• 0

Cryptocurrency betalingen die in waarde zijn gestegen, en hoe dit te boeken?

Hoi allemaal, ik heb een aantal vragen waar ik het antwoord nog niet heb op kunnen vinden, is hier misschien iemand die verstand heeft van zaken over cryptocurrency betalingen en hoe dit het beste te boeken?

 

 

Ik ben begin dit jaar begonnen met een eenmanszaak, en heb al een hele reeks projecten afgerond voor diverse klanten met facturen die betaald zijn.

Tussen dat door heb ik ook nog andere klanten gehad om advertenties op me goedlopende website te plaatsen, dit is altijd mondeling overeen gekomen en heb hier dus geen facturen of een papier winkel van. (behalve chatlogs)

 

De betalingen van ongeveer 30000 euro per stuk die ik heb ontvangen via de mondelinge overeenkomsten zijn altijd via cryptocurrency betaald.

Ik heb dit nooit terug naar euros laten uitbetalen/converteren, en al die tijd laten staan en dat is nu dus even wat meer waard geworden dan toen.

 

 

Vragen:

 

[*] - Is het aan te raden om facturen te maken, of is het beter om deze betalingen als 'persoonlijke' inkomsten op te geven voor de inkomsten belasting. (dus geen mkb-winstvrijstelling etc mogelijk?)

 

[*] - Kan ik alsnog facturen maken, en deze als betaald markeren met een betaal datum die voor de laatste facturen zit? of op een andere manier te boeken? (FactuurNr10 datum 2017-12-13, FactuurNr11 datum 2017-05-05)

 

[*] - Ik ben toen overeen gekomen met 30000 euro voor een dienst, dit is dus het bedrag waar ik me inkomsten belasting over dien te betalen?

 

[*] - Stel de betaling van 30000 euro (100 ETH) is nu 60000 euro waard, in theorie moet ik dus alleen over die 30000 euro inkomsten belasting te betalen, is dat correct?

 

[*] - Ik weet dat ik vermogensbelasting moet betalen, wat kan ik verwachten van de belastingdienst als ik zoveel extra vermogen erbij heb, moet ik nog dingen documenteren of laten zien? of is een transactie ID van de blockchain genoeg? (cryptocurrencies zijn dit jaar enorm gestegen)

 

 

Alvast hartelijk bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik ben geen expert in boekhouding, maar ik laat mijn gebrek aan kennis mij niet weerhouden om toch even te reageren.

 

De betalingen had je eigenlijk op moment dat je ze ontving moeten boeken tegen de op dat moment geldende koers. Je kan (moet?) dat eventueel alsnog nog met terugwerkende kracht doen. Je moet in elk geval een kloppende administratie met inkomsten en uitgaven hebben. Of die inkomsten in USD, EUR, ETH of BTC zijn, dat maakt op zich niet uit.

 

Je hebt een eenmanszaak. Jij als privepersoon en jouw bedrijf zijn daarmee 1 en dezelfde. Je kan ze dus niet als 'persoonlijke inkomsten' of iets dergelijks aanmerken.

 

Je vermogen in cryptocurrency zou je moeten opvoeren in box 3, inkomsten uit sparen en beleggen. Ik denk niet dat de BD een link naar jouw adres in de blockchain hoeft te hebben. Volgens mij kan je simpelweg de waarde in euro's op 31 december vaststellen en dat bij aangifte inkomstenbelasting opgeven.

 

Link naar reactie
  • 0

- Ik weet dat ik vermogensbelasting moet betalen, wat kan ik verwachten van de belastingdienst als ik zoveel extra vermogen erbij heb, moet ik nog dingen documenteren of laten zien? of is een transactie ID van de blockchain genoeg? (cryptocurrencies zijn dit jaar enorm gestegen)

 

Je kunt van de belastingdienst verwachten dat ze de Fiod langs sturen voor een kopje koffie. 30k aan cryptocurrency betalingen, zonder facturen....

Een transactie ID zal niet genoeg zijn vrees ik, je moet de betalingen ook kunnen rechtvaardigen (overeenkomsten, facturen etc).

