• 0

Algemene voorwaarden bij bol.com

Goedemiddag allemaal,

 

ik ben mij aan het verdiepen in verkoop via bol.com.

 

Artikel 7.1 in ALGEMENE VOORWAARDEN KOPEN BIJ ANDERE VERKOPERS

https://www.bol.com/nl/m/voorwaarden/voorwaarden-kopenbijandereverkopers/index.html

 

Hier staat:

Indien een Klant een product aanschaft via het Platform bij een Andere Verkoper zijnde een rechtspersoon (zgn. zakelijke verkoper), dan:

- verplicht de Klant zich de algemene verkoopvoorwaarden zakelijke verkopen via bol.com van de desbetreffende Andere Verkoper(s) waarvan hij een of meerdere producten via het Platform afneemt, te lezen en te accepteren;

 

Specifiek het stukje "de algemene verkoopvoorwaarden zakelijke verkopen via bol.com van de desbetreffende Andere Verkoper(s)" .

Verwijst dit naar de algemene voorwaarden van bol.com; of naar die van ons die wij op onze eigen website voeren?

 

Het is mij niet duidelijk waar hier nu over gesproken wordt. Kan iemand helpen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bol.com doelt op jouw algemene voorwaarden.

 

Echter in de praktijk loopt dit nog wel eens anders is mijn ervaring, omdat je bij Bol.com een aansluiting hebt als verkoper mag je namelijk niet alles doen en kun je niet alles doen. Een klant die bestelt en die retourneert zonder het proces van Bol.com of doordat een pakket retour komt die niet afgehaald word, zou ik mijn eigen voorwaarden namelijk niet kunnen hanteren. Ik kan immers niet zelfstandig retour melden of iets dergelijks na de 14 dagen termijn van Bol.com. In mijn eigen shop zou na de 30 dagen termijn van retourneren de klant wel kunnen retourneren, maar krijgt de klant een tegoedbon. Bij Bol.com mag je niet voor je eigen shop een tegoedbon verstrekken, daar dit marketingactiviteiten zijn buiten het platform om en daar kun je op aangesproken worden en optioneel zelfs geblokkeerd worden op het platform.

Link naar reactie
  • 0

Hartelijk dank voor de snelle en informatieve reacties.

 

In mijn geval gaat het erom dat ik wil uitsluiten dat wij verantwoordelijk zijn voor verkeerd gebruik van de producten. Bijvoorbeeld:

 

- voor schade ten gevolge van verlies enigerlei data als vastgelegd op magnetische

informatiedragers;

 

Dit soort zaken blijven dus geldig volgens onze algemene voorwaarden, ook als een klant via bol.com bij ons koopt?

Link naar reactie
  • 0

"...van de desbetreffende Andere Verkoper(s)" - de jouwe dus.

 

Nee, er wordt verwezen naar deze voorwaarden, door Bol.com aangeleverd dus.

 

Als Zakelijke Verkoper verplicht je jezelf namelijk om de Gebruikersvoorwaarden zakelijke verkopers te hanteren.

Daarin staat vervolgens het volgende (art. 5):

 

De Zakelijke Verkoper is verplicht jegens de Klant de algemene voorwaarden te hanteren die als bijlage 1 aan deze Gebruiksvoorwaarden zijn toegevoegd en hier een onverbrekelijk onderdeel van uit maken.

 

De verkoper verplicht zich dus om de algemene voorwaarden (bijlage 1), zoals voorgeschreven door Bol.com, jegens haar klanten te hanteren.

 

In het door TS geciteerde artikel verplicht de klant zich díe voorwaarden te accepteren.

 

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
  • 0

Wat betekend dat wij geen eigen voorwaarden kunnen hanteren?

Als jij via Bol.com wil verkopen, dan moet je de AV gebruiken zoals Bol.com ze voorschrijft. Niet je eigen dus. Er is, lijkt mij, ook geen mogelijkheid om in het bestelproces bij Bol.com jouw eigen algemene voorwaarden te implementeren.

 

Een en ander lijkt mij ook logisch, want Bol.com wil natuurlijk dat consumenten die bij/via hun iets kopen ook juiste (en uniforme) AV krijgen voorgeschoteld ipv random AV van de diverse webwinkels.

 

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
  • 0

Blijkbaar is er ruimte voor eigen voorwaarden:

 

Artikel 18 - Aanvullende of afwijkende bepalingen

 

Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de Koper zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de Koper op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.

 

Overigens vind ik het door jou geciteerde behoorlijk krukkig geformuleerd door Bol.com.

 

En tot slot, het accepteren van algemene voorwaarden is betekenisloos als deze niet op de juiste manier ter hand zijn gesteld, en als ze dat wel zijn, gelden ze ongeacht de acceptatie van de klant. Wat een zootje.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

als je verkoper bent bij Bol.com (ben ik zelf ook) heeft de klant (en jijzelf) dus te maken met de algemene voorwaarden van bol.com.

Eventueel kan je als verkoper nog aanvullende (garantie/retour) voorwaarden hanteren.

 

zelf hanteren we aanvullende voorwaarden dat bepaalde producten uit hygienisch oogpunt niet retour gestuurd mogen.

Probleem daarbij is dat Bol.com de aanvullende voorwaarden van externe verkopers vrijwel onzichtbaar heeft staan en de klanten die meestal niet zien.

Zeker met retourvoorwaarden dus een probleem doordat de klant via het systeem gewoon zo gratis retour kan sturen.

 

maar je kan als externe verkoper dus wel aanvullende voorwaarden hanteren.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 131 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.