• 0

twee zzp-ers, één auto van de zaak

Mijn partner en ik zijn beide zzp-er, dus beide een eigen eenmanszaak. Mijn partner heeft een auto aangeschaft voor zakelijk gebruik, dus behorend tot het ondernemingsvermogen, en betaalt bijtelling voor privé gebruik. Als ik in die auto zakelijke kilometers maak (dus voor mijn eigen eenmanszaak) in de auto van mijn partner, kan ik die kilometers dan á € 0,19 schrijven?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 1
Als ik in die auto zakelijke kilometers maak (dus voor mijn eigen eenmanszaak) in de auto van mijn partner, kan ik die kilometers dan á € 0,19 schrijven?
Als uw partner zijn bedrijfsauto aan u verhuurt en factureert voor 19 cent per zakelijk gereden kilometer, dan mag u dat doen. Hij mag de auto ook gratis aan u uitlenen, maar dat zou onzakelijk zijn.

 

Met de viendelijke groeten van Nedzhibe

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 1

Dank voor je reactie. Met partner bedoel ik overigens niet mijn zakenpartner maar mijn vrouw, en dus ook fiscaal partner :).

Dat snap ik, maar daarmee blijft de auto van uw partner wel een bedrijfsauto, die deze auto uitleent/verhuurt aan een andere onderneming/ondernemer.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Het is zeer wel mogelijk om zonder bijtelling te rijden door gebruik te maken van een deelauto. De deelauto wordt zakelijk gebruikt door het bedrijf en privé door bijvoorbeeld de werknemer van het bedrijf. Ook een ZZP'er kan een auto delen met zijn bedrijf zonder bijtelling.

Link naar reactie
  • 0

Het is zeer wel mogelijk om zonder bijtelling te rijden door gebruik te maken van een deelauto. De deelauto wordt zakelijk gebruikt door het bedrijf en privé door bijvoorbeeld de werknemer van het bedrijf. Ook een ZZP'er kan een auto delen met zijn bedrijf zonder bijtelling.

 

Beste Sluymer,

 

Allereerst welkom op Higherlevel!

 

Je hebt op zich gelijk, ware het niet dat het privé gebruiken van de deelauto alleen zonder bijtelling kan als er een marktconform huurtarief in rekening wordt gebracht. In de praktijk is dat al snel duurder dan bijtelling

Verder moet er een kloppende kilometerregistratie worden bijgehouden

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 227 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.