• 0

Bestuurdersaansprakelijkheidsverzekering voor een nieuw bedrijf

Hoi allemaal,

 

Ik heb deze maand een nieuwe BV opgericht en ga per 1-1-2018 een bedrijf overnemen. Nu wil ik ook een bestuurdersaansprakelijkheidverzekering afsluiten, maar zie dat er stevige acceptatiecriteria worden gehanteerd door verschillende verzekeraars, waaronder dat je minimaal al 2 jaar moet bestaan.

 

Hebben jullie tips om dit toch geregeld te krijgen voor mij als nieuwe bestuurder?

 

Bedankt!

 

 

[Mod edit: titel verduidelijkt]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

maar zie dat er stevige acceptatiecriteria worden gehanteerd door verschillende verzekeraars, waaronder dat je minimaal al 2 jaar moet bestaan.

 

Beste Henk, dat zijn criteria voor de online acceptatie van standaard producten (o.a. minimaal 2 jaar actief, winst, positief eigen vermogen, balanstotaal niet te hoog, verhouding eigen vermogen versus balanstotaal binnen bepaalde grenzen). Wat jij nodig hebt is maatwerk.

 

Hebben jullie tips om dit toch geregeld te krijgen voor mij als nieuwe bestuurder?

Benader een goede verzekeringsadviseur voor een maatwerk offerte.

 

en ga per 1-1-2018 een bedrijf overnemen
Tip: vraag die verzekeringsadviseur dan direct ook om een risicotechnische analyse van het over te nemen bedrijf en het bestaande verzekeringspakket. Misschien zit daar zelfs al een bestuurdersaansprakelijkheiddekking in.

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Je moet twee verzekeringen hebben toch ook nog bedrijfsaansprakelijkheid?

Voor de meeste ondernemers is het geen "moeten", maar wel héél verstandig ;).

 

 

Voor bedrijfs- (en beroeps-) aansprakelijkheid geldt bij uitstek: kijk of - en zo ja:hoe - dat geregeld is bij het over te nemen bedrijf. Een verse eigen aansprakelijksverzekering op de Holding dekt namelijk geen inlooprisico's van fusies en overnames: in de risicotechnische due diligence is het beoordelen van die inlooprisico's (wat is de kans op toekomstige aansprakelijkheid/claims met oorzaak in het verleden vóór datum overname) van groot belang: het kan van invloed zijn op prijs, de contractuele bepalingen en zelfs op de wijze van overname.

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 220 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.