 

 

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
  • 0

Geen slecht eerste jaar dan, zo te lezen. :)

 

Maar je moet natuurlijk wel facturen maken voor je diensten. Dat moet iedereen die bedrijven als klant heeft (of je een mondelinge overeenkomst wel/niet hebt is verder niet relevant).

 

Hoe je nou precies met de betaling in bitcoins (of zoiets dan) omgaat, daar zou je over kunnen debatteren denk ik:

 

- Je kan vinden dat de factuur meteen voldaan is en ook meteen de bitcoins opnemen (dus daarna is het privégeld).

- Je kan vinden dat het geld zakelijk is (en als de bitcoins zakken heb je koersverlies geleden, als zij stijgen in waarde heb je koerswinst gemaakt).

 

En er komen wel meer aspecten aan bod. Zoals het verschil van het gefactureerde bedrag (in € neem ik aan) en de exacte waarde van de bitcoins op de dag van ontvangst, om maar wat te noemen.

 

En dan kan je ook over nadenken hoe je de bitcoins gaat waarderen op de balans, mits je deze nog als zakelijk bestempelt:

Ga je deze "laten staan" op de oorspronkelijke waarde, of ga je deze op-/afwaarderen n.a.v. het 'koersverloop'...

 

Moeilijke overwegingen, denk ik. Het is tenslotte geen echte valuta.

 

Je gaat dit toch niet allemaal zelf in elkaar knutselen hoop ik? Enig advies lijkt mij op zijn plaats, gezien de resultaten die je kennelijk behaald hebt dit jaar.

 

Link naar reactie
  • 0
- Ik ben toen overeen gekomen met 30000 euro voor een dienst, dit is dus het bedrag waar ik me inkomsten belasting over dien te betalen?

 

Je mag natuurlijk eerst nog de gemaakte kosten van jouw omzet aftrekken. En je hebt mogelijk nog recht op een aantal fiscale faciliteiten (startersaftrek, zelfstandigenaftrek, MKB winstvrijstelling etc). Je moet daarvoor nog wel aan een aantal voorwaarden voldoen.

 

 

 

[*] - Stel de betaling van 30000 euro (100 ETH) is nu 60000 euro waard, in theorie moet ik dus alleen over die 30000 euro inkomsten belasting te betalen, is dat correct?

 

 

Correct. Alle gerealiseerde en niet-gerealiseerde waardeveranderingen worden verantwoord in de winst- en verliesrekening onder ‘waardeveranderingen van vordering die tot de vaste activa behoren en van effecten’.

 

Met hartelijke groet,

Dennis

www.goedkopeboekhouderrotterdam.nl

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties!

 

 

De betalingen had je eigenlijk op moment dat je ze ontving moeten boeken tegen de op dat moment geldende koers. Je kan (moet?) dat eventueel alsnog nog met terugwerkende kracht doen.

..

Je hebt een eenmanszaak. Jij als privepersoon en jouw bedrijf zijn daarmee 1 en dezelfde. Je kan ze dus niet als 'persoonlijke inkomsten' of iets dergelijks aanmerken.

Ik heb uiteraard de koers van toen opgeschreven, en genoteerd alleen nog niet geboekt in de administratie.

En hoe zit het dan met inkomsten die buiten je bedrijf vallen? of vallen dan alle inkomsten automatisch onder je eenmansbedrijf?

 

Geen slecht eerste jaar dan, zo te lezen.

..

Je gaat dit toch niet allemaal zelf in elkaar knutselen hoop ik? Enig advies lijkt mij op zijn plaats, gezien de resultaten die je kennelijk behaald hebt dit jaar.

Mag van enig geluk spreken voor het eerste jaar :)

Ik doe graag eerst zelf research en leer graag bij en ik zal uiteraard een accountant vragen om alles te verifiëren en de belasting aangiftes te verzorgen.

 

 

[*] - Kan ik alsnog facturen maken voor de betalingen, en deze als betaald markeren met een betaal datum die voor de laatste factuur datums zit?

 

Voorbeeld:

- Factuur Nr 10 : Factuur Datum 2017-11-11 | Betaal Datum: 2017-11-12 <- laatst gemaakte en betaalde factuur

- Factuur Nr 11 : Factuur Datum 2017-12-12 | Betaal Datum: 2017-05-05 <- betaal datum die voor de factuur datum van hier boven ligt

 

 

Link naar reactie
  • 0

Kan ik alsnog facturen maken voor de betalingen, en deze als betaald markeren met een betaal datum die voor de laatste factuur datums zit?

 

Op zich wel, maar misschien is het beter om de datum van 'aflevering' te gebruiken (dus de datum dat de dienst verricht is) in dit geval.

Dan kan je vinden dat je nu alsnog de bewuste facturen afdrukt en opslaat (datgene je in de eerste instantie dus kennelijk vergeten was).

 

 

Link naar reactie
  • 0

En hoe zit het dan met inkomsten die buiten je bedrijf vallen? of vallen dan alle inkomsten automatisch onder je eenmansbedrijf?

Inkomsten kan je op meerdere manieren definiëren. Als jij bijvoorbeeld ook in loondienst bent dan vallen de inkomsten daarvan, dus het salaris dat jij ontvangt, natuurlijk niet onder jouw bedrijf.

 

Op het moment dat jij als ondernemer een dienst of product levert, dan valt dat onder jouw bedrijf. Volgens goed koopmansgebruik voer je dat in in je administratie. Zou je dat niet doen, dan ben je zwart aan het werk.

Link naar reactie
  • 0

Correct.

 

Huh...?

 

Als TS "waardeveranderingen van vordering die tot de vaste activa behoren en van effecten" van 30.000,- in het resultaat verwerkt, dan is dit juist niet correct.

 

Want dan is het belastbare resultaat 60.000,- lijkt mij.

 

Of bedoel je iets anders?

 

 

In totaal is het 60K. 1) de dienst van 30K en 2) de waardeverandering 30K. Ik gaf antwoord op zijn bullit dat inging op de waardeverandering.

 

Dit is in het geval hij de ontvangen crypto valuta op de balans heeft geplaatst.

Met hartelijke groet,

Dennis

www.goedkopeboekhouderrotterdam.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik gaf antwoord op zijn bullit dat inging op de waardeverandering.

 

Dan heb/had je volgens mij zijn vraag niet helemaal goed begrepen/gelezen.

Want hij vroeg juist of het correct was dat de 'koerswinst' onbelast was! Althans:

Volgens mij was dat de vraag...

 

En dat is dus niet zo, wanneer de "bitcoins" nog steeds zakelijk bezit is.

 

Maar dat weten wij dus niet!

Want misschien is de methode van Duzendo om meteen, nadat hij een factuur betaald krijgt in "bitcoins" dezelfde bitcoins op te nemen en verder als privébezit te behandelen.

 

Dat zou namelijk ook wel kunnen in deze, lijkt mij (maar ik ken de precieze details verder niet natuurlijk).

 

Overigens zou dit dan natuurlijk ook moeten blijken uit de administratie. En ik krijg het gevoel dat er niet zo veel uit de administratie blijkt op dit moment...

Dus daar is een beetje 'huiswerk' te doen denk ik.

Link naar reactie
  • 2

ik heb een aantal vragen waar ik het antwoord nog niet heb op kunnen vinden, is hier misschien iemand die verstand heeft van zaken over cryptocurrency betalingen en hoe dit het beste te boeken?

Ik leg momenteel de laatste hand aan een artikel over hoe hiermee om te gaan in verband met boekhouding en fiscus. Ik zal het hopelijk binnenkort op het forum plaatsen.

 

Het verwarrende is dat de juridische en fiscale kwalificatie van de bitcoin niet gelijk is. Juridisch is Etherium geen geld, maar een 'bezitting'. Fiscaal is het soms wel geld (loon/omzetbelasting), soms een activum (inkomstenbelasting/Vpb).

 

Het is op zich niet zo heel spannend, als je de Ethereum-wallet gewoon hetzelfde behandelt als een Paypal-account. Een Ethereum-adres is niets anders dan (en net zo anoniem als) een e-mailadres. In jouw geval moet je helder hebben of je de Ethereum-wallet privé of zakelijk hebt geëtiketteerd.

