• 0

Feedback op nieuwe horloge dealsite

Omschrijving van je concept:

Hallo allemaal,

 

Wij zijn vorige week gestart met de Daily Watch Club, www.dailywatchclub.nl, dit is een horloge dealsite waar elke dag om 12 uur een nieuw designer merk horloge wordt aangeboden tegen 40-70% korting. De deals zijn maar voor een periode van 4 dagen beschikbaar.

 

Naast de deals hebben wij ook een outlet, hierin staan horloges die een beperkt beschikbaar zijn en meteen uit voorraad geleverd kunnen worden. Deals worden vaak uit voorraad geleverd maar niet altijd.

 

Inmiddels zijn wij meerdere jaren actief binnen de retail wereld, hierdoor hebben wij veel contacten bij verschillende merken en inkoopkanalen, dit geeft ons de mogelijkheid om merkhorloges voor gunstige prijzen in te kopen. Het gaat o.a. om de volgende merken: Daniel Wellington, Hugo Boss, Michael Kors, Seiko, Skagen, Mondaine, Calvin Klein, Rotary en Diesel

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Wij hebben in 2011 een fashion merk in houten lifestyle accessoires opgezet, Time For Wood, hiermee hebben we een hoop ervaring opgedaan binnen de retail wereld en vele nuttige contacten opgedaan bij merken, distributeurs etc.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Het gaat de eerste dagen erg goed met de bestellingen, maar één van de grootste uitdagingen is om vertrouwen te creëren bij de bezoekers op onze site. Sommige mensen lijkt het net wat te mooi om waar te zijn, zo zijn we deze week al twee keer gebeld door klanten met de vraag of ons bedrijf wel echt bestaat. We hebben een trustpilot account aangemaakt zodat klanten ons kunnen beoordelen, daarnaast zal over een weekje het ook mogelijk zijn om met After Pay te betalen.

 

 

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Een horloge dealsite is niks nieuws maar wij hebben zelf ervaren dat huidige dealsites niet erg betrouwbaar zijn en ook een erg goedkope 'look and feel' hebben. Daarnaast valt er qua service bij concurrenten nog een hoop te verbeteren. Bij dealsites als iBood, 1dayfly etc. moet de klant vaak lang wachten op de bestelling. Wij hebben de meeste horloges op voorraad zodat er snel geleverd kan worden. De meeste dealsites hebben soms een horloge op de site staan maar bij lange na niet elke dag. Onze focus ligt alleen op horloges en we willen ervoor zorgen dat de Daily Watch Club de eerste site wordt waar mensen aan denken als ze een horloge willen kopen. Althans, in ieder de dealhunters en mensen die niet volle prijs willen of kunnen betalen voor een merkhorloge.

 

Onze strategie is gericht op minimale marges en het verkopen van grote aantallen, op dit moment zijn we actief binnen Nederland, België en Frankrijk (.fr domein). Het is niet onze strategie om per se de goedkoopste te zijn, al is dat met bijna alle deals wel het geval. De eerste fase (+/- 1 jaar) is voor ons puur investeren, er wordt bijna geen winst gemaakt op de verkochte horloges, we willen zorgen voor een prettige customer journey en ons doel is om zoveel mogelijk goede reviews te vergaren. We willen de verwachtingen van klanten overtreffen door bijvoorbeeld een persoonlijk briefje bij elke bestelling te doen.

 

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Mijn vragen aan jullie zijn:

 

- Wat is jullie feedback op onze site?

- Wat voor dingen kunnen we verder doen om betrouwbaar over te komen?

- Kanalen om dit concept verder nog goed te marketen? Kennen jullie horlogeblogs o.i.d.?

 

Andere suggesties/feedback is natuurlijk altijd welkom!

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0
Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Het gaat de eerste dagen erg goed met de bestellingen, maar één van de grootste uitdagingen is om vertrouwen te creëren bij de bezoekers op onze site. Sommige mensen lijkt het net wat te mooi om waar te zijn, zo zijn we deze week al twee keer gebeld door klanten met de vraag of ons bedrijf wel echt bestaat. We hebben een trustpilot account aangemaakt zodat klanten ons kunnen beoordelen, daarnaast zal over een weekje het ook mogelijk zijn om met After Pay te betalen.

 

Op je website spreek onder het kopje "ons verhaal' over een HQ voor 2 personen. Als ik dan jullie website het adres van deze HQ wil achterhalen, dan is deze nergens te vinden? Of betreft het het adres onder retouren? Afhalen na bestellen zou ook handig zijn.

 

Verder zou ik adviseren om actieve taal te bezigen: Een willekeurige quote vanaf deze website die representatief is voor het overige: Ons doel is om onze aankopen met de beste service te verlenen. Wij zullen altijd ons best doen om producten zo snel mogelijk op te sturen. De verzendkosten bedragen 4.95 euro binnen Europa en 20 euro voor de rest van de wereld.

 

Link naar reactie
  • 0

Naamgeving en uitwerking van dit concept doet mij verschrikkelijk anoniem aan, terwijl jullie betrouwbaarheid of mogelijk persoonlijkheid willen uitstralen ('club', 'deal' en 'concept' met 'designer' 'merk' 'horloges' zijn daar de oorzaak van).

 

De (ontbrekende) afhaalmogelijkheid die Ritzema noemt, vul ik graag aan met een levermogelijkheid met geschenkverpakking en bericht van afzender aan ontvanger. Of zijn horloges geen geschenkartikel?

 

Gelden voor een dealsite en outletafdeling niet dezelfde wettelijke bepalingen als voor webshops? Hebben jullie al eens een checklist met eisen afgewerkt? Ik mis wat dat betreft aardig wat punten die eerst jullie zelfwerkzaamheid vereisen. Hebben jullie bijvoorbeeld Algemene Voorwaarden?

 

Het formaat van telefoonnummer(s) vind ik ook niet lekker en locatie zou ik zeker op een paar plaatsen op de site vermelden. Om nog maar te zwijgen over kwaliteit van de algemene websteksten. Die zijn gewoon niet goed genoeg.

 

Het KvK-nummer zou je kunnen laten verwijzen naar het Handelsregister.

 

Hoe koop ik 10 verschillende horloges en wat gebeurt er dan met de prijs bij levering naar verschillende adressen?

 

Wat is op dit moment de grootste horloge dealsite of verkoper die jullie voorbij willen streven?

 

Wat vind je of vinden jullie tenslotte van andere recente plaatsingen in het 'Wat vinden jullie van mijn...'-subboard?

 

En een allerlaatste advies: kat vergelijkbare en gevestigde aanbieders niet af als je in dit (groei)stadium bent.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Een paar dingen:

 

- waarom kan ik op je homepagina die daily deal niet meteen bestellen? En waarom kan ik de Kors en Nautica horloges daaronder meteen in de winkelmand doen, maar moet ik bij het Calvin Klein horloge eerst "verder lezen"? O, ik zie nu dat dit niet op voorraad is, maar dan zou ik graag willen lezen of het weer komt en zo niet, waarom staat het dan nog op je site?

 

- ik zou het telefoonnummer onderaan (en ook op je contactpagina) anders schrijven, zodat het beter herkenbaar is als een Nederlands netnummer/abonneenummer, daarnaast zou ik het bovenaan de site ook zetten, zodat mensen bij binnenkomst op de site meteen een telefoonnummer zien, dat wekt vertrouwen; wellicht kun je de notatie afhankelijk maken van het land van de bezoeker

 

- waarom een .com e-mailadres, terwijl je een .nl site hebt?

 

- waarom Engelse tekst (daily/weekly) bij het aanmelden voor je nieuwsbrief?

 

- op je pagina "bestellen" zeg je dat ik op de knop "shop now" moet drukken om te beginnen met bestellen, maar die kan ik nergens vinden

 

- je knop "verder winkelen" linksonder linkt naar je winkelwagen, dus kan ik niet verder winkelen ...

 

- het papieren vliegtuigje met de tekst "gratis" doet vermoeden dat er geen kosten aan de verzending zijn verbonden, maar op je pagina "verzenden" en in je FAQ lees ik dat je € 4,95 in rekening brengt

 

- op je pagina "ruilen & retour" staat dat ik kan retourneren binnen 14 dagen na aankoop, maar dit moet 14 dagen na ontvangst van de bestelling zijn (die periode start zelfs pas 1 dag na ontvangst)

 

- maak van je "algemene voorwaarden" linkje bij het afrekenen een duidelijker linkje

 

- kijk nog even naar de layout van de algemene voorwaarden, tussen artikel 4 en 5 zit een groot gat

 

- volgens mij moet je de bezoeker in staat stellen je algemene voorwaarden te downloaden en ik heb daarvoor geen mogelijkheid gevonden; bovendien zie ik de algemene voorwaarden pas in de winkelwagen

Link naar reactie
  • 0

 

Op je website spreek onder het kopje "ons verhaal' over een HQ voor 2 personen. Als ik dan jullie website het adres van deze HQ wil achterhalen, dan is deze nergens te vinden? Of betreft het het adres onder retouren? Afhalen na bestellen zou ook handig zijn.

