• 0

Kledingproductie

Op het moment ben ik bezig een onderneming in maatpakken voor vrouwen op te zetten en ik ben op zoek naar een producent. Ik ben al geruime tijd bezig om iemand te vinden die kan wat ik wil en dat lijkt een mission impossible te worden. Maar 'kan niet' bestaat niet voor mij vandaar dat ik hier mijn vraag plaats in de hoop in de juiste richting terecht te komen. Je weet tensloot nooit hoe een koe een haas vangt. Ik weet alleen niet of dit is toegestaan op dit forum...

Een ieder die ook maar ergens en connectie heeft met wie ik zou kunnen praten, reageer a.j.b.! Ik kijk uit naar reacies. Vriendelijke groet van Marijn Schrieken.

 

Het programma van eisen is grofweg als volgt: (er is nog veel meer, maar dat voert te ver om dat hier te plaatsen)

 

Ik zoek een producent die individuele dames maatkleding kan produceren, maar op een heel hoog nivo. Dus geen bedrijfskleding!

 

- Ze moeten luxe wollen stoffen kunnen verwerken van Dormeuil, Scabal, Loro Piana etc.

 

- Het liefst met los binnenwerk van paardenhaar, dus geen plakvoeringen!

 

- De mogelijkheid om mijn eigen patronen er onder te brengen of in ieder geval minstens de mogelijkheid hebben hun patronen te kunnen aanpassen zodat het binnen de sfeer van SheSuit past. Dit zijn geen extreme wijzigen, die technisch onmogelijk zijn.

 

- Hoeveelheid: beginnen met 200 pakken voor het eerste jaar,

 

- Ruime keus in technische afwerking zoals doorputten en piping, kissing buttons etc. de standaard verwerkingen voor herenpakken

 

- Een levertijd van maximaal 4 weken

 

- Plaats: ergens in Europa, Polen, Italië, Bosnië, Tjechië, waar dan ook, als ze dit maar kunnen.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Marijn,

 

Het gaat om nogal kleine aantallen die je wil laten produceren.

En daarbij neem ik aan dat elk pak op maat gemaakt gaat worden.

Geen confectie dus.

Ook heb je nogal hoge eisen m.b.t. materialen en verwerkingstechnieken.

 

Ik raad je aan om eens contact op te nemen met de Bond van Kleermakers.

 

Onder de leden van de BVK bevinden zich zelfstandig werkende dames- en heren maatkleermakers, couturiers, kleermakers die voor couturiers werken, makers en maaksters van toneel-, opera- en musical kleding, mensen met een herstel/reparatiebedrijf en nog diverse andere ateliers. Ook een groot aantal modevakscholen zijn lid.

 

In jouw geval kun je misschien één of enkele kleermakers vragen om voor jouw opdrachten te doen.

Je hebt op die manier korte communicatie lijnen, en reisafstanden zijn te overzien.

Het geeft je dan alle ruimte om rustig aan een netwerk van productiebedrijven te werken. En niet te vergeten, je doet ervaring op met uitbesteding van opdrachten.

 

Suc6

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi Marijn,

 

Ik kan je eventueel wel helpen met het vinden van producenten in Azië maar dan praten we wel over grotere aantallen zoals je zult begrijpen. Kleinere aantallen knitwear (binnen Europa) hebben wij in het verleden voornamelijk in Turkije en Portugal laten produceren.

 

Ik zou, zoals Ilja ook al adviseerde, eens contact opnemen met de EVD en je allereerst gaan focussen op Turkije. Tis maar een hint.

Link naar reactie
  • 0

Hoi marijn,

 

Ik ga komende week naar Turkije i.v.m. productie van mijn eigen kledinglijn (ben ook startend). Ik beloof niets, maar ik kan eens hier en daar een balonnetje opwerpen.... is de lijst van eisen zoals je die hebt beschreven in je eerste mail compleet, of moet er nog iets bij?

 

Groet,

 

 

- Tasneem

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 215 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.