• 0

Afschrijven nieuwbouw garagebox met erfpacht

Ik heb onlangs voor ongeveer 50k een garagebox (nieuwbouw) gekocht om spullen van mijn bedrijf in op te slaan. Voor de grond wordt aan de gemeente erfpacht betaald. Wat is een gebruikelijke periode voor de afschrijving? En wat is een gebruikelijke restwaarde? Ik ben van plan om dit ook nog aan de belastinginspecteur voor te leggen, maar vraag me af wat gebruikelijk is?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 1

Ik dacht dat de garagebox in 40 jaar afgeschreven kan worden naar 50% van de WOZ-waarde.

Bij deze een linkje voor meer duidelijkheid.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
Hoe zit dat dan bij erfpacht? De grond is niet van mij en er is ook geen WOZ-waarde vastgesteld.
U mag niet afschrijven op grondbezit ... Bovendien is de grond waarop de garage is gebouwd niet van u. Dat is dus tweemaal nee.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Ik dacht dat de garagebox in 40 jaar afgeschreven kan worden naar 50% van de WOZ-waarde.

Bij deze een linkje voor meer duidelijkheid.

Pas op! Deze regeling wordt binnenkort afgeschaft. Vanaf 2019 kan er uitsluitend nog worden afgeschreven tot 100% van de WOZ-waarde, ongeacht het soort onroerend goed (eigen gebruik of voor verhuur). De aanpassing is verstopt in het regeerakkoord op pagina 67 onder punt N149.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 88 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.