 

Verder zou ik adviseren om actieve taal te bezigen: Een willekeurige quote vanaf deze website die representatief is voor het overige: Ons doel is om onze aankopen met de beste service te verlenen. Wij zullen altijd ons best doen om producten zo snel mogelijk op te sturen. De verzendkosten bedragen 4.95 euro binnen Europa en 20 euro voor de rest van de wereld.

 

 

Bedankt voor je feedback, zitten zeker een paar goede punten bij. Adres mag inderdaad duidelijker aanwezig zijn, tevens is afhalen van de bestelling een goede toevoeging. Teksten zullen we ook nog eens goed nakijken, bedankt voor het advies.

 

Link naar reactie
  • 0

Hi Highio,

 

Bedankt voor je feedback, zitten zeker een aantal goede punten bij waar wij wat mee kunnen.

 

Horloge is zeker een geschenkartikel dus een persoonlijk briefje is een goed idee.

 

Algemene voorwaarden hebben wij maar komen pas naar voren tijdens het bestelproces, we zullen deze ook in de FAQ en via een link in de footer plaatsen. Het adres zullen wij ook vaker laten terugkomen op de site.

 

Het is op dit moment niet mogelijk om 10 verschillende horloges naar meerdere adressen te sturen, de enige mogelijkheid is om 10 bestellingen te maken maar dit is inderdaad weinig effectief voor de klant.

 

Onze grootste concurrent op dit moment binnen Nederland is watch2day. Het zou mooi zijn om die op termijn voorbij te streven.

 

Dank voor al je nuttige adviezen!

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Mijn 2 cents.

 

Mooie website. Ik heb zelf niks met horloges (heb er al 25 jaar geen meer om), maar jullie klokjes zien er mooi uit. Ook goed nagedacht over de uitstraling. Deze is relaxt, alsof ik vakantie heb. Alle tijd van de wereld?

 

Wel vraag ik me af waarom jullie klokjes zoveel goedkoper zijn. Het zijn immers bekende merken. Zijn ze dan wel echt? B-stock wellicht? Ik merk dat wantrouwende gevoelens mij bekruipen. Doet met denken aan de special price for you my friend verkopers op de Spaanse stranden. Te mooi om waar te zijn?

 

Dit is niet om het af te pissen, want de site oogt nog steeds prettig. Ik mis een beetje uitleg op de homepage. Geef me vertrouwen dat het allemaal goed zit. Leg me uit hoe het kan dat deze toffe klokjes zo goedkoop zijn. Bewijs me dat ik een goede deal doe.

 

Goed vind ik ook dat jullie met je verhaal en foto's op de site staan. Leuke gasten met een mooie shop. Wederom feel good.

 

Ik vraag me verder af waar jullie verkeer vandaan willen trekken. Zal via ads en Facebook zijn zeker? Qua SEO zal deze site zo niet al te best scoren. Weinig conent en GTmetrix score is ook niet heel best. Als dit belangrijk is zou ik zeker kijken of je daar nog wat kunt verbeteren.

 

Succes!!

 

Overigens bedenk ik me net dat ik een smart wartch nog wel geinig zou kunnen gaan vinden. Die bieden jullie niet aan toch?

Link naar reactie
  • 0

Ik heb ook voor een horlogesite gewerkt (met nog duurdere horloges dan in dit geval) en daar hadden ze bewust een niet-bestaand adres op de contactpagina staan om overvallen te voorkomen. In dit geval kan ik het me dus wel voorstellen dat je de opslagplaats van die prijzige voorraad niet zomaar openbaar wilt maken.

Ik doe als (SEO-)copywriter leuke klussen voor leuke bedrijven: http://www.hardcopy.nl.

Link naar reactie
  • 0

Je combineert verschillende concepten, maar het geheel is nu helaas niet meer dan de som der delen.

 

Bij een dagdeal zijn schaarste en een sense of urgency kritieke prikkels. Die mis je: een deal duurt meer dan een halve week en daarnaast heb je een “outlet” met vergelijkbare deals voor onbepaalde tijd (dus vaak nog veel langer, zolang de voorraad strekt, denk ik dan).

 

Je mist ook social proof. Bij een deal is “al … verkocht” een sterk of in elk geval veelgebruikt sociaal bewijs. Je zou daarvoor ook reviews kunnen inzetten, eventueel in combinatie met een webwinkelkeurmerk, maar reviews lijken me minder effectief als je tijdelijk vooral nieuwe horloges aanbiedt — en dus nog geen andere kopers hebt die hun verhaal over dat horloge willen delee.

