Wij zijn vorige week gestart met de Daily Watch Club, www.dailywatchclub.nl, dit is een horloge dealsite waar elke dag om 12 uur een nieuw designer merk horloge wordt aangeboden tegen 40-70% korting. De deals zijn maar voor een periode van 4 dagen beschikbaar.
Naast de deals hebben wij ook een outlet, hierin staan horloges die een beperkt beschikbaar zijn en meteen uit voorraad geleverd kunnen worden. Deals worden vaak uit voorraad geleverd maar niet altijd.
Inmiddels zijn wij meerdere jaren actief binnen de retail wereld, hierdoor hebben wij veel contacten bij verschillende merken en inkoopkanalen, dit geeft ons de mogelijkheid om merkhorloges voor gunstige prijzen in te kopen. Het gaat o.a. om de volgende merken: Daniel Wellington, Hugo Boss, Michael Kors, Seiko, Skagen, Mondaine, Calvin Klein, Rotary en Diesel
Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:
Wij hebben in 2011 een fashion merk in houten lifestyle accessoires opgezet, Time For Wood, hiermee hebben we een hoop ervaring opgedaan binnen de retail wereld en vele nuttige contacten opgedaan bij merken, distributeurs etc.
Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:
Het gaat de eerste dagen erg goed met de bestellingen, maar één van de grootste uitdagingen is om vertrouwen te creëren bij de bezoekers op onze site. Sommige mensen lijkt het net wat te mooi om waar te zijn, zo zijn we deze week al twee keer gebeld door klanten met de vraag of ons bedrijf wel echt bestaat. We hebben een trustpilot account aangemaakt zodat klanten ons kunnen beoordelen, daarnaast zal over een weekje het ook mogelijk zijn om met After Pay te betalen.
Hoe is dit anders dan bestaande concepten:
Een horloge dealsite is niks nieuws maar wij hebben zelf ervaren dat huidige dealsites niet erg betrouwbaar zijn en ook een erg goedkope 'look and feel' hebben. Daarnaast valt er qua service bij concurrenten nog een hoop te verbeteren. Bij dealsites als iBood, 1dayfly etc. moet de klant vaak lang wachten op de bestelling. Wij hebben de meeste horloges op voorraad zodat er snel geleverd kan worden. De meeste dealsites hebben soms een horloge op de site staan maar bij lange na niet elke dag. Onze focus ligt alleen op horloges en we willen ervoor zorgen dat de Daily Watch Club de eerste site wordt waar mensen aan denken als ze een horloge willen kopen. Althans, in ieder de dealhunters en mensen die niet volle prijs willen of kunnen betalen voor een merkhorloge.
Onze strategie is gericht op minimale marges en het verkopen van grote aantallen, op dit moment zijn we actief binnen Nederland, België en Frankrijk (.fr domein). Het is niet onze strategie om per se de goedkoopste te zijn, al is dat met bijna alle deals wel het geval. De eerste fase (+/- 1 jaar) is voor ons puur investeren, er wordt bijna geen winst gemaakt op de verkochte horloges, we willen zorgen voor een prettige customer journey en ons doel is om zoveel mogelijk goede reviews te vergaren. We willen de verwachtingen van klanten overtreffen door bijvoorbeeld een persoonlijk briefje bij elke bestelling te doen.
Wat voor feedback hoop je te krijgen:
Mijn vragen aan jullie zijn:
- Wat is jullie feedback op onze site?
- Wat voor dingen kunnen we verder doen om betrouwbaar over te komen?
- Kanalen om dit concept verder nog goed te marketen? Kennen jullie horlogeblogs o.i.d.?
Andere suggesties/feedback is natuurlijk altijd welkom!
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
dealclub
dealclub
Omschrijving van je concept:
Hallo allemaal,
Wij zijn vorige week gestart met de Daily Watch Club, www.dailywatchclub.nl, dit is een horloge dealsite waar elke dag om 12 uur een nieuw designer merk horloge wordt aangeboden tegen 40-70% korting. De deals zijn maar voor een periode van 4 dagen beschikbaar.
Naast de deals hebben wij ook een outlet, hierin staan horloges die een beperkt beschikbaar zijn en meteen uit voorraad geleverd kunnen worden. Deals worden vaak uit voorraad geleverd maar niet altijd.
Inmiddels zijn wij meerdere jaren actief binnen de retail wereld, hierdoor hebben wij veel contacten bij verschillende merken en inkoopkanalen, dit geeft ons de mogelijkheid om merkhorloges voor gunstige prijzen in te kopen. Het gaat o.a. om de volgende merken: Daniel Wellington, Hugo Boss, Michael Kors, Seiko, Skagen, Mondaine, Calvin Klein, Rotary en Diesel
Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:
Wij hebben in 2011 een fashion merk in houten lifestyle accessoires opgezet, Time For Wood, hiermee hebben we een hoop ervaring opgedaan binnen de retail wereld en vele nuttige contacten opgedaan bij merken, distributeurs etc.
Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:
Het gaat de eerste dagen erg goed met de bestellingen, maar één van de grootste uitdagingen is om vertrouwen te creëren bij de bezoekers op onze site. Sommige mensen lijkt het net wat te mooi om waar te zijn, zo zijn we deze week al twee keer gebeld door klanten met de vraag of ons bedrijf wel echt bestaat. We hebben een trustpilot account aangemaakt zodat klanten ons kunnen beoordelen, daarnaast zal over een weekje het ook mogelijk zijn om met After Pay te betalen.
Hoe is dit anders dan bestaande concepten:
Een horloge dealsite is niks nieuws maar wij hebben zelf ervaren dat huidige dealsites niet erg betrouwbaar zijn en ook een erg goedkope 'look and feel' hebben. Daarnaast valt er qua service bij concurrenten nog een hoop te verbeteren. Bij dealsites als iBood, 1dayfly etc. moet de klant vaak lang wachten op de bestelling. Wij hebben de meeste horloges op voorraad zodat er snel geleverd kan worden. De meeste dealsites hebben soms een horloge op de site staan maar bij lange na niet elke dag. Onze focus ligt alleen op horloges en we willen ervoor zorgen dat de Daily Watch Club de eerste site wordt waar mensen aan denken als ze een horloge willen kopen. Althans, in ieder de dealhunters en mensen die niet volle prijs willen of kunnen betalen voor een merkhorloge.
Onze strategie is gericht op minimale marges en het verkopen van grote aantallen, op dit moment zijn we actief binnen Nederland, België en Frankrijk (.fr domein). Het is niet onze strategie om per se de goedkoopste te zijn, al is dat met bijna alle deals wel het geval. De eerste fase (+/- 1 jaar) is voor ons puur investeren, er wordt bijna geen winst gemaakt op de verkochte horloges, we willen zorgen voor een prettige customer journey en ons doel is om zoveel mogelijk goede reviews te vergaren. We willen de verwachtingen van klanten overtreffen door bijvoorbeeld een persoonlijk briefje bij elke bestelling te doen.
Wat voor feedback hoop je te krijgen:
Mijn vragen aan jullie zijn:
- Wat is jullie feedback op onze site?
- Wat voor dingen kunnen we verder doen om betrouwbaar over te komen?
- Kanalen om dit concept verder nog goed te marketen? Kennen jullie horlogeblogs o.i.d.?
Andere suggesties/feedback is natuurlijk altijd welkom!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/57559-feedback-op-nieuwe-horloge-dealsite/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
15 antwoorden op deze vraag