 

Als je de wallet zakelijk hebt geëtiketterd, dan moet de waarde van de wallet op de belans van je onderneming terugkomen en zul je telkens moeten herwaarderen (bijvoorbeeld op de laatste dag van het fiscale jaar of telkens nét voor de 1e van iedere maand). Fiscaal kan dat oninteressant zijn.

 

Als je de wallet privé hebt geëtiketteerd, dan moet de waarde van de wallet privé worden opgegeven in box 3. Je betaalt dan per 1 januari 2018 over de waarde van de wallet voor 2018 (en niet voor 2017). Je moet dan overigens wel goed opletten hoe je die betaling boekt. Als je gewoon al je facturen netjes hebt verstuurd en je klanten hebben gewoon netjes op je Ethereum-wallet betaald, dan kun je al je facturen dus als betaald wegboeken, maar zul je die betaling ook meteen als privé-onttrekking moeten boeken (het geld staat immers daarna op je privé wallet).

 

<< - Is het aan te raden om facturen te maken, of is het beter om deze betalingen als 'persoonlijke' inkomsten op te geven voor de inkomsten belasting. (dus geen mkb-winstvrijstelling etc mogelijk?) >>

 

Je moet niet inkomsten- en omzetbelasting door elkaar halen.

 

Voor de omzetbelasting ben je waarschijnlijk gewoon verplicht om facturen te sturen (en btw af te dragen). Het maakt daarbij niet uit in welke valuta jij je verkopen doet, als je de aangifte (én afdracht) maar in euro's doet.

 

Voor de inkomstenbelasting moet je zelf bepalen of je ondernemer bent. Ben je géén ondernemer voor de inkomstenbelasting, dan zijn je inkomsten belast als resultaat uit overige werkzaamheden, en anders als winst uit onderneming. Maar in beide gevallen maakt het ook niet uit hoe je betaald hebt gekregen, zolang je de inkomsten maar in euro's opgeeft.

 

<< - Kan ik alsnog facturen maken, en deze als betaald markeren met een betaal datum die voor de laatste facturen zit? of op een andere manier te boeken? (FactuurNr10 datum 2017-12-13, FactuurNr11 datum 2017-05-05) >>

 

Ja, dat kan. Je kunt gewoon facturen maken (met btw) en deze aan het eind van elk kwartaal opgeven. Vervolgens boek je deze facturen als betaald op het moment dat je de Ethereum-betaling hebt ontvangen. Als de Ethereum-wallet privé is, boek je tegelijkertijd een privé-onttrekking.

 

Let hier wel een beetje mee op. Heel strikt genomen moet je je factuur uiterlijk 15 dagen ná de maand van levering sturen (althans voor de omzetbelasting). Een levering van 5 mei moet je dus uiterlijk 15 juni hebben gefactureerd. Mocht iemand vooruit hebben betaald voor een levering die je pas later hebt gedaan, dan zul je op de factuur moeten vermelden dát er is vooruit betaald en zul je ook de datum van vooruitbetaling op de factuur moeten zetten.

 

<< - Ik ben toen overeen gekomen met 30000 euro voor een dienst, dit is dus het bedrag waar ik me inkomsten belasting over dien te betalen? >>

 

Nee. Als je 30.000 euro bent overeengekomen, zal dat bedrag hoogstwaarschijnlijk bestaan uit 24793,39 euro omzet en 5.206,61 euro btw.

 

De 5.206,61 euro btw moet je afdragen bij je aangifte omzetbelasting. Je mag overigens hier alle betaalde btw vanaf trekken. Als je geen liquide middelen (= gangbaar geld) hebt om deze btw te voldoen, zul je dus een deel van je wallet moeten omzetten in euro om deze zakelijke btw-schuld te voldoen. Als je die betaling doet vanaf een privérekening is dat dus boekhoudkundig weer een privéstorting.

