• 0

verzegeling product verpakkingen

Ik heb het volgende probleem:

Ik verkoop producten welke na openen niet meer retour gestuurd mogen worden.

Op dit moment weiger ik 95% van de retour verzoeken omdat niet te controleren valt of het product gebruikt/getest is of anderszins wat mee gedaan is. Dit dus uit hygiënisch oogpunt.

 

Nu zou ik graag klanten wat meer tegemoet willen komen door meer mogelijk te maken qua retouren en daarmee ook veel discussie te voorkomen. Maar dus zonder dat ik die retouren zal moeten weggooien.

 

Verpakkingen van mij zijn soms van plastic, soms van karton, soms van papier, flesvorm enz. enz.

soms is door de verpakking heen het product goed te bekijken, soms zit het in een ondoorzichtig doosje.

 

Nu dacht ik zelf aan sluitzegels. maar alles wat ik tot nu toe getest heb is te makkelijk heel te verwijderen en weer terug te plakken.

Dan zijn er wel de garantie zegels en dergelijke maar die zijn veel te duur. zeker ook omdat ik vaak 2 of 3 zegels per verpakking (product) nodig heb.

 

Wat ik zoek is dus goedkope sluitzegels die permanent plakken op plastic, papier en karton en niet zonder beschadiging te verwijderen zijn.

Klein rond zegel van ongeveer 1 cm groot waar ik eventueel iets op kan laten bedrukken of waar al iets specifieks opstaat (zodat klant niet eenvoudig een vergelijkbare sluitzegel kan plakken).

 

Wie heeft er tips/adviezen hoe ik dit kan oppakken en oplossen?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Wat ik teruglees, maar corrigeer me gerust als ik het mis heb, is dat jouw producten per definitie niet te retourneren zijn, zoiets zal dus ook in jouw leveringsvoorwaarden vermeld staan, ga ik gemakshalve maar even vanuit.

 

Dus mijn eerste reactie is: "Waarom nu dan toch de afwegingen alsnog te willen retourneren?"

 

Als je dat toch zou willen, denk ik dat je eens met een echte verpakkingsspecialist van gedachten zou kunnen wisselen over specifieke mogelijkheden.

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Bij een koop op afstand mag de consument een verpakking openen teneinde te beoordelen of het product aan de verwachtingen voldoet. Alleen de verpakking verzegelen heeft daarom vaak geen zin.

 

Wat je zou kunnen proberen, als producten zich ervoor lenen, is een veiligheidszegel van kunststof draad aanbrengen die alleen met schaar of tang is te verwijderen.

 

Bijvoorbeeld deze.

Link naar reactie
  • 0

bedankt voor de reacties.

Uit hygiënisch oogpunt kunnen producten in principe niet retour.

Uitzondering maken we nu voor producten die zodanig verpakt zijn dat we 100% zeker weten dat product niet gebruikt/getest is.

Ik heb in algemene voorwaarden het retouren hiervan inderdaad ook uitgesloten.

Dit is ook destijds op advies van jurist van thuiswinkel.org gedaan.

Dit ondanks dat mijn producten (destijds in elkgeval) niet specifiek beschreven stonden als uitzondering op die regel maar dus vallen onder kopje hygiene.

Het gaat om lingerie (bepaalde zaken mogen wel retour, andere niet), cremes, gels en intiem producten.

 

Waarom wel zoveel mogelijk mogelijk maken?

Tevaak gedoe over en conflicten met klanten over retour sturen.

 

Ook verkoop ik op bol.com en ook daar heb ik in aanvullende voorwaarden retouren uitgesloten.

Maar klant ziet dat niet of trekt zich er niks van aan en stuurt gewoon eenvoudig met 1 druk op de knop op onze kosten retour.

Wij krijgen duit vervolgens dus binnen en moeten retour dus gaan afkeuren.

 

vervolgens dus veelvuldig discussie of het wel of niet retour gestuurd mag worden.

Ook met werknemers van Bol zelf. de ene medewerker begrijpt het helemaal en geeft gelijk dat deze producten niet retour mogen (zelf nemen ze wel terug zeggen ze, maar dat gooien ze dan gewoon in vuilnisbak, maar dat kunnen zij makkelijker dragen als mij erkennen ze). De andere medewerker van bol.com vind dat de klant wel de mogelijkheid moet krijgen om te bekijken/testen en retour moet kunnen sturen en pas als ik dan echt kan aantonen dat het gebruikt is ik retour mag weigeren.

 

Ik krijg nu dus tegen de regels teveel terug wat ik moet afkeuren.

 

en loop ook risico op wraak van klanten die niet retour mogen sturen, als die beoordelingsverzoek krijgen krijg je van dat soort klanten heel slechte beoordelingen en was er met van alles en nog wat iets mis.

 

En de beoordeling op bol.com is heilig, telage beoordeling en je verkoopt (vrijwel) niks meer.

 

Dus om discussie te voorkomen, zaken te kunnen controleren en een stukje klantenservice wil ik zorgen dat bepaalde zaken wel retour kunnen komen.

 

Oplossing van Ward is helaas niks, veel te duur en niet bruikbaar.

Mijn producten kosten tussen de 3 en 75 euro (wat uitschieters naar boven en beneden (soms tot wel 1000 euro maar dat zijn uitzonderingen).

Marge is (door verkoop op bol.com) ook nog eens zeer beperkt.

Link naar reactie
  • 0

 

 

Als je dat toch zou willen, denk ik dat je eens met een echte verpakkingsspecialist van gedachten zou kunnen wisselen over specifieke mogelijkheden.

ook hierop nog een reactie:

ik koop dus gewoon producten in van een groothandel. ze zitten allemaal dus reeds verpakt.

gaat ook om een assortiment van rond de 12000 producten waarvan er een 900 niet geretourneerd mogen worden.

Link naar reactie
  • 1

Ik denk, mede gelet op de reacties die je geeft (voor iedere, inmiddels aangedragen oplossingsrichting werp jij weer een nieuw probleem tegen ;D), dat dit een zeer specifieke situatie is, die dus ook om een specialistische maatwerkoplossing vraagt.

 

Ward heeft je wellicht al op een spoor gezet met zijn suggestie, in die branche/hoek moet je de specialisten wel zoeken, denk ik.

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

er zijn heel veel sluitzegels verkrijgbaar. maar wat ik geprobeerd heb plakt dus niet voldoende als oplossing.

zoek dus een soort van sluitzegel maar dan een die permanent plakt en niet onbeschadigd verwijderd kan worden.

Dan zou het niet meer als een cent per zegel moeten kosten.

Veel andere oplossingen kosten al snel tussel de 20 en 50 cent per stuk.

Sealen is mooie oplossing maar dat kost dus gewoon teveel tijd en kan ik (op dit moment) zo een seal apparaat niet kwijt. en speciale verpakkingen voor de producten laten maken is dus ook geen oplossing helaas

Link naar reactie
  • 0

er zijn heel veel sluitzegels verkrijgbaar. maar wat ik geprobeerd heb plakt dus niet voldoende als oplossing.

zoek dus een soort van sluitzegel maar dan een die permanent plakt en niet onbeschadigd verwijderd kan worden.

Dan zou het niet meer als een cent per zegel moeten kosten.

Veel andere oplossingen kosten al snel tussel de 20 en 50 cent per stuk.

Sealen is mooie oplossing maar dat kost dus gewoon teveel tijd en kan ik (op dit moment) zo een seal apparaat niet kwijt. en speciale verpakkingen voor de producten laten maken is dus ook geen oplossing helaas

Met het samenvatten van jouw eerder gegeven antwoorden, kom je waarschijnlijk hier niet verder, ik vat dus mijn reactie ook maar even samen: "Zoek contact met een verpakkingsspecialist die jou maatwerk kan leveren."

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Geen oplossing van mijn kant, maar ...

 

De inhoud van een tube van het een of ander - anders dan een demo-model - kan je in een fysieke winkel ook niet uitproberen. Daar houdt het retourrecht m.i. op.

 

kleding - om het even lingerie of iets anders - kan je in een fysieke winkel gewoon passen, dus dat zou allemaal onder het retourrecht moeten vallen. Probleem is wel dat er een wezenlijk verschil is tussen passen en dragen.

 

Sommige zaken zou je domweg niet online moeten verkopen, omdat de wetgeving met betrekking tot afstandsverkopen, te vaak de werkbaarheid en realiteit uit het oog verliest.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Is het een gek idee om dit eens met het verkooppplatform op te nemen (schriftelijk of account manager)? Verkopen zij zelf ook goederen zonder recht van retour? Is die automatische retouroptie dan niet uitgeschakeld?

 

I.p.v. verzegelen zou je ook een fluoriserende waarschuwings- of informatiesticker op pakbon en product kunnen plakken (na openen niet (te) retourneren).

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik heb ditzelfde met mijn producten. Ik heb daarvoor ook de nodige zaken getest en uiteindelijk ben ik bij 2 producten uit gekomen. Ik gebruik deze verzegelingslabels van 19x100 ml welke ik over de dop plak en dan over de zijkant van een flesje plaats. Ik vind de labels prettig werken omdat ze geen residu of plaklaag achter laten en op het moment dat iemand (een poging tot) een label te verwijderen, komt op het label "opened" te staan waardoor je weet dat iemand de verzegeling verbroken heeft.

 

Voor geschenksetjes of een combinatie van producten gebruik ik echter liever een sealbag welke transparant is. De klant kan dus dan wel door de verpakking heen kijken. Ik maak op de sealbag wel altijd een extra vermelding dat bij het verbreken van de verzegeling het recht van retour vervalt.

 

Edit:

Ik lees net dat het niet veel mag kosten en dat 50 cent per zegel te veel is. Je kan je ook afvragen wat te veel is. Wanneer je een product moet afschrijven omdat het gebruikt is of überhaupt al twijfelachtig is dat het product gebruikt is, lijkt mij dat je veel meer moet afschrijven dan 50 cent.

 

Link naar reactie
  • 0
Ik krijg nu dus tegen de regels teveel terug wat ik moet afkeuren en loop ook risico op wraak van klanten die niet retour mogen sturen, als die beoordelingsverzoek krijgen krijg je van dat soort klanten heel slechte beoordelingen en was er met van alles en nog wat iets mis. En de beoordeling op bol.com is heilig, te lage beoordeling en je verkoopt (vrijwel) niks meer.
Met een technische verzegeling los je het probleem niet op dat de klant meent ook een geopend product terug te mogen sturen.

 

Jammer, maar helaas. ::)

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik lees in jouw antwoord dat Bol.com gelijkaardige producten retour neemt en vervolgens weggooit. Waarom verhoog je je prijs per setje niet waardoor ook jij de retourzendingen zonder verlies kunt weggooien, of beter nog laten recyclen? Ik lees altijd dat "sex sells" of willen jouw klanten voor een dubbeltje op de eerste bedrand zitten/liggen?

Link naar reactie
  • 0

 

kleding - om het even lingerie of iets anders - kan je in een fysieke winkel gewoon passen, dus dat zou allemaal onder het retourrecht moeten vallen. Probleem is wel dat er een wezenlijk verschil is tussen passen en dragen.

dat is waarom geweigerd moet worden. weet niet hoe de wet daarover nu is maar over lingerie was altijd onduidelijkheid.

Sommige zaken zou je domweg niet online moeten verkopen, omdat de wetgeving met betrekking tot afstandsverkopen, te vaak de werkbaarheid en realiteit uit het oog verliest.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

helaas worden wetten gericht op online verkopen veelal gemaakt door mensen die zelf nog nooit online wat gekocht hebben. en de wetten zijn altijd ter bescherming van ouderwetse stenen winkels. maar dat moet je niet belemmeren om online te verkopen, moet naar oplossingen zoeken. In mijn geval mag ik merendeel weigeren maar uit klantvriendelijkheid zoek ik dus oplossing om wel te kunnen laten retouren.

 

Link naar reactie
  • 0

Is het een gek idee om dit eens met het verkooppplatform op te nemen (schriftelijk of account manager)? Verkopen zij zelf ook goederen zonder recht van retour? Is die automatische retouroptie dan niet uitgeschakeld?

 

I.p.v. verzegelen zou je ook een fluoriserende waarschuwings- of informatiesticker op pakbon en product kunnen plakken (na openen niet (te) retourneren).

 

Groet,

 

Highio

 

Je hebt bij Bol.com elke keer met een ander te maken en elke medewerker interpreteert de regels anders. heb ik al aantal keer geprobeerd een eenduidig antwoord te krijgen maar niet gelukt.

Ze hebben dus wel producten die ze mogen uitsluiten, maar doen dat niet. als ze wat retour krijgen wat niet verkoopbaar meer is gooien ze het weg of stoppen dat in partijen die weer aan opkopers worden doorverkocht.

Die fluorescerende sticker heeft dus al nadeel dat je reacties krijgt: nee hoor, is echt niet open geweest.

Ik moet het dus kunnen controleren of echt niet open geweest is.

Op pakbon gaat een sticker komen die aangeeft dat na verbreken zegel niet retour kan.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb ditzelfde met mijn producten. Ik heb daarvoor ook de nodige zaken getest en uiteindelijk ben ik bij 2 producten uit gekomen. Ik gebruik deze verzegelingslabels van 19x100 ml welke ik over de dop plak en dan over de zijkant van een flesje plaats. Ik vind de labels prettig werken omdat ze geen residu of plaklaag achter laten en op het moment dat iemand (een poging tot) een label te verwijderen, komt op het label "opened" te staan waardoor je weet dat iemand de verzegeling verbroken heeft.

 

Voor geschenksetjes of een combinatie van producten gebruik ik echter liever een sealbag welke transparant is. De klant kan dus dan wel door de verpakking heen kijken. Ik maak op de sealbag wel altijd een extra vermelding dat bij het verbreken van de verzegeling het recht van retour vervalt.

 

Edit:

Ik lees net dat het niet veel mag kosten en dat 50 cent per zegel te veel is. Je kan je ook afvragen wat te veel is. Wanneer je een product moet afschrijven omdat het gebruikt is of überhaupt al twijfelachtig is dat het product gebruikt is, lijkt mij dat je veel meer moet afschrijven dan 50 cent.

 

50 cent is echt te duur ja voor een zegel.

Voor producten die ik via mijn eigen shop verkoop zou wel kunnen maar niet voor producten via externe kanalen, daar betaal ik behoorlijk veel commissie en moet ik ook nog eens heel goedkoop zijn om daar wat te kunnen verkopen.

Nu weiger ik retouren dus zoveel mogelijk. dus als klant ondanks dat toch retour stuurt dan krijgt hij zijn geld niet terug en kan hij product bij ons weer komen ophalen.

Link naar reactie
  • 0

Ik krijg nu dus tegen de regels teveel terug wat ik moet afkeuren en loop ook risico op wraak van klanten die niet retour mogen sturen, als die beoordelingsverzoek krijgen krijg je van dat soort klanten heel slechte beoordelingen en was er met van alles en nog wat iets mis. En de beoordeling op bol.com is heilig, te lage beoordeling en je verkoopt (vrijwel) niks meer.
Met een technische verzegeling los je het probleem niet op dat de klant meent ook een geopend product terug te mogen sturen.

 

Jammer, maar helaas. ::)

 

klopt, maar dan kan ik controleren of het wel of niet open is geweest. zal geen 100% oplossing zijn maar verwacht dat ik daarmee toch echt wel tegen de 90% minder discussies over krijg en klanten dus tegemoet kan komen.

Link naar reactie
  • 0

Ik lees in jouw antwoord dat Bol.com gelijkaardige producten retour neemt en vervolgens weggooit. Waarom verhoog je je prijs per setje niet waardoor ook jij de retourzendingen zonder verlies kunt weggooien, of beter nog laten recyclen? Ik lees altijd dat "sex sells" of willen jouw klanten voor een dubbeltje op de eerste bedrand zitten/liggen?

Om op Bol.com te verkopen moet je aan veel zaken voldoen.

Zonder al te veel problemen bied je je producten aan, maar dan sta je dus bij lijstje overige verkopers van dat product. vrijwel onzichtbaar en vanaf die plek verkoop je vrijwel niks.

 

Verkopen komen pas op gang als je in het koopblok terecht komt.

Om daar te komen moet je aan de minimum eisen voldoen:

- minimaal een cijfer 8 als beoordeling op de vraag algemeen. daaronder kom je niet in koopblok

- 98% op tijd geleverd

- 100% tracktrace codes

- max 2% van orders annuleren

 

Als je daar allemaal aan voldoet maak je kans op koopblok.

Dan hangt er er vanaf of je in koopblok komt welke verkoper het best scoort op de volