , nu word er bijvoorbeeld in de status gezegd dat er 500 keer betaald op is geklikt maar ik kan niet weer vinden in mijn Google analytics . en is in de webpage klikken niet weer te vinden.

 

Ik heb ook wel content geplaatst op Facebook ter informatie ,

Nu moet ik zeggen dat ik ook nog maar online ben vanaf afgelopen vrijdag en er misschien te snel iets van verwacht. Ik ben geen ster met het hele Facebook advertentie gebeuren en heb al veel er over gelezen maar ik denk dat ik toch ergens iets behoorlijk verkeerd doe .

Vandaar dat ik het hier op het forum heb gevraagd.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Wat heeft je website/bedrijf mij nu eigenlijk te bieden en waarom zou ik bij jou kopen? Als ik 2 euro wil geven aan een goed doel dan kan ik dat zelf ook wel, daarvoor hoef ik niet gelijktijdig 8 euro winst aan jou te geven. Je verkoopargument bij uitstek gaat bij mij dus niet op. Sterker nog, het maakt me bewust dat ik teveel betaal en dat er 80% aan jouw strijkstok blijft hangen.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Zonder dat goede doelen-verhaal, blijft alleen een shopfront over van een dropship-assortiment dat ook bij tientallen andere verkopers te vinden is. Het is een selling point, maar helaas eentje dat niet zozeer geefzuchtige mensen aanspreekt maar een veel kleiner bereik van mensen die een toe-maar mentaliteit hebben. Ga je al te hard hameren op de mooie intenties, dan roep je irritatie op.

 

Nou kan het zijn dat je een achterdeurtje bij Facebook benut door als Cause voor de dag te komen, maar als mensen zien dat het gewoon een vermomde winkel is werkt dat averechts.

 

Misschien dat er wat meer beweging in te krijgen is door elke maand een nieuw doel te kiezen en daar een percentage van de omzet aan te geven, niet van de winst. Dan kun je vooraf een kalender maken waarmee wellicht ook andere bedrijven te porren zijn om mee te doen.

 

[Link naar dropshipleverancier verwijderd.]

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Twabla bedankt voor uw reactie ,

 

Ik vind het een goed idee met maandelijks een nieuw goed doel , en ga hier zeker iets mee doen.

Ik weet als geen ander dat het qua product nog niet zo aantrekkelijk is en ben daar op dit moment druk mee.

ik zal het helpen van goede doelen iets naar de achtergrond afzwakken en me op dit moment meer richten op beter product.

Ik denk dat ik niet moet beginnen met dat Cause , zoals u zegt zal dat mensen misschien terug houden als ze de webshop zien.

Het is best moeilijk een dropship leverancier te vinden die een pracht product heeft tegen een leuke marge.

 

maar nogmaals bedankt en ik ga hier zeker mee bezig.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 199 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.