• 0

Makro aankopen met pasje, maar niet in de administratie.

Hoi, ik heb een vraag over de Makro.

 

Ik doe er wel eens boodschappen voor mezelf die ik met mijn Makro-pasje koop.

 

De aankopen betaal ik uiteraard inc. BTW, maar ik doe verder niets met de facturen.

 

Mijn vraag luidt dan ook: is het verplicht om alle Makro-aankopen (dus ook van dure TV's) etc op de bedrijfsactiva te zetten (balans)?

 

Dit kost mij teveel tijd, ik betaal de BTW dus liever dan dat ik extra moeite doe om alles vast te leggen en af te schrijven over 4+ jaar.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0
Dat pasje is maar een marketingtruc om je naar de Makro te lokken in plaats van naar een andere winkel. Het heeft verder geen enkele betekenis.
Vergeet de Makro maar. Andere winkels, zowel voor ondernemers als voor consumenten, zijn veel goedkoper en met een groter en beter assortiment.

Het gaat financieel al jaren achtereen niet goed met de omzet van Makro. Zo slecht dat de controle op verouderde toegangspasjes eveneens al jaren gelden is gestaakt. Het lijkt op bepaalde uren van de dag meer op een winkeltje in een bejaardentehuis.

 

Wat betreft de aankopen ... Die kan en mag je best gezamenlijk doen, alleen moet je de zakelijke en de prive aankopen in je administratie splitsen. Van de prive aankopen mag je vanzelfsprekend de btw niet terugvorderen, maar dat geldt eveneens voor alle inkopen in elke andere winkel.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Controle op de oude pasjes gestaakt? Correct en laat dit een bewuste keuze zijn... Binnen is binnen.

 

Recentelijk nog Lego voor mijn dochter bij de Makro gekocht, 15 euro goedkoper dan online spelers.

 

Anno 2017 gaat het helemaal niet zo slecht met de Makro... Bezoek er eens 1

 

Vanzelfsprekend hebben zij ook de laatste jaren last gehad van de crisis, maar dankzij onze ECB die met haar geldpolitiek zorgt dat alles weer (tijdelijk) groeit gaat het ook de Makro weer voor de wind.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 256 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.