 

Het belangrijkste is echter dat je deal geen overtuigende deal is: het horloge dat je sinds 12:00 vandaag aanbiedt “van € 320 voor € 140” vind ik elders op internet voor € 113 tot € 138.

 

Naar mijn smaak kun je de dag/week-deal en de outlet beter lostrekken. Maak van de dagdeal een single page site met een écht onverslaanbare deal die écht maar tijdelijk is: van 12:00 's middags tot 24:00 's avonds bijvoorbeeld en anders heb je écht de boot gemist.

Link naar reactie
  • 0

Hoe zat dat juridisch ook al weer met 'opprijzen' van van voor prijzen?

 

De genoemde marktleider heeft ook een outlet dus logisch genoeg heeft een volger deze ook. Misschien zou je het 'extended deal' of 'extended offer' kunnen noemen.

 

Zitten hier ook retourgoederen tussen? Dat is nu juist weer een punt waar een gevoel van twijfel bij mij opkomt.

 

van 12:00 's middags tot 24:00 's avonds bijvoorbeeld
(of nine to nine, of ten to ten) en dan de volgende dag geleverd als USP, want dat menen jullie beter te kunnen dan concurrenten. Krijg je er alleen wel weer een pluk generieke (webshop)concurrenten bij.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Dank voor de feedback StefanO. Fijn dat je content bent met de uitstraling, hier zit veel tijd in.

 

Wij bieden geen B-stock horloges aan, enkel A-stock. Dit kunnen wij zo goedkoop aanbieden doordat we zelf erg lage marges hanteren en wij hebben contacten bij merken waardoor goede deals gesloten kunnen worden in sommige gevallen gebeurd dit met modellen die bijna out of stock zijn.

Goed punt om nog beter uit te leggen waarom de horloges zo goedkoop zijn, dit staat nu enkel in de FAQ.

 

Marketing gaat nu voornamelijk via social media ads, zowel FB als Instagram op dit moment. Het is nog even zoeken naar een goede target groep en experimenteren met verschillende type posts, maar de resultaten worden steeds beter.

 

Smart watches doen we nog niet maar zo'n deal willen we in de toekomst zeker een keer laten langskomen ;)

 

 

Link naar reactie
  • 0

Elke dag om 12 uur een nieuwe deal!Staat er op de frontpage. De getoonde modellen tonen allemaal een looptijd van meer dan 2 dagen?

 

 

Dat en de prijzen van de horloges zijn wel heel erg interessant. Als dit originele merkhorloges zijn vind ik dit wel een leuk aanbod. Maar de "before" de korting prijzen zijn wel wat overdreven. Maar dat doen de meeste webshops i guess.

 

Het eerste wat ik namelijk deed was zoeken wat de normale prijzen waren en als je dan ziet hoeveel jullie erboven op gooien voel me ik een beetje bedrogen als klant.

Bijenwas korrels 

Bijenwas kopen

Bijenwas doeken
Hulp nodig met opencart? Laat het me weten

Link naar reactie
  • 0

ik ben ook klant bij je grootste concurrent en wat mij opviel is dat ze vooral in de begintijd goede deals hadden op bekende A-merken en die zijn nu een stuk schaarser geworden.

inmiddels ook al wijzer geworden, aangeboden horloge moet wel echt goedkoper zijn als wat je elders vindt! als je drie keer kijkt en je googelt ze elders goedkoper kom je natuurlijk nooit meer terug.

 

site vind ik er wel netjes uitzien, alhoewel ik meer zou willen inzoomen op de produktpagina met bijv een mouse over.

als je gaat scrollen loopt de tekst door de buttons rechtsboven, niet fraai (zie bijlage)

Knipsel_dailywatch.thumb.PNG.fb7dbb29aa45b6138b0326fba000f954.PNG

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Hoewel er volgens mij al wat aanpassingen zijn gemaakt, heeft de website nog niet een hele betrouwbare uitstraling.

 

En dat terwijl je dit juist opgeeft als deel van je verhaal.

 

 

[*]Geef meer informatie (en breid info teksten uit). Gebruik alle info op je faq pagina om je infopagina's (vanuit de footer) beter te vullen.

[*]Laat beter zien wie je bent. Maak de website minder anoniem.

[*]Maak de klantvoordelen concreter en laat de pictogrammen linken naar de toelichting.

[*]Voeg een betaalmethode toe om (deels) achteraf te betalen (wettelijk verplicht).

[*]Toon reviews van bestaande klanten.

 

 

 

Lees ook onze Webwinkel Tips. Of maak gebruik van de Gratis Verbetertips voor jouw webwinkel

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 260 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.