• 0

Financiën van mijn eigen onderneming

Hoi Allemaal,

 

Ik ben volkomen nieuw op dit forum en ik hoop hier mijn antwoord te verkrijgen. Ik ben sinds kort een onderneming gestart en ben begonnen aan het opstellen van mijn financiën. In de bijlage tref je mijn excelsheet aan.

 

Mijn probleem is het volgende: Ik kan niet vinden waar ik fout zit in de begrotingen, waardoor mijn balans na 1 jaar niet in balans is. Ik ben er al een paar dagen mee bezig, maar ik krijg het niet recht getrokken. Hopelijk heeft iemand hier de expertise en tijd om mij te helpen met dit vraagstuk.

 

Bij voorbaat bedankt!

 

Met vriendelijke groet,

 

David ter Beek

Financin.xlsx

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Even voor de duidelijkheid... om wat voor onderneming gaat het hier?

Je noemt het "eigen onderneming" en "ik ben gestart" maar ik zie hier drie personen met een EV.

 

Verder zie ik personeelskosten (10 euro per uur per onderneming)??

 

Ik zie inkomstenbelasting (die niet in je verlies&winst thuis hoort) en ik zie een privé-onttrekking in je v&w staan.

 

Voor mij een beetje verwarrend allemaal.

 

O, en wie heeft er de beschikking over die auto en krijgt de bijtelling daarvan?

 

Link naar reactie
  • 0

Sorry, ik ben hier niet duidelijk in geweest. Het gaat om een onderneming gestart vanuit de Hogeschool van Amsterdam. De onderneming is fictief en wordt niet daadwerkelijk uitgevoerd.

Wij zijn een VOF gestart en hebben alle drie evenveel EV ingebracht.

De personeelskosten duiden op het volgende:

Per onderneming ben je verplicht minimaal 1225 uur te besteden. Deze uren vullen de drie vennoten uiteraard zelf op en wij rekenen hiervoor 10 euro per uur.

Wat betreft de inkomstenbelasting, wanneer betaal je die dan wel?

De privéonttrekkingen heb ik aangepast.

De bijtelling voor de auto laten we achterwegen.

 

In ieder geval bedankt voor deze aanwijzingen. Hopelijk kan je nu een heldere blik werpen op het geheel.

 

Groet David

Financin_2.0.xlsx

Link naar reactie
  • 0

David, is dit puur fictief of is een VOF feitelijk ingeschreven?

 

M.a.w. als dit een theoretische studieopdracht is en geen praktische studentenonderneming blijkt dan gaan we dit topic beter sluiten. Er zijn plannen om studentondernemers per direct of 2018 meer ruimte te bieden op Higherlevel, maar we maken of begeleiden geen huiswerkopdrachten of fictieve ondernemingen (balansen). Daar zijn docenten de aangewezen (betaalde) personen voor.

 

Andersom is het ook een beetje flauw om daar bij aanvang geen duidelijkheid in te scheppen als je je als kennelijke student aanmeldt op een ondernemersforum.

 

Modgroet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Vooruit, voordat de vraag gesloten wordt :)

 

Lees het handboek voor ondernemers ook zeker eens door:

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/themaoverstijgend/brochures_en_publicaties/handboek_ondernemen

 

Bij een VOF/eenmanszaak reken je geen "salaris" als kosten. Dat wat overblijft als winst wordt verdeeld onder de vennoten (e.v. volgens de vastgestelde verdeling, hier waarschijnlijk /3). Dit kan dan bij het EV geteld worden. Ieder betaald daarna dan inkomstenbelasting privé over die winst (e.v. na de ondernemersaftrek indien van toepassing en mkb-winstvrijstelling).

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 244 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.