Jump to content
Thomasss
Verberg

Inkomsten uit Cryptocurrency (Bitcoin)

vraag

Goedemiddag allemaal,

met het einde in zicht proberen mijn boekhouding op orde te maken.

Zijn er hier mensen met ervaring/kennis hoe inkomsten uit crypto opgegeven moeten worden.

Ik vond al een ander topic maar dat ging over een eenmanszaak die zich bezig houdt met crypto.

In mijn geval gaat het om persoonlijke investeringen die flink rendement hebben behaald over de tijd heen.

Zover ik mij kan inlezen maakt de belastingdienst een onderscheid tussen ' hobby' en ' professioneel'.

Maar ik vind hier geen objectieve regels over; en het lijkt mij nogal subjectief.

---

Hebben jullie een advies wat ik hiermee moet doen?

Of een tip voor een accountant die hier ervaring mee heeft.

6 answers to this question

Recommended Posts

• 0
  • Rate this answer

In mijn geval gaat het om persoonlijke investeringen die flink rendement hebben behaald over de tijd heen.

Als jij prive een dollartegoed of aandelen Koninklijke Olie aanhoudt, ben je toch ook geen ondernemer?

NIMBY? 🏗   Volg jouw buurtberichten van plaatselijke, provinciale en landelijke overheden...

• 0
  • Rate this answer

Actueel topic maar je moet wel erg veel kopen en verkopen wil je in box 1 terecht komen. Bovendien is de zeer volatiele koers van btc reden om aan te nemen dat het speculatief is en dus box 3.

Binnenkort verschijnt een column op HL over btc en de fiscus. Hou onze voorpagina in de gaten. Wegens het gebrek aan relatie tot ondernemen gaat hier en slotje op.

Groet

Joost

Denariusadvies.nl : Fiscaal-juridisch adviseur: rechtsvormkeuze/-wijziging, samenwerkingsverbanden, bedrijfsoverdracht en exit-strategie: legal and tax

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Bring your business plan to a higher level!

All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

• Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

• Who's Online

Er zijn 19 leden online en 218 gasten

(See full list)    
  • Also interesting:

• Ondernemersplein

EN

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

More information   I accept