• 0

Opdracht in Belgie, maar geen verblijf in belgie

Hallo higherlevel members,

 

Ik had een vraag mbt een opdracht die ik al bijna 2 maanden uitvoer in belgie..

 

Ik voer een opdracht uit in Belgie, verleg mijn BTW, maar ik verblijf NIET in Belgie.

 

Ik werk vaak thuis en zodra t nodig is ben ik op kantoor, denk daarbij aan max 4 dagen. (Meestal 2 dagen in de week in Belgie)

 

Heb ik dan een Limosa verklaring nodig? En een A1 formulier invullen?

 

Dit is iets waar ik nu pas achterkom, hoop dat ik hier een goed uitleg van kan ontvangen van jullie :)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Maar je bent toch een zelfstandige ondernemer?

 

Zo'n verklaring is voor (buitenlandse) werknemers.

 

Overigens: geen idee hoe het in België werkt als men 'een verkapt dienstverband' vermoedt, maar dat lijkt mij meer het probleem (mits er dan een probleem zou zijn!) van de opdrachtgever en niet iets dat jij als NL ondernemer mee bezig hoeft te zijn.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ben inderdaad een zelfstandige ondernemer en heb een overeenkomst voor zelfstandigen, maar als de limosa geldt voor buitenlandse werknemers en niet voor ondernemers dan moet het inderdaad geen probleem zijn lijkt mij.. heeft hier iemand nog wat meer info hierover? Zou het enorm waarderen

Link naar reactie
  • 0

Ik ben inderdaad een zelfstandige ondernemer en heb een overeenkomst voor zelfstandigen...

Dat valt te bezien. Hoe lang duurt de job nog?

 

Heb trouwens ook meerdere opdrachtgevers waarvoor ik opdrachten doe, wou ik even vermelden. Wellicht dat het handig is om te weten :)

Link naar reactie
  • 0

Maar je bent toch een zelfstandige ondernemer? Zo'n verklaring is voor (buitenlandse) werknemers.

Ook ZZP’ers die tijdelijk in België werkzaamheden uitvoeren, en niet in België wonen, moeten zich bij Limosa aanmelden. Het is een niet zo ingewikkeld proces ... een gebruikersaccount aanmaken en een formulier invullen. Dat aanmelden moet overigens wel vóór de aanvang van de werkzaamheden worden uitgevoerd, omdat de Belgische opdrachtgever anders (bij controle) strafbaar is.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

 

 

 

 

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 110 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.