• 0

Afscheidskado aan klanten

Hoi allemaal,

 

Graag even jullie mening en ideeën over het volgende:

Na ruim 14 jaar besluit ik mijn eenmanszaak in de uiterlijke verzorging te sluiten. (Vanwege meer tijd besteden aan de kinderen en bedrijf partner).

 

Nu wil ik graag mijn klanten bedanken voor het vertrouwen in al die jaren.

Iemand tips om wat te geven?

Moet natuurlijk een aardigheidje zijn en niet de spui gaten uitlopen.

 

P.s. mijn partner vind het weggegooid geld aangezien je er niets meer voor terug krijgt. Vandaar dat ik jullie mening vraag.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat ik heb meegemaakt met kleinere bedrijven die dicht gingen om wat voor reden dan ook, dat er nog een borrelmiddag kwam, met hapjes, glaasje fris, kop koffie, noem maar op.

 

Je neemt in stijl afscheid, je maakt nog een praatje met je vaste klanten en niemand die verwacht dat je meer geeft.

Link naar reactie
  • 0

Na ruim 14 jaar besluit ik mijn eenmanszaak in de uiterlijke verzorging te sluiten.

Dat heb je waarschijnlijk al met je vaste klanten besproken en dan volgt er meestal nog een laatste behandeling. Dat is een mooi moment om een klein afscheidsgschenkje te geven. Iemand noemde al een bon van The Body Shop (Lush mag ook, of een gifmenger van Etsy.com). Die hebben nu eindejaarsuitverkoop. Daar zitten altijd leuke smeersels bij met hoge korting: 400ml body butter voor 6 euro. Red Musk Perfume Oil voor een kwart van de prijs! Gratis verzending vanaf 25 euro. Papiertje eromheen. Klaar. Happy klant.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 1

Nu wil ik graag mijn klanten bedanken voor het vertrouwen in al die jaren.

Iemand tips om wat te geven?

Charmant idee. Misschien willen je leveranciers je na 14 jaar wel sponsoren. Voor hun is het ook belangrijk dat jouw klanten hun spullen blijven gebruiken. Misschien kunnen ze je gratis of voor een zacht prijsje helpen aan wat kleine verpakkingen met hun producten. Als je meerdere leveranciers kunt strikken heb je zo een goody bag vol. Blijven de verzendkosten over, maar die kosten kun je ook anders maken door de mensen uit te nodigen hun goody bag op te halen op een afscheidsborrel.

 

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Het is wat kort door de bocht om te zeggen dat het weggegooid geld is. Goodwill is nooit weggegooid geld, al kom je deze mensen jaren later weer tegen, ook voor het bedrijf van je partner, heb je nog altijd die goodwill mee. En het is een klein wereldje, dus je komt mensen tegen.

 

Ik weet niet precies over welke aantallen we het hier hebben. Zijn het tien, vijftig of honderd klanten? Dat is wel een belangrijke factor om mee te nemen bij het bepalen wat je gaat doen. Ik neem aan dat klanten bij jou langs kwamen en dat het dus een "lokaal bedrijf" is. Dan lijkt spullen versturen mij niet per se noodzakelijk. Desnoods kom je het brengen en maak je nog een praatje, dat wordt nog veel meer gewaardeerd en legt de nadruk op het persoonlijke aspect.

 

Maar goed... het hangt er helemaal vanaf wat je wil. Wat wil je maximaal uitgeven om het een leuke middag/avond te maken? Laten we beginnen met een budget :-) dan vallen er vanzelf dingen af...

Wij bieden doeltreffende urenregistratie software voor het MKB en gratis urenregistratie software voor ZZP-ers en freelancers

Link naar reactie
  • 0

Het zal gaan om een 100 presentjes. Budget rond de 5 euro per persoon.

Een afscheidsreceptie vind ik persoonlijk niets, dan verplicht je je klanten weer om er naar toe te gaan. En daarbij ben ik bang dat ze wat mee gaan brengen en dat wil ik absoluut niet.

Een cadeaubon van een cosmetica merk of winkel vind ik zelf ook niets, heb namelijk jaren lang een merk gevoerd in mijn praktijk en dan ga ik ineens een ander merk of winkel promoten.

