• 0

Manieren om goedkoop vanuit China te verzenden

Hallo,

 

Ik wil een aantal producten inkopen vanuit China. Het gaat in totaal om 20 producten van 24x24x60 cm met een gewicht van 2.5 kg per stuk.

 

Per vervoer zou dit bestaan uit:

 

20x doos 24x24x60 cm / 2.5kg

OF

5x doos 48x48x60 cm / 10.0kg

 

Nu schrik ik behoorlijk van de verzendkosten vanuit China naar Nederland.

 

Vooral omdat op AliExpress bijna alles gratis te verzenden is vanuit China naar Nederland!!

 

Indien ik bijvoorbeeld alle producten los verzend (20x doos van 2.5kg) zijn er dan mogelijkheden om het ook stukken goedkoper naar Nederland te verzenden?

 

op dit moment staat de quote voor het verzenden van bovenstaande op 700USD en dat is ver boven ons budget.

 

Iemand tips? :)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

Iemand tips? :)

Eens bij een nederlandse expediteur vragen naar LCL/CBM prijzen vanuit China?

 

op dit moment staat de quote voor het verzenden van bovenstaande op 700USD

In- of exclusief handlings- inklarings- en eventuele importkosten?

En is dit voor lucht- of zeetransport? Voor dat laatste is het erg duur, moet zeker goedkoper kunnen.

 

Link naar reactie
  • 0

Ja ik ben al jaren ondernemer, maar nog nooit zaken gedaan met China.

 

Verschillende leveranciers deze vraag gesteld, en dan zeggen ze dat ik 100 a 200 stuks moet bestellen omdat de verzending (in verhouding) dan goedkoper is. Maar dat is natuurlijk niet de oplossing die wij voor ogen zien ;D

Link naar reactie
  • 0

Iemand tips? :)

Eens bij een nederlandse expediteur vragen naar LCL/CBM prijzen vanuit China?

 

op dit moment staat de quote voor het verzenden van bovenstaande op 700USD

In- of exclusief handlings- inklarings- en eventuele importkosten?

En is dit voor lucht- of zeetransport? Voor dat laatste is het erg duur, moet zeker goedkoper kunnen.

 

 

Dit is het bedrag wat 3 leveranciers hebben aangegeven voor zeetransport (en dan niet eens tot de deur geleverd).

 

Bedankt voor de tip!

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

 

 

op dit moment staat de quote voor het verzenden van bovenstaande op 700USD en dat is ver boven ons budget.

 

Iemand tips? :)

700 USD? In het verleden heb ik wel eens zaken gedaan met bijvoorbeeld Seeed Studio in China, dit soort tarieven voor genoemde gewichten zijn buitensporig. Proberen ze via de verzendkosten marge te maken?

Link naar reactie
  • 0

Over wat voor type producten spreken we hier dan eigenlijk? De leverancier lijkt bij deze orderomvang kennelijk niet bereid om (een deel van de) verzendkosten voor zijn rekening te nemen. Daar kan ik me technisch gezien alles bij voorstellen. Misschien is het niet reëel om van de andere kant van de wereld te willen importeren op deze schaalgrootte. Er zit ook vast nog een verrassing in de hoge hoed bij deze voorgenomen transactie, terwijl je zelf al aangeeft dat deze boven budget is.

20 versus 100 tot 200 stuks!? Die ervaring kun je kostprijstechnisch binnen Nederland ook opdoen.
Groet, Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Zonder te weten wat er in de 700 usd zit kun je nooit zeggen of dit veel of weinig is. Want ik ga er vanuit dat dit exworks is gekocht en dat je transport naar de haven, het kopen van een export vergunning etc ook allemaal moet betalen. En dat dit allemaal samen de 700 usd maken.

 

Met zeevracht heb je een aantal minimum bedragen en daar kom je niet boven met je bestelling. Concreet zou je 30 % meer bestellen veranderd de 700 usd waarschijnlijk niet.

 

Om hier iets zinnigs over te kunnen zeggen zal er je meer informatie moeten geven.

 

Groeten,

 

Roy

Voor al uw zee- en luchtvracht.

www.merchantlogistics.nl

Link naar reactie
  • 0

Hallo!

 

Ik woon zelf in Shenzhen, China en exporteer vooral verpakkingsmateriaal naar Nederland. Dit gaat ook vaak om grote en zware verzendingen.

 

Voorheen gebruikte ik altijd ocean shipping maar sinds kort verstuur ik de bestellingen per trein. Afgelopen week nog een verzending van ongeveer 250kg (23 dozen) naar Nederland gestuurd. Door-to-door shipping was ongeveer 400 Euro.

 

Misschien dat u dit eens kan navragen bij de vervoersbedrijven waarmee u in contact bent. Zelf gebruik ik deze shipping agent in China, maar hun website is alleen in het Chinees. http://htt.hdbgo.com/index.html

 

Voor al uw tin containers en aluminium blikken: https://www.ucan-packaging.com

Link naar reactie
  • 0
Op 19-12-2017 om 03:56, Wawo zei:

Hallo!

 

Ik woon zelf in Shenzhen, China en exporteer vooral verpakkingsmateriaal naar Nederland. Dit gaat ook vaak om grote en zware verzendingen.

 

Voorheen gebruikte ik altijd ocean shipping maar sinds kort verstuur ik de bestellingen per trein. Afgelopen week nog een verzending van ongeveer 250kg (23 dozen) naar Nederland gestuurd. Door-to-door shipping was ongeveer 400 Euro.

 

Misschien dat u dit eens kan navragen bij de vervoersbedrijven waarmee u in contact bent. Zelf gebruik ik deze shipping agent in China, maar hun website is alleen in het Chinees. http://htt.hdbgo.com/index.html

 

 

Hi Wouter, 

Zou je mij misschien meer kunnen vertellen over zendingen met de trein? Ik heb een fabriek in Xiamen die kleding voor mij produceert alleen de verzendkosten vallen me altijd zo gigantisch tegen. Hoor graag van je. Groet Jelle. 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 228 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.