• 0

Productbescherming

Hallo leden higherlevel,

 

mijn vraag aan jullie is, mag ik als ondernemer bij de albert heijn het albert heijn huismerk inkopen en verkopen aan mijn klanten zonder toestemming te vragen aan de albert heijn?

Aangezien ah huismerk het merk is van de ah zelf.

Deze vraag heb ik al gesteld op meerdere sites en verwezen mij uit eindelijk door naar deze site voor een goed en duidelijk antwoord?

dus mag ik ah huismerk kopen bij de albert heijn en doorverkopen aan derden zonder toestemming van de albert heijn? Ik wil namelijk geen problemen hier mee krijgen als ik dat wel doe.

 

Alvast bedankt voor de reacties!

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Een snackbar verkoopt soms Nutricia Chocomelk en Coca-Cola die bij een horecagroothandel wordt ingekocht. Ik zie ook weleens snackbarondernemers groot inslaan bij Aldi of Lidl. Dan zou er geen probleem moeten zijn met het doorverkopen van voorverpakte huismerkproducten. Ik kan me alleen niet zoveel situaties voorstellen waar je dat zou willen doen.

 

Al zie ik wel kleine ondernemers huismerkproducten uit het buitenland halen om hier op Marktplaats door te verkopen. Dat is strict genomen tweedehands. Qua aansprakelijkheid zit daar toch wel wat risico aan, lijkt me. Zeker bij levensmiddelen.

 

Vertel es wat meer... ;)

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

In principe mag je, eender wat voor merkproduct, bij Albert Heijn inkopen en weer doorverkopen. Echter, waar je voor op moet passen is het mogelijke gevoel bij Albert Heijn dat je op enigerlei wijze schade toebrengt aan de reputatie van het huismerk. Daar kunnen en zullen ze zeker tegen optreden. Toestemming vragen is dus zeker de beste optie.

 

Als je geen toestemming krijgt, die kans is vrij groot omdat ze het huismerk in eigen regie zullen willen houden, zou ik juridisch advies inwinnen. Veel zal afhangen wat je precies met het huismerk gaat doen en of daar reputatieschade door zou kunnen ontstaan. Als je bijvoorbeeld producten met een houdbaarheidsdatum verkoopt is die houdbaarheid sterk afhankelijk van de opslag.

 

Je zal in ieder geval duidelijk moeten maken dat je niet namens AH aanbiedt en daar ook geen relatie mee hebt.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 262 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.