• 0

Debiteuren en incasso

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Boeking bericht vergoeding van maatschappij (tussenstap in afwachting op bijschrijving bank):

 

Nog te ontvangen verzekering uitbetaling

Aan Dubieuze debiteuren

 

 

Bijschrijving bank:

 

Bank

Aan Nog te ontvangen verzekering uitbetaling

 

 

 

Met hartelijke groet,

Dennis

www.goedkopeboekhouderrotterdam.nl

Link naar reactie
  • 0

Heb je in de loop van het incasso traject extra boekingen gedaan in je administratie rond deze debiteur. ( dwz je gebruik gemaakt van extra grootboek rekeningen bijvoorbeeld dubieuze debiteuren). Als niet dan kun je de ontvangen bedragen afboeken op de betreffende debiteur. Heb je wel extra rekeningen aangemaakt dan tegen boeken op deze rekeningen.

Link naar reactie
  • 0

Moet ik deze dan crediteren?

 

Uiteraard kan je creditnota's maken.

 

Dat betekent dan eigenlijk (richting 'klant'): "ik heb geen vordering (meer) op jou".

En dan ben je de BTW op je creditnota's verschuldigd (aan de overheid).

 

Ik kan mij echter niet voorstellen dat dit handig is, maar misschien zou het in sommige situaties wel zo kunnen zijn.

 

Link naar reactie
  • 0

E.e.a. lijkt me afhankelijk van hoe en/of wat de rechtsbijstandsverzekering uitkeert. Ik neem aan dat ook incassokosten aan de orde zijn en/of in mindering gebracht worden op de uitkering. Ik heb daarbij niet gehinderd door enige kennis op dit gebied geen idee hoe een verzekeraar omgaat met omzetbelasting.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

De ontvangen bedragen via de verzekering kan ik wegboeken tegen de openstaande facturen.

Moet ik hier nog iets doen met de BTW?

 

De verzekering brengt ons incassokosten met 21% BTW in rekening. Deze kosten zijn ook door onze debiteur betaald.

Moet ik dit als incassokosten boeken en de BTW dan terugvragen als voorbelasting?

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 129 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.