• 0

Verplichtingen bij het op de markt brengen van een cosmetica product

Hallo mensen,

 

Wat ik mij nou af vroeg, zijn er nog verplichtingen tegenover de overheid bij het op de markt brengen van cosmetica producten (denk bijv. aan luchtjes)? Of kan in principe iedereen zijn eigen luchtje mixen en dit op de markt brengen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Allereerst bedankt!

 

Ik heb even op de beiden websites gekeken en als ik het goed heb dan kan ik concluderen dat je 'alleen' een "Veiligheidsbeoordeling" nodig hebt. Wat ik mij nou af vraag, heb je dit altijd nodig? Stel je parfum zou alleen uit water een geurstof bestaan, moet je dit dan ook laten testen? En zo ja, waar kan dat?

Link naar reactie
  • 0

Zou het zelf ook graag willen weten omdat ik daar ook ooit aan had gedacht te gaan doen.

 

Wat ik me daarnaast afvraag is hoe het zit met pillen uit het buitenland.

Stel ik heb een nieuwe variant van Prozac en die komt uit Amerika, wat zijn dan de eisen waaraan ik moet voldoen voordat ik ze kan importeren en ik ga ervan uit dat de pillen moeten voldoen binnen de farmaceutische industrie regels ofzo ? dus zal het ook moeten laten testen......waar kan ik dan terecht ?

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hey Seforo,

 

Ik heb een bedrijfkundige achtergrond, maar zit momenteel bij de pillenfabriek van Organon. Amerika hanteert andere regels mbt tot pillen dan europa en dan heb je ook nog de andere grote speler: Japan. Deze drie grote spelers hebben alle drie andere regels.

 

Amerika: www.fda.com

Europa: www.emea.eu

 

Als je nog specifieke vragen hebt dan zal ik hier even een balletje opgooien om tot een duidelijk antwoord te komen voor je, ik zit hier nu toch ;D!

 

Groeten Frans

Some are born great, some achieve greatness and some have greatness thrust upon them

Link naar reactie
  • 0

Hey Frans,

 

dank je wel voor de links... alleen kom ik niet op www.emea.eu (dacht dat .eu domeinnamen volgend jaar pas beschikbaar waren)

 

Hoe zit het met andere landen als Azie ?

 

Anyway, nu 'je er toch zit' hehe... wil ik toch vragen hoe het dan in zijn werk gaat als ik een nieuwe soort pil/drug wil importeren naar NL.

 

Allereerst moet het voldoen aan regels - dat is begrijpelijk.

Maar ik denk dat er ook een onderzoek moet worden gedaan naar de inhoud van de pil d.m.v. lab-onderzoek om schadelijke stoffen etc vast te stellen ?

Vraag is waar ik DIT nou zou kunnen doen.

 

Heb met altijd beziggehouden met electronica, dus heb weinig verstand als het aankomt op pillen etc.

 

Link naar reactie
  • 0

 

dank je wel voor de links... alleen kom ik niet op www.emea.eu (dacht dat .eu domeinnamen volgend jaar pas beschikbaar waren)

 

Sorry het was www.emea.eu.int mijn excuses hiervoor

 

[quote author=Seforo link=board=41;threadid=7588;start=0#msg62652 date=1118398664

Hoe zit het met andere landen als Azie ?

 

Anyway, nu 'je er toch zit' hehe... wil ik toch vragen hoe het dan in zijn werk gaat als ik een nieuwe soort pil/drug wil importeren naar NL.

 

Allereerst moet het voldoen aan regels - dat is begrijpelijk.

Maar ik denk dat er ook een onderzoek moet worden gedaan naar de inhoud van de pil d.m.v. lab-onderzoek om schadelijke stoffen etc vast te stellen ?

Vraag is waar ik DIT nou zou kunnen doen.

 

Heb met altijd beziggehouden met electronica, dus heb weinig verstand als het aankomt op pillen etc.

 

Als het gaat om een totaal nieuw medicijn, danwel pil moet deze 6 klinische fases doorlopen. Dit wil zeggen dat er een serie van 6 test op gedaan moeten worden, uiteenlopend van een karakterisatie tot een proefproject op dieren, of mensen! Dit is een zeer kostbaar project en duurt ongeveer een jaar of 6!

 

[off topic] Bijna alle nieuwe medicijnen en farmaceutische smeersels zijn dus al 6 jaar geleden bedacht! ;)

 

Als het om een bestaand medicijn danwel product gaat, dan heeft deze al die fases doorlopen en is het (als het uit amerika komt) door de FDA goedgekeurd, want anders mag het niet verkocht worden op de markt! Zou je dit naar Europa willen distribueren dan zal je goedkeuring moeten verkrijgen van de EMEA, dit kan eventueel, als de regels mbt tot de pil niet hetzelfde zijn, leiden tot een aanvullende test. Deze testen kun je door verschillende Laboratria in europa laten uitvoeren.

 

Hoop dat je hier iets mee kunt!

Some are born great, some achieve greatness and some have greatness thrust upon them

Link naar reactie
  • 0

Allereerst bedankt!

 

Ik heb even op de beiden websites gekeken en als ik het goed heb dan kan ik concluderen dat je 'alleen' een "Veiligheidsbeoordeling" nodig hebt. Wat ik mij nou af vraag, heb je dit altijd nodig? Stel je parfum zou alleen uit water een geurstof bestaan, moet je dit dan ook laten testen? En zo ja, waar kan dat?

Omdat we een beetje van onderwerp zijn afgedwaald, wil ik nog even mijn vraag onder de aandacht zetten ;)

Link naar reactie
  • 0

Voor cosmetica zal het erop hangen wat er precies in zit. Als alle ingredienten op de white-list staan denk ik dat er weinig problemen zullen zijn - wellicht analyse om aan te tonen dat er niets anders dan goedgekeurede stoffen in zitten.

 

Bij cosmetica is het aanzienlijk eenvoudiger dan bij medicijnen natuurlijk, de focus is puur op veiligheid, niet op werking (voor zover iets uberhaupt een werking heeft).

Link naar reactie
  • 0

Voor cosmetica zal het erop hangen wat er precies in zit. Als alle ingredienten op de white-list staan denk ik dat er weinig problemen zullen zijn - wellicht analyse om aan te tonen dat er niets anders dan goedgekeurede stoffen in zitten.

 

Bij cosmetica is het aanzienlijk eenvoudiger dan bij medicijnen natuurlijk, de focus is puur op veiligheid, niet op werking (voor zover iets uberhaupt een werking heeft).

Bedankt, dat is helder. Weet je toevallig ook een bedrijf die zoiets regelt?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 207 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.