Je hebt een half jaar contract van 36u. 4x9. In dit contract staat dat je een proeftijd hebt van 2 maanden. Na deze 2 maanden gaat automatisch het halfjaar contract in.
Nu zegt de baas, zonder enige waarschuwing:
Ja, je hebt 400 uur gewerkt en vandaag is de laatste dag van je proefperiode. Je contract wordt niet verlengt, je bent je 2 proefmaanden niet door.
Is je proefmaand (of 2 maanden) altijd gebaseerd op 40-urige werkweek of als je 36 uur werkt, op 36?
400 gewerkte uren / 40 = 10 weken (2,5 maand)
400 gewerkte uren / 36 = 11,2 weken. (2,8 maand)
Want hoe ik het ook bereken, ik ben mijn 2 maanden door?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Schermman
Schermman
Bij deze is mijn vraag eigenlijk heel simpel.
Je hebt een half jaar contract van 36u. 4x9. In dit contract staat dat je een proeftijd hebt van 2 maanden. Na deze 2 maanden gaat automatisch het halfjaar contract in.
Nu zegt de baas, zonder enige waarschuwing:
Ja, je hebt 400 uur gewerkt en vandaag is de laatste dag van je proefperiode. Je contract wordt niet verlengt, je bent je 2 proefmaanden niet door.
Is je proefmaand (of 2 maanden) altijd gebaseerd op 40-urige werkweek of als je 36 uur werkt, op 36?
400 gewerkte uren / 40 = 10 weken (2,5 maand)
400 gewerkte uren / 36 = 11,2 weken. (2,8 maand)
Want hoe ik het ook bereken, ik ben mijn 2 maanden door?
Met vriendelijke groet,
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/57587-vraag-over-proeftijd-wanneer-is-2-maanden-2-maanden/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
13 antwoorden op deze vraag