 

Ik wil zeker een kaartje doen met een persoonlijke tekst, maar daar zoek ik nog een kleinigheidje bij.

Link naar reactie
  • 0

 

In uiterlijke verzorging heb je vaak vaste klanten die regelmatig terugkomen en al geknipt, gelakt, gebruind, gemasseerd of gefröbeld wordend lief en leed delen. Vandaar dat een afscheid ook een beetje persoonlijk aanvoelt.

 

Met een inkoopbudget van vijf euro keer honderd is best iets leuks te doen. Bij promotie-artikels gaat het soms om dubbeltjes. Bezorgen is niet realistisch en ook onnodig als klanten regelmatig op bezoek komen.

 

Het vinden van een passende kleinigheid vergt wel enige creativiteit en mogelijk zelfs wat onderhandelingsvaardigheid. Kijk eens bij artisans in de omgeving. Blader door relevante productgroepen op Ebay.co.uk en kijk wat je direct uit het Verre Oosten kan laten invliegen. Snuffel op Etsy.com. Doe zelf chocolaatjes in een glazen potje. Of thee in een ei.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Een cadeaubon van een cosmetica merk of winkel vind ik zelf ook niets, heb namelijk jaren lang een merk gevoerd in mijn praktijk en dan ga ik ineens een ander merk of winkel promoten.

Waarom dan niet iets kiezen van het merk dat je zelf al jaren gevoerd hebt?

Misschien dat je in combinatie daar wel iets mee kunt doen.

Het zou immers een bekend merk bij je klanten (moeten) zijn.

Link naar reactie
  • 0

Ik zou naast een kaart, iets persoonlijks meegeven wat te maken heeft met je bedrijf. Was het een kapperszaak, laat een klein borstel/kam maken met je naam en logo erop. Was het een schoonheidssalon, kan het een pincet of nagelknipper o.i.d. zijn. Het gaat erom dat het relevant is, dat je klant het kan gebruiken én dat ze nog aan je denken als ze de logo/naam zien.

Tip: In het buitenland is het meestal goedkoper om promotiemateriaal te laten bedrukken

 

Ik vind dit overigens een erg mooi gebaar. Het kost geld, maar klanten die 14 jaar lang bij je geweest zijn verdienen wel een cadeautje van 5 euro neem ik aan.

Link naar reactie
  • 0

Ik vind dit overigens een erg mooi gebaar. Het kost geld, maar klanten die 14 jaar lang bij je geweest zijn verdienen wel een cadeautje van 5 euro neem ik aan.

Ik zou me zwaar beledigd voelen als ik na 14 jaar werd afgescheept met een promotiemiddel van 5 euro. Waarschijnlijk gaat het zo de prullenbak in, liever niets dan onzin. Kerst gaat voor de meeste mensen om eten en drinken, een kerstpakket met eten en drinken is naar mijn gevoel altijd welkom. Wel een beetje maatwerk uiteraard, vegetariërs geen vleespakket, etc.

 

Link naar reactie
  • 0

Persoonlijk zou ik niet kiezen voor een fysiek cadeau maar eerder wat quality time bieden voor de cliënt. Je gaf al aan dat je niets zag in een borrel o.i.d.. Maar je kunt natuurlijk ook een "afscheidsbehandeling" aanbieden van een X-tijd. Je verstuurd dit dan in de vorm van een tegoedbon welke voor een bepaalde datum gebruikt moet worden door de cliënt. Je kunt dan nog zelf vorm geven aan de behandeling, of dat puur 1 handeling is of een speciaal samengesteld arrangement met "de best of" en dan jouw specialisaties. Hoeveel tijd je per cliënt eraan besteed, is ook dan weer volledig aan jezelf. Je geeft op dat moment nog wel iets persoonlijks waar de cliënt eventueel gebaat bij is.

 

Door het als tegoedbon te verzenden met een houdbaarheidsdatum, weet je ook zeker dat je alleen de mensen krijgt die er belang bij hebben. Het kan dan maar zo zijn dat de helft van de beoogde doelgroep afvalt.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 125 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.