Ik ben van plan met mijn huidige collega een onderneming te starten in de elektrotechniek.
Dit willen wij doen samen met een oud-collega welke nu al een paar jaar een loodgietersbedrijf heeft.
Wij hebben een startkapitaal nodig van €45.000
Hier leggen we allen €15.000 voor in.
Mijn collega en ik worden de werknemers van de BV en krijgen hier ook salaris voor.
De "loodgieter" gaat geen taken uitvoeren in de onderneming.
De "loodgieter" helpt ons aan werk door zijn netwerk en staat garant voor 2 lease-auto's, welke de nieuwe BV uiteraard zelf bekostigd (Hij sluit hier een 5-jarig contract voor af).
Nu wil de "loodgieter" 33% van de aandelen.
Mijn vraag;
Is dit reëel?
Informatie wat ik eerder heb gevonden verteld mij dat arbeid wat er in de onderneming wordt gestopt, ook waarde is (naast het salaris wat eruit wordt getrokken). En dat een aandeelverhouding met bovenstaande inleg eerder uitkomt op meer aandelen voor de "werkers" van de onderneming.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
elektro-pro
elektro-pro
Beste,
Ik ben van plan met mijn huidige collega een onderneming te starten in de elektrotechniek.
Dit willen wij doen samen met een oud-collega welke nu al een paar jaar een loodgietersbedrijf heeft.
Wij hebben een startkapitaal nodig van €45.000
Hier leggen we allen €15.000 voor in.
Mijn collega en ik worden de werknemers van de BV en krijgen hier ook salaris voor.
De "loodgieter" gaat geen taken uitvoeren in de onderneming.
De "loodgieter" helpt ons aan werk door zijn netwerk en staat garant voor 2 lease-auto's, welke de nieuwe BV uiteraard zelf bekostigd (Hij sluit hier een 5-jarig contract voor af).
Nu wil de "loodgieter" 33% van de aandelen.
Mijn vraag;
Is dit reëel?
Informatie wat ik eerder heb gevonden verteld mij dat arbeid wat er in de onderneming wordt gestopt, ook waarde is (naast het salaris wat eruit wordt getrokken). En dat een aandeelverhouding met bovenstaande inleg eerder uitkomt op meer aandelen voor de "werkers" van de onderneming.
Graag hoor ik uw reactie/input
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/57526-verdeling-aandelen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
13 antwoorden op deze vraag