• 0

Alternatief kerstgeschenk

Ik wil met Oud en Nieuw graag wat extra's doen voor mijn werknemers en trouwe freelancers.

NU doe ik dit meestal pas eind januari, omdat het voor iedereen extreem druk is.

Maar kan niets meer bedenken. Dit heb ik afgelopen jaren gedaan:

 

- 2 x standaard kerstpakket met etenswaren (slechts 1 opgehaald)

- 2 x kerstpakket met branche relateerde geschenken (tijdschrift gericht op de specialiteit van de werknemer/freelancer, stukje gereedschap, dinerbon (ik had hiervoor een vragenlijstje gemaakt, zodat men zelf kon aangeven wat men wilde, bijna niemand heeft het ingevuld, behalve mijn zaterdag kracht)

- Met z'n alle uit eten. (na veel vragen en smeken uiteindelijk terecht gekomen in een all you can eat wokrestaurant, met alleen wat freelancers, andere hadden geen zin/tijd)

- Dit jaar wilde ik met z'n alle wat leuks gaan doen, karten, lasergamen, skieen, bioscoop. (nog steeds heeft niemand aangegeven wat ze leuk vinden, hoe vaak ik het ook vraag)

 

Dus wie heeft er nog een leuk idee? Of zal ik gewoon een pakket maken en die opsturen?

 

Nu is het in mijn branche heel ongebruikelijk om iets extra's te geven, maar dankzij deze mensen zou mijn bedrijf niet zo draaien als dat het nu doet. Dus zou wel graag iets willen doen.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Dus wie heeft er nog een leuk idee?

Een kerstgratificatie? Binnen 1 dag geregeld en dan kan iedereen het zelf besteden aan wat hij of zij leuk vindt. In plaats van (giraal) geld is een mooie kaart met VVV bonnen of een Bol Cadeaubon ook bij iedereen welkom

 

 

Ik moest het even googlen, maar het is inderdaad een optie, maar wel erg saai. Ik weet ook niet of ze nu echt om die 50-75 euro zitten te springen. Maar als er echt niets te bedenken is, dan is het zeker een oplossing.

 

"Nuttige" gebruiksvoorwerpen doen het vaak goed, ligt wel een beetje aan de doelgroep wat het beste werkt. Dingen als rugzakken, sporttassen, powerbanks, thermosflessen, (storm)paraplus enzovoorts.

 

Afhankelijk van het aantal dat je nodig gaat hebben zou je ook 2, 3 of 4 verschillende items kunnen nemen zodat mensen kunnen kiezen.

 

 

Dit heb ik geprobeerd, maar niemand nam de moeite om aan te geven wat er dan in zou moeten zitten.

Link naar reactie
  • 0

Nou, nou, nou ... Als de situatie werkelijk is zoals u beschrijft, dan zou ik ook geen moeite meer doen om iets te geven.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Nou, nou, nou ... Als de situatie werkelijk is zoals u beschrijft, dan zou ik ook geen moeite meer doen om

Een beetje werkgever staat daar toch boven, zeker in het kader van de kerstgedachte? :-K

Binnen het kader van de kerstgedachte kan ik mij eveneens voorstellen dat het personeel met geschenken naar de werkgever komt.

 

De kerstgedachte is toch geen eenrichtingsverkeer?

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Neem ze allemaal mee naar een leuk uitje, doe je gelijk op een leuke manier aan teambuilding

Spreken is zilver, eerst lezen is goud:

- Met z'n alle uit eten. (na veel vragen en smeken uiteindelijk terecht gekomen in een all you can eat wokrestaurant, met alleen wat freelancers, andere hadden geen zin/tijd)

- Dit jaar wilde ik met z'n alle wat leuks gaan doen, karten, lasergamen, skieen, bioscoop. (nog steeds heeft niemand aangegeven wat ze leuk vinden, hoe vaak ik het ook vraag)

 

Link naar reactie
  • 0

(Zouden die 3 Wijzen of 3 Koningen gek hebben opgekeken van een presentje terug?)

... en zij brachten Hem geschenken: goud en wierook, en mirre.

 

Wie is hier de "werkgever" en wie de "werknemer" ... Jezus, de geboren Koning der Joden of de 3 Wijzen uit het oosten?

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Een cadeaubon, geen aandelen hierin natuurlijk.

 

 

Heb je dan zo'n zuurpruim in dienst, die dit ook niet genoeg genoeg, vindt, hopelijk wordt januari een koude maand, dan kun je hem/haar in de frisse buitenlucht wat laten doen.

 

Wat je ook maar geeft, het is een geste, een geldbedrag wat via de bank betaald wordt verdwijnt, een cadeaubon is tastbaar en kun je ook nog een dankwoord opschrijven.

 

Succes.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik wil met Oud en Nieuw graag wat extra's doen voor mijn werknemers en trouwe freelancers.

NU doe ik dit meestal pas eind januari, omdat het voor iedereen extreem druk is.

Maar kan niets meer bedenken.

Dus wie heeft er nog een leuk idee? Of zal ik gewoon een pakket maken en die opsturen?

Ik vind het ook vervelend als iemand mij aan m'n kop blijft zeuren wat hij of zij me 'moet' geven. Het legt namelijk de focus op de gever ("Halloohoo, kijk mij eens. Ik wil je iets gevuh!"). Daarna leg je de bal ook nog bij het personeel neer ("Wat wil je dahaaan?!"), terwijl JIJ degene bent die iets wil geven. Bedenk gewoon zelf iets en geef dat - of doe niets. Maar verwacht niet dat mensen zelf gaan bedenken wat jij aan hen moet geven.