 

Vervolgens geeft je de resterende 24.793,39 euro op voor de inkomstenbelasting. Als je overigens ondernemer voor de inkomstenbelasting bent, heb je wel recht op extra vrijstellingen, zoals zelfstandigenaftrek, startersaftrek, Mkb-winstvrijstelling, FOR, investeringsaftrek. Je betaalt dan nooit belasting over het hele bedrag.

 

<< - Stel de betaling van 30000 euro (100 ETH) is nu 60000 euro waard, in theorie moet ik dus alleen over die 30000 euro inkomsten belasting te betalen, is dat correct? >>

 

Nee, waarschijnlijk niet of in ieder geval niet meteen. En je moet zakelijk en privé niet door elkaar halen. Als je Ethereum-wallet op 1 januari 2018 60.000 euro waard is, moet je die dán opgeven. Je hebt een vrijstelling van 30.000 euro, dus zou je inderdaad over het meerdere box 3-heffing betalen. Gezien de belastingverlagingen in box 3 per 2018 zal dat niet zo'n probleem zijn. Het zou neerkomen op zo'n 180 euro extra inkomstenbelasting.

 

En let ook op: als je je aangifte doet voor 2017, betaal je waarschijnlijk dus wel inkomstenbelasting over je winst uit onderneming, maar nog niet over je Ethereum-wallet, als je de wallet op 1 januari 2017 nog niet had. Die datum is namelijk de peildatum voor dit jaar (2017).

 

<< Ik weet dat ik vermogensbelasting moet betalen, wat kan ik verwachten van de belastingdienst als ik zoveel extra vermogen erbij heb, moet ik nog dingen documenteren of laten zien? of is een transactie ID van de blockchain genoeg? (cryptocurrencies zijn dit jaar enorm gestegen) >>

 

Je geeft het op onder het kopje "Bankrekeningen en andere bezittingen" en dan "Overige bezittingen". Het enige dat daarbij van belang is, is het aantal vermenigvuldigd met de waarde per 1 januari 2018 (eigenlijk de waarde per het niet bestaande moment 31 december 2017 23:59:60).

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0

Je geeft het op onder het kopje "Bankrekeningen en andere bezittingen" en dan "Overige bezittingen". Het enige dat daarbij van belang is, is het aantal vermenigvuldigd met de waarde per 1 januari 2018 (eigenlijk de waarde per het niet bestaande moment 31 december 2017 23:59:60).

En hoe ga je dan aan de belastingdienst uitleggen waar die paar ton vandaan komt?

 

 

 

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
  • 0

En hoe ga je dan aan de belastingdienst uitleggen waar die paar ton vandaan komt?

 

Dat is toch niet zo lastig? Omzet is gedurende het jaar in bitcoins ontvangen. Die zijn vervolgens gestegen in waarde....

 

De hamvraag is overigens of de bitcoins niet beter als effecten gepresenteerd kunnen worden vanwege het volatiele karakter. Alsdan zou een koersstijging pas belast worden als een bitcoin verkocht wordt. Zolang een bitcoin in bezit blijft kun je die tegen de verkrijgingsprijs aanhouden in de boeken van de onderneming (zolang dat op zich weer een bedrijfseconomisch functie heeft, beleggen in een eenmanszaak is doorgaans niet aan de orde).

 

Wat weer de vraag oproept of dat slim is. De koersontwikkeling kan dan zorgen voor duizenden euro's belaste winst. Terwijl je de bitcoins ook nog zou kunnen boeken als privéopname. Dan zou de winst weer onbelast zijn.....

 

@Prins: ben zeer benieuwd naar je column

 

gr. Joost

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

En hoe ga je dan aan de belastingdienst uitleggen waar die paar ton vandaan komt?

 

Dat is toch niet zo lastig? Omzet is gedurende het jaar in bitcoins ontvangen.

 

TS heeft gedurende een jaar meerdere betalingen van ongeveer 30k van een anonieme afzender ontvangen voor advertentie-inkomsten, zonder overeenkomsten of facturen.... Dat is op het eerste oog witwassen 101.

 

En daar ga je geheid vragen over krijgen. Is het niet n.a.v. je belastingaangifte, dan is het wel op het moment dat je het geld op een rekening gaat storten.

