• 0

Opname uit eenmanszaak

Allereerst: fijn dat dit forum bestaat en ondernemers hier hun vragen over hun bedrijfsvoering kwijt kunnen!

Ik heb een vraag over mijn eenmanszaak.

Ik heb de afgelopen 3 jaar veel eigen geld in de zaak gestoken (beduidend meer dan ik vooraf van plan was), omdat het onmogelijk bleek om bij de bank een lening te verkrijgen.

Nu mijn zaak loopt wil ik de komende jaren fasegewijs (een gedeelte van) dat geld weer gaan opnemen, dit naast de maandelijkse privé-opname die ik mezelf toeken als een soort van "salaris".

Ben ik over deze "extra" opname, die ik weer op mijn spaarrekening wil gaan zetten, inkomstenbelasting verschuldigd?

Ben zeer benieuwd naar het antwoord :-)

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Voor zover ik het weet, word eenmanszaak toch al gezien als inkomen en betaal je daarover dus al inkomstenbelasting. Voor de overheid maakt het dan niet uit waar dat geld staat, ze zien je zakelijke en spaarrekening in feite toch als soort van dezelfde.

 

Zijn ook ZZP'ers die maar 1 rekening voor beiden hebben.

 

Link naar reactie
  • 0
Nu mijn zaak loopt wil ik de komende jaren fasegewijs (een gedeelte van) dat geld weer gaan opnemen, dit naast de maandelijkse privé-opname die ik mezelf toeken als een soort van "salaris".

Ben ik over deze "extra" opname, die ik weer op mijn spaarrekening wil gaan zetten, inkomstenbelasting verschuldigd?

De inkomstenbelasting is niets anders dan een winstbelasting. U betaald inkomstenbelasting over de netto winst van de onderneming en niet over de prive-opnames.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 224 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.