 

En zo moeilijk is dat echt niet. Ik denk ook dat je het niet moeilijk moet máken. Een kerstpakket zonder al te exotische prullaria wordt mijns inziens nog steeds gewoon gewaardeerd. Zelfs pakketten van 25 tot 35 euro zitten bomvol met eetbare zooi om de Kerst mee door te komen. Gewoon bij Staples, Markro of where ever. En ja, die kun je gewoon opsturen met een kaart. Bij DHL ben je dan voor 5 euro per pakket klaar. Je kunt het natuurlijk ook langs brengen, als het niet te ver rijden is.

 

Oh, en cadeaubonnen zijn eerlijk gezegd rete-irritant (imho). Een familielid van me kreeg letterlijk ieder jaar 4 VVV-bonnen van elk 25 euro. Hij is inmiddels al drie jaar gepensioneerd en heeft er nog steeds een stapel van liggen. Als je toch iets van geldwaarde wil geven, geef dan gewoon geld.

 

Wat ik meestal doe is berekenen hoeveel vrije ruimte er nog is. Dat bedrag deel ik door het aantal medewerkers en maakt dat bedrag belastingvrij over als kerstgratificatie, tegelijkertijd met het gewone loon. Gewoon hetzelfde bedrag voor iedere medewerker, ongeacht uurloon, aantal uren of soort contract. Verder gewoon overmaken zonder iets te zeggen en boeken als loonkosten. Klaar.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0

Oh, en cadeaubonnen zijn eerlijk gezegd rete-irritant (imho). Een familielid van me kreeg letterlijk ieder jaar 4 VVV-bonnen van elk 25 euro. Hij is inmiddels al drie jaar gepensioneerd en heeft er nog steeds een stapel van liggen.

 

Arme hij ;)

 

Anywees: ze vergaan niet, worden gangbaar geaccepteerd en er zijn genoeg on- en offline marktplaatsen waar er cash geld voor wordt geboden.

 

Een blije ontvanger, bezitter en benutter van o.a. VVV bonnen

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het ook vervelend als iemand mij aan m'n kop blijft zeuren wat hij of zij me 'moet' geven. Het legt namelijk de focus op de gever ("Halloohoo, kijk mij eens. Ik wil je iets gevuh!"). Daarna leg je de bal ook nog bij het personeel neer ("Wat wil je dahaaan?!"), terwijl JIJ degene bent die iets wil geven. Bedenk gewoon zelf iets en geef dat - of doe niets. Maar verwacht niet dat mensen zelf gaan bedenken wat jij aan hen moet geven.

Heb je de moeite gedaan om het begin bericht te lezen? Ik heb de afgelopen jaren van alles geprobeerd.

 

En zo moeilijk is dat echt niet. Ik denk ook dat je het niet moeilijk moet máken. Een kerstpakket zonder al te exotische prullaria wordt mijns inziens nog steeds gewoon gewaardeerd. Zelfs pakketten van 25 tot 35 euro zitten bomvol met eetbare zooi om de Kerst mee door te komen. Gewoon bij Staples, Markro of where ever.

Zoals je had kunnen lezen zijn deze pakket nooit opgehaald

 

En ja, die kun je gewoon opsturen met een kaart. Bij DHL ben je dan voor 5 euro per pakket klaar. Je kunt het natuurlijk ook langs brengen, als het niet te ver rijden is.

Had zeker gekunt, maar men had er geen behoefte aan.

 

Oh, en cadeaubonnen zijn eerlijk gezegd rete-irritant (imho). Een familielid van me kreeg letterlijk ieder jaar 4 VVV-bonnen van elk 25 euro. Hij is inmiddels al drie jaar gepensioneerd en heeft er nog steeds een stapel van liggen. Als je toch iets van geldwaarde wil geven, geef dan gewoon geld.

 

Wat ik meestal doe is berekenen hoeveel vrije ruimte er nog is. Dat bedrag deel ik door het aantal medewerkers en maakt dat bedrag belastingvrij over als kerstgratificatie, tegelijkertijd met het gewone loon. Gewoon hetzelfde bedrag voor iedere medewerker, ongeacht uurloon, aantal uren of soort contract. Verder gewoon overmaken zonder iets te zeggen en boeken als loonkosten. Klaar.

Is ook een makkelijke manier om er van af te zijn. Maar ik heb de kerst niet nodig om mijn personeel extra salaris te geven. Als ik dit wil doen geef ik ze liever een salaris verhoging.

 

Link naar reactie
  • 0

Oh, en cadeaubonnen zijn eerlijk gezegd rete-irritant (imho). Een familielid van me kreeg letterlijk ieder jaar 4 VVV-bonnen van elk 25 euro. Hij is inmiddels al drie jaar gepensioneerd en heeft er nog steeds een stapel van liggen.

 

Arme hij ;)

 

Anywees: ze vergaan niet, worden gangbaar geaccepteerd en er zijn genoeg on- en offline marktplaatsen waar er cash geld voor wordt geboden.

 

Een blije ontvanger, bezitter en benutter van o.a. VVV bonnen

 

Helemaal waar, wij krijgen ze ook vaak, als alternatief voor fooien. (geen idee waarom men niet liever een bon geeft). Meestal worden deze bonne gebruikt voor algemene dingen als keukenspullen of iets anders in de kantine.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 173 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.