 

Ik zou me dus meer zorgen maken over het kunnen verantwoorden van de ontvangen betalingen en de herkomst daarvan, dan over hoe je e.e.a. moet boeken.

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
  • 0

Crux zit hem hier m.i. in de goedlopende website en de administratie daarvan. Goede kans dat deze o.b.v. deze advertentiebedragen al langer bestaat dan een jaar.

 

Zit deze dan wél in de eenmanszaak?

 

Misschien moet die omzetmachine wel z.s.m. en/of met terugwerkende kracht in een BV als deze ook risicovol/verkoopinteressant is en zolang bedrijfsactiviteiten zich in NL afspelen. Tijdigheid intentieverklaring?

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik ging er wel vanuit dat TS netjes factureert uiteraard

Tussen dat door heb ik ook nog andere klanten gehad om advertenties op me goedlopende website te plaatsen, dit is altijd mondeling overeen gekomen en heb hier dus geen facturen of een papier winkel van. (behalve chatlogs)

 

De betalingen van ongeveer 30000 euro per stuk die ik heb ontvangen via de mondelinge overeenkomsten zijn altijd via cryptocurrency betaald.

 

 

Indien je dergelijke grote bedragen via cryptocurrency ontvangt, kun je (en je opdrachtgever) op bijzondere aandacht rekenen van de Fiod of Fiu. Ook als je wel netjes facturen zou hebben.

 

Wat betreft verantwoording en documentatie, zoals TS vroeg, is alleen een transactie-ID dan ook niet voldoende.

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
  • 0

Met een jaaromzet of balans met een tegenwaarde van vijf of misschien wel zes nullen in EURO lijkt een eenmanszaak mij niet de juiste bedrijfsvorm. Twee weken voor einde jaar kom je daar rijkelijk laat mee.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

 

Indien je dergelijke grote bedragen via cryptocurrency ontvangt, kun je (en je opdrachtgever) op bijzondere aandacht rekenen van de Fiod of Fiu. Ook als je wel netjes facturen zou hebben.

 

Wat betreft verantwoording en documentatie, zoals TS vroeg, is alleen een transactie-ID dan ook niet voldoende.

Kan je dat toelichten?

Link naar reactie
  • 0

 

Indien je dergelijke grote bedragen via cryptocurrency ontvangt, kun je (en je opdrachtgever) op bijzondere aandacht rekenen van de Fiod of Fiu. Ook als je wel netjes facturen zou hebben.

 

Wat betreft verantwoording en documentatie, zoals TS vroeg, is alleen een transactie-ID dan ook niet voldoende.

Kan je dat toelichten?

Dat de Fiod/Fiu bijzondere aandacht vestigt op witwassen via cryptocurrency behoeft geen toelichting neem ik aan. Er is immers niet te verifiëren waar het geld vandaan komt, hoe dat bij de bron is verkregen, welke natuurlijke persoon de transactie verricht etc. etc.

 

Banken moeten niet voor niets een hoop moeite doen om hun klanten te identificeren en (ongebruikelijke) transacties te monitoren. Als dergelijke grote betalingen buiten dit, aan de Wwft onderworpen, banksysteem worden verricht, dan is de Fiu daar niet zo happig op.

 

Er hoeft uiteraard helemaal niets aan de hand te zijn, maar dat moet je dan wel uit kunnen leggen.

 

 

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
  • 0

Nogal wiedes dat dat doorgelicht wordt. Verschillende klanten die dertigduizend euro dokken voor advertenties die mondeling overeen gekomen zijn... 8)

 

Ik ben begin dit jaar begonnen met een eenmanszaak, en heb al een hele reeks projecten afgerond voor diverse klanten met facturen die betaald zijn. Tussen dat door heb ik ook nog andere klanten gehad om advertenties op me goedlopende website te plaatsen, dit is altijd mondeling overeen gekomen en heb hier dus geen facturen of een papier winkel van. (behalve chatlogs) De betalingen van ongeveer 30000 euro per stuk die ik heb ontvangen via de mondelinge overeenkomsten zijn altijd via cryptocurrency betaald.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 245 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.