• 0

KvK inschrijving voor bedrijf in oprichting

hallo,

 

In het verleden heb ik eens iets gelezen dat je een nieuwe onderneming ook voor een bepaalde periode kan "inschrijven" dat vervolgens de status krijgt: "bedrijf in oprichting" of iets in die trant.

 

Weten jullie wat de officiële benaming is? En ben je altijd verplicht je in te schrijven of kan dat in aanvang ook zonder KvK inschrijving?

 

groet,

tim

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Tim, ik denk dat je je in verwarring laat brengen door het begrip 'BV i.o.' wat/welke zo ongeveer dezelfde (juridische) status of aansprakelijkheid heeft als een eenmanszaak of vof. Zoek ook maar eens op 'voorovereenkomst bv'.

 

Kun je de achtergrond van je openingsbericht nader toelichten? Je stelt deze vraag (vermoed ik) met een zakelijke doelstelling op een ondernemersforum. Posts in 2011, 2013 > 2017?

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

En ben je altijd verplicht je in te schrijven of kan dat in aanvang ook zonder KvK inschrijving?

Als je een onderneming hebt ben je wettelijk verplicht je in te schrijven bij de KvK binnen 7 dagen voor en 7 dagen na het starten van de bedrijfsactiviteiten.

 

Weten jullie wat de officiële benaming is?

De officiële benaming is "rechtspersoon in oprichting": je schrijft deze BV, NV, Coöperatie, LTD etc in oprichting wél in bij de KvK maar de rechtspersoon zelf wordt pas "perfect gemaakt" als je bij de notaris de oprichtingakte en statuten laat passeren.

Zoals Highio al aangeeft heeft de rechtspersoon in oprichting de juridische status van een personenvennootschap maar kunnen deze handelingen na perfect maken wel met terugwerkende kracht onder de bescherming van de rechtspersoon komen te vallen.

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 265 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.