• 0

Agiostorting

Via het internet kom ik er niet goed uit of je voor een agiostorting nu wel of niet naar de notaris moet gaan. De ene site geeft aan dat het moet en de andere beweert van niet. Het is mij duidelijk dat wanneer het geld weer naar privé komt (via aandelen) ik dan naar de notaris moet. Op de site van de belastingdienst kom ik helaas ook niet verder. Wie weet het juiste antwoord.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Voor het storten van agio op al uitgegeven aandelen hoef je niet naar de notaris.

Als je nog geen aandelen hebt of als de verhoudingen moeten wijzigen, dan zul je langs de notaris moeten.

 

Je kunt overwegen om direct een volwaardige uitgifte van aandelen te doen ter grootte van de geplande agiostorting. Dan verhoog je het aandelenkapitaal met dat bedrag. Als je tzt het kapitaal wilt verminderen (terugbetaling agio) zul je sowieso eerst de agio moeten omzetten in aandelen.

JM juristen & adviseurs

ondernemingsrecht:

samenwerkingsverbanden | overeenkomsten | (algemene) voorwaarden en reglementen | bedrijfsstructuren | bedrijfsoverdrachten.

Link naar reactie
  • 0

je kan een agiostorting doen middels een overeenkomst/besluit. Indien er separate agioreserves zijn kan dat, indien die er niet zijn (zie statuten) geldt het als agio op je aandelen welke verwatert over de uitstaande aandelen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 233 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.