Ik ben nieuw op dit forum, dus zal mij even voorstellen. Ik ben Job de Vries, 26 jaar en ga in maart 2018 een eigen groentewinkel openen. Deze onderneming is een BV, omdat ik privé niet aansprakelijk wil zijn voor de financiële resultaten.
Intotaal heeft de onderneming 3 werknemers die salaris krijgen, waaronder ikzelf, mijn moeder (algemeen directeur) en een bekende die ook gaat meehelpen in de winkel. Ik wil graag zelf de administratie bijhouden, omdat dit geld bespaart. Ik heb HBO Bedrijfseconomie gestudeerd, dus er is wel enige kennis m.b.t. boekhouden.
Mijn vraag is welk softwarepakket is de beste om te gebruiken? Ik heb zelf ook wat proberen uit te vogelen, en zit eraan te denken om het zo te gaan doen:
- kas- en bankmutaties (boekhouding) met de software 'snelstart'.
- loonadministratie met de software 'loon basis'
Dan heb ik de volgende vragen:
1. Mis ik nog iets dat ik moet gaan bijhouden m.b.t. de administratie?
2. kan ik met de gegevens uit deze administratiesoftware de omzetbelasting, inkomstenbelasting en de jaarrekening/publicatiestukken opstellen/invoeren?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Sjaakie123
Sjaakie123
Dag allen,
Ik ben nieuw op dit forum, dus zal mij even voorstellen. Ik ben Job de Vries, 26 jaar en ga in maart 2018 een eigen groentewinkel openen. Deze onderneming is een BV, omdat ik privé niet aansprakelijk wil zijn voor de financiële resultaten.
Intotaal heeft de onderneming 3 werknemers die salaris krijgen, waaronder ikzelf, mijn moeder (algemeen directeur) en een bekende die ook gaat meehelpen in de winkel. Ik wil graag zelf de administratie bijhouden, omdat dit geld bespaart. Ik heb HBO Bedrijfseconomie gestudeerd, dus er is wel enige kennis m.b.t. boekhouden.
Mijn vraag is welk softwarepakket is de beste om te gebruiken? Ik heb zelf ook wat proberen uit te vogelen, en zit eraan te denken om het zo te gaan doen:
- kas- en bankmutaties (boekhouding) met de software 'snelstart'.
- loonadministratie met de software 'loon basis'
Dan heb ik de volgende vragen:
1. Mis ik nog iets dat ik moet gaan bijhouden m.b.t. de administratie?
2. kan ik met de gegevens uit deze administratiesoftware de omzetbelasting, inkomstenbelasting en de jaarrekening/publicatiestukken opstellen/invoeren?
Thanks in advance!
Groet,
Job de Vries
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/57567-administratie-eigen-groentewinkel-in-bv-vorm/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
19 antwoorden op deze vraag