• 0

Als eenmanszaak van bedrijfsactiviteit switchen

Als eenmanszaak adviseer ik zakelijke cliënten op financieel gebied. Mijn bedrijfsactiviteit staat ook als zodanig bij de KvK omschreven. Nu doet zich de gelegenheid voor dat ik mijn bedrijfsactiviteit(en) kan switchen naar iets heel anders, het ondersteunen van bedrijven inzake import/export oa dmv marktonderzoek ter plekke. Moet ik nu mijn eenmanszaak stoppen of hoef ik alleen de omschrijving vd bedrijfsactiviteit te wijzigen bij de KvK (evt icm andere bedrijfsnaam)? En wat als ik ook mijn financieel-advies activiteiten aanhoud?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik sta voor dezelfde zakelijke wijziging.

 

Heb tot begin van dit jaar altijd in dienstverlening gezeten, maar sta nu op het punt om een webwinkel over te nemen.

Hierdoor veranderen zowel mijn bedrijfsactiviteiten en mijn bedrijfsnaam.

 

Alle communicatie (KvK, belastingsdienst en bank) staat op naam van mijn bestaande inschrijving/bedrijf. Is het verstandig om naamswijziging door te geven bij de KvK? Of is het makkelijker om eerst een extra handelsnaam te laten toevoegen en een maand erna mijn huidige bedrijf laten uitschrijven?

 

Hoe krijgt de belastingsdienst de naamwijziging door?

Link naar reactie
  • 0

Is het verstandig om naamswijziging door te geven bij de KvK? Of is het makkelijker om eerst een extra handelsnaam te laten toevoegen en een maand erna mijn huidige bedrijf laten uitschrijven?

Volgens mij is het nog steeds niet mogelijk om van naam te wisselen. Wat wel kan is een naam toevoegen en de oude t.z.t. verwijderen.

 

Hoe krijgt de belastingsdienst de naamwijziging door?
Bij de eerstvolgende aangifte Inkomstenbelasting. >> onderneming>>naam onderneming>>Is de naam van de onderneming in xxxx gewijzigd?

 

Met de vriendelijke roeten van Nedzhibe

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Merk op dat sec volgens de wet een handelsnaam niet kan worden verkocht. Er zal binnen de verkopende onderneming nog iets anders in verbinding met de handelsnaam moeten beëindigen. (Bijvoorbeeld de verbonden activiteit gaat mee, of het klantenbestand, of de volledige presentatie naar de buitenwereld, enzovoort.)

 

Uit je vraag is niet helemaal duidelijk waar 'dit' op slaat; de makelaardij of alleen de handelsnaam? In het eerste geval kun je de handelsnaam dus meenemen (kopen).

aangepast door Branko Collin

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 285 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.