• 0

Web keurmerk voor B2B webshop

Wellicht heeft iemand op dit forum een goede suggestie. Onze webshop is recent live gegaan.

 

Wij leveren en bedrukken mokken en kopjes voor bedrijven. Dus 99% van de klanten is B2B. We zijn op zoek naar een goed keurmerk om op de website te vermelden. Zo kan de klant snel zien dat we bonafide zijn, dus adres, kvk en algemene voorwaarden die gechecked zijn. Maar alle keurmerken die ik kan vinden lijken voornamelijk bedoeld te zijn voor consumenten, maar niet voor bedrijven. Dan is het bijvoorbeeld verplicht dat alle prijzen inclusief btw op de website worden vermeld. En dat er in de algemene voorwaarden de mogelijkheid moet worden geboden om de producten binnen 14 dagen te retourneren. Wat in onze branche helemaal niet gebruikelijk is.

 

Wie kent er goed keurmerken of instanties waar wij mee kunnen samenwerken, die vooral gericht zijn op business to business shops?

 

Mokken Fabriek Specialist in bedrukking op thee- en koffiemokken
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

In plaats van een keurmerk kan je ook werken met onafhankelijke partners voor reviews, zoals bijvoorbeeld Feedback Company. Je hoeft dan je voorwaarden niet aan te passen.

 

Klanten vullen dan een review in en jij kan die reviews dan laten zien op jouw site.

Voordeel is dat gewaarborgd is dat de reviews van echte klanten zijn en bedrijven zoals Feedback Company leveren stukjes code zodat je een mooie widget op je site kan zetten.

 

Reviews zeggen veel meer dan een leuk keurmerkje. Bij de meeste keurmerken vind er maar marginaal controle op naleving van wetgeving, laat staan op of het echt een goede shop is.

 

Link naar reactie
  • 0
Wat in onze branche helemaal niet gebruikelijk is.

Thijs, welkom op ondernemersforum Higherlevel.

 

Je verkoopt (na bedrukking) gepersonaliseerde artikelen. Die hoef je niet terug te nemen.

 

Als je strikt B2B verkoopt kun je dit voor onbedrukte artikelen eveneens in algemene voorwaarden uitsluiten.

 

Referenties online publiceren doet ook grotendeels wat jij zoekt.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Je verkoopt (na bedrukking) gepersonaliseerde artikelen. Die hoef je niet terug te nemen.

 

Als je strikt B2B verkoopt kun je dit voor onbedrukte artikelen eveneens in algemene voorwaarden uitsluiten.

 

Welkom Thijs.

Je kunt als je zowel B2C als B2B werkt, in je voorwaarden een splitsing laten maken (dus tussen het meer beschermende consumentenrecht en de rechten voor zakelijke klanten), zodat je met maar 1 soort algemene voorwaarden hoeft te werken. Wel zo prettig.

 

Met vriendelijke groet,

mr. Monique Doomernik

UwJurist.nl-Contracten en Voorwaarden-Arbeidsrecht-Huurrecht-Franchiserecht

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de juridische aanvulling. Heb je (heeft u, jurist(e) ;)) een goed voorbeeld van zo een uitsplitsing en gepersonaliseerde artikelen?

 

Qua huidige stuksbeprijzing lijkt me dat met enige kennis van deze markt voor consumenten met een veel kleinere bestelwens bij observatie namelijk gemiddeld niet uit te kunnen, maar dat is uiteraard verder aan vraagsteller.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Webwinkelkeur biedt ook een keurmerk voor B2B.

 

Zij bieden ook handige voorbeelddocumenten m.b.t. voorwaarden, privacy policy, retourbeleid enz en andere site formulieren. Ze kunnen ook bemiddelen. Het keurmerk is goed te implementeren op allerlei manieren en ze bieden een eigen recensie systeem (ook met uitnodigingen).

 

Persoonlijk heb ik goede ervaringen met het realiseren van dit keurmerk voor klanten van mij (b2c). Ook met een juridische vraag over de voorwaarden in je webshop (bijvoorbeeld als je andere voorwaarden wilt stellen dan de voorbeeld voorwaarden) helpen ze je graag verder. Verder is dit keurmerk erg voordelig.

 

De meeste webshop klanten zelf stellen zelf weinig eisen een het keurmerk. Enkel het aanwezig zijn van een betrouwbaar "lijkend" keurmerk werkt al conversieverhogend. Voor de klant die wat verder kijkt moet het wel een keurmerk zijn van een betrouwbare partij.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de goede suggesties. Dat er keurmerken zijn die zich ook richten op B2B wist ik niet. Sowieso zal ik eens kijken naar de mogelijkheden bij Webwinkelkeur en Thuiswinkel.

 

Bij Webwinkelkeur lees ik direct dat het dan wel belangrijk is dat je 100% zakelijke klanten bedient. Dus er zal een verplichting moeten zijn om bij het bestelproces een btw of kvk nummer te laten invullen. Anders zullen de prijzen incl. btw vermeld moeten staan.

 

Wat betreft de reviews, dit is natuurlijk ook helemaal waar. Ik denk dat een combinatie ideaal is. Maar bij B2B klanten werkt het vaak toch net eventjes anders. Deze zal vaak minder bereid zijn om de tijd te nemen voor een uitgebreide review. Ik zou zelf bij mijn klanten iets terughoudender zijn wat betreft automatische uitnodigingen voor het schrijven van een review.

 

 

Mokken Fabriek Specialist in bedrukking op thee- en koffiemokken
Link naar reactie
  • 0

Bij Webwinkelkeur lees ik direct dat het dan wel belangrijk is dat je 100% zakelijke klanten bedient. Dus er zal een verplichting moeten zijn om bij het bestelproces een btw of kvk nummer te laten invullen. Anders zullen de prijzen incl. btw vermeld moeten staan.

 

Je kunt natuurlijk ook allebei doen he, is sowieso handig naar mijn mening. Hier een voorbeeld van hoe ik dat op 1 van onze sites gedaan heb. Wij sluiten particulieren zeker niet uit van bestelling en hebben bijv. ook een toevoeging als deze aan onze bestelinformatie:

 

Wet Kopen Op Afstand (voor particulieren)

 

Als u als particulier onbedrukte producten bestelt bij --- en kiest om deze thuis te laten bezorgen, heeft u 14 dagen bedenktijd om te beslissen of u de producten wil houden. Mocht u binnen die termijn besluiten uw producten terug te sturen, dan verzoeken wij u contact met ons op te nemen om aan te geven dat u deze producten graag retour wil sturen.

 

Houdt u aub rekening met de volgende voorwaarden voor het retourneren van producten:

 

[*]De verzendkosten voor het retour sturen van producten zijn voor uw eigen rekening

[*]Nadat wij uw product(en) retour ontvangen hebben ontvangt u binnen 14 dagen het volledige aankoopbedrag terug

[*]Zorg er altijd voor dat u uw producten retour stuurt waarbij u een bewijs van aflevering ontvangt (om discussie te voorkomen)

[*]Het is niet mogelijk producten te retourneren die reeds gebruikt zijn; de artikelen die u retourneert zullen hierop gecontroleerd worden.

 

Lees meer over de voorwaarden van kopen op afstand op de site van consuWijzer.

 

Let op; het is niet mogelijk door ons geproduceerde artikelen met uw ontwerp te retourneren (tenzij er sprake is van productiefouten).

Screen_Shot_2017-12-08_at_11_21_07.png.04a8d510e98b8df54182f349f3f71384.png

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
  • 0

Bedankt hiervoor. Harde bewijzen zijn er niet, maar uit eigen ervaring heb ik gemerkt dat het conversieverhogend kan werken.

 

Er zijn mij ook geen onderzoeken bekend waaruit blijkt dat het keurmerk conversie of omzet verlaagd.

 

Het hangt natuurlijk wel weer af van het keurmerk. Er zitten partijen tussen die veel geld vragen maar wenig 'waarde' toevoegen. Al merkt de klant daar natuurlijk weer weinig an.

Mokken Fabriek Specialist in bedrukking op thee- en koffiemokken
Link naar reactie
  • 0

Ik heb je website even bekeken en denk dat de integratie van testimonials (klanten vertellen) een aanzienlijke conversie- verhogende bijdrage kunnen leveren. Je zult ongetwijfeld klanten hebben die uitermate tevreden zijn. Laat ze dit met beeld/geluid vertellen en maak het item op de frontpage en betreffend product zichtbaar. Niets sterker dan word of mouth!

 

Een potentiële klant zal het lezen en denken verroest, IK B.V. hebt (heeft) verdomd mooie mokken met dito bedrukking bij die (de) mokkenfabiek gekocht. Dat wil ik ook en geeft Theo van inkoop gelijk opdracht om een fijne partij in te kopen.

 

En voordat je het weet ben je de Coolblue onder de (bedrukte) mokken ;)

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb je website even bekeken en denk dat de integratie van testimonials (klanten vertellen) een aanzienlijke conversie- verhogende bijdrage kunnen leveren. Je zult ongetwijfeld klanten hebben die uitermate tevreden zijn. Laat ze dit met beeld/geluid vertellen en maak het item op de frontpage en betreffend product zichtbaar. Niets sterker dan word of mouth!

 

Een potentiële klant zal het lezen en denken verroest, IK B.V. hebt (heeft) verdomd mooie mokken met dito bedrukking bij die (de) mokkenfabiek gekocht. Dat wil ik ook en geeft Theo van inkoop gelijk opdracht om een fijne partij in te kopen.

 

En voordat je het weet ben je de Coolblue onder de (bedrukte) mokken ;)

 

 

Bedankt en goede suggestie Ritzema. We gaan hier direct mee aan de slag. Wellicht werkt dat nog beter dan een keurmerk.

Mokken Fabriek Specialist in bedrukking op thee- en koffiemokken
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 239 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.