• 0

Ontbinding contract met klant

Hallo, goedenavond!

 

Ben nieuw hier op de site en zit met een brandende vraag. Hoe ga je met lastige klanten om en zorgen dat je niet bespeeld wordt?

 

Na meerdere malen op de vingers te hebben getikt vandaag contract ontbonden. Zouden jullie ook deze stap ondernemen? Om niet al in details te treden

 

Voelt vervelend ondanks alles.

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 1

Welkom!

 

Maar meer details zijn toch echt nodig.

Een overeenkomst kun je namelijk niet zomaar ontbinden. Dat kan pas als de wederpartij in verzuim is en in de regel is daarvoor een (aantoonbare) ingebrekestelling nodig, waar wederpartij vervolgens niet (tijdig/volledig) aan voldoet.

 

Met vriendelijke groet,

mr. Monique Doomernik

UwJurist.nl-Contracten en Voorwaarden-Arbeidsrecht-Huurrecht-Franchiserecht

Link naar reactie
  • 0

Oke!

 

Klant negeert belangrijke afspraken die gemaakt zijn. Overal staat geregistreerd als wanbetaler, gelukkig zijn al mijn facturen betaald. Wordt BR getroffen klant komt niet na en ik krijg al die vervelende mails hierover.

 

Klant is momenteel met van alles bezig en ik weet niet wat voor zaken klant zich mee bezig houdt. Ik weet dat dit niet professioneel is op advies van adviseur knoop doorgehakt.

Link naar reactie
  • 0

Beste Cijferkanon,

 

die telegramstijl gaat je niet helpen, maar ik begrijp voorlopig zoveel als dat jij administatief dienstverlener van deze klant bent...

 

...versta je onder BR zoiets als een betalingsregeling?

 

Een tweede welkom trouwens!

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Geen idee, ik verwijs je graag terug naar de opmerkingen van UwJurist.

 

Op welk advies van welke adviseur vertrouw je je nu precies? Wat voor contract hebben (hadden) jullie gesloten? En heb je aan (wettelijke) voorwaarden van ontbinding van het kennelijke contract voldaan?

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik heb het idee dat je er meer mee op je lever zit dat je het contract ontbonden hebt dan dat je problemen hebt met je eigen argumentatie. Niemand wil stoppen met een klant omdat het niet botert, of omdat er afspraken niet nagekomen worden. Letterlijk niemand zit daarop te wachten.

 

Je maakt jezelf op zo'n punt wijs dat het zaken zijn en dat je professioneel moet zijn, maar als er een onhoudbare situatie ontstaat is dit evengoed een zakelijke situatie.

 

Er zit natuurlijk wel verschil in de manier waarop je met een klant stopt. Je kunt goed uit elkaar gaan, maar het kan ook vervelend gaan. Ik heb het gevoel dat het bij jou op een vervelende manier is gegaan en dat je graag je ei kwijt wil, zonder te verzinken in allerlei details.

 

Mijn advies: praat erover met een goede vriend, niet op een ondernemersforum. De meesten hier hebben vast wel iets soortgelijks meegemaakt, waarbij er een knoop doorgehakt moest worden, maar uiteindelijk hak je hem zelf door. Als je er met de beschikbare gegevens van overtuigd bent dat dit de beste keuze is, dan zul je op jezelf moeten vertrouwen.

Wij bieden doeltreffende urenregistratie software voor het MKB en gratis urenregistratie software voor ZZP-ers en freelancers

Link naar reactie
  • 0

Ik heb ook weleens klanten "ontslagen". Natuurlijk doe je dat liever niet, maar sommige klanten kosten gewoon teveel negatieve energie, tijd en/of geld. Je moet alleen wel zorgen dat je juridisch juist handelt inderdaad.

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

Met u eerlijke informatie kan ik wat mee.

"Eerlijke" antwoorden zijn wellicht prettig om te lezen en goed voor je gevoel, maar je kunt er meestal verder weinig mee. "Moral support" en bevestiging dat je niet de enige bent die dit is overkomen verzacht de pijn, maar lost het onderliggende probleem niet op!

 

Voor concreet resultaat moet je moet duidelijke, correcte en volledige antwoorden hebben, zoals die van Uwjurist, en daar vervolgens actie op ondernemen.

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Klant negeert belangrijke afspraken die gemaakt zijn. Overal staat geregistreerd als wanbetaler, gelukkig zijn al mijn facturen betaald. Wordt BR getroffen klant komt niet na en ik krijg al die vervelende mails hierover.

 

Als jij je contract (eenzijdig) ontbindt dan negeer jij toch OOK gemaakte afspraken ??

 

"overal" staat hij bekent als wanbetaler is een bewering die je zelf al in dezelfde zin onderuit haalt.. nl. gelukkig zijn al mijn facturen betaald !

 

Jij krijgt vervelende mails dat jouw klant zijn betalingsregeling niet nakomt waarop jij hem ook direct als wanbetaler afschildert .. jij had ook aan kunnen voeren "hij betaald mij anders wel"....

 

Klant is momenteel met van alles bezig en ik weet niet wat voor zaken klant zich mee bezig houdt.

 

Is het van belang wat uw klant doet (zolang het maar geen strafbare feiten zijn toch...) dat hij stiekem de serie van knight rider nog steeds leuk vind en hij eigenlijk David Hasselhoff had willen zijn is toch niet van belang?? :)

 

Ik ken de man niet en jouw ook niet, maar ben blij (voor een ander-) dat je rechter bent.

 

vrgr.

Link naar reactie
  • 0

Als je de vraag strikt juridisch bekijkt kan inderdaad niet zomaar eenzijdig een contract beëindigen zonder consequenties.

 

De vraag is natuurlijk wat onder een contract wordt verstaan. In het "zakenleven" wordt een overeenkomst of beter een serie overeenkomsten, in bijvoorbeeld een klant-leverancier/dienstverlener relatie, al vaak een contract genoemd. Dat kan zo zijn, zelfs als er niets over op papier staat, maar vaak is dat niet het geval.

 

Een marktkoopman die elke week een tas groenten verkoopt aan een persoon mag dat gewoon weigeren als hij daar een reden voor heeft of denkt te hebben. Bijvoorbeeld omdat de groenten van vorige week nog niet betaald heeft of hij diverse keren ruzie met de klant heeft gehad bijvoorbeeld over de kwaliteit. "Ga maar naar de buurman".

 

Dat wil niet zeggen dat dit gemakkelijk is. Je moet bij elke mogelijke overeenkomst beslissen of die voor jou ook interessant genoeg is. Daarbij is de relatie belangrijk maar kan ook van ondergeschikt belang zijn als het om een eenmalige overeenkomst gaat. En soms moet er gewoon brood op de plank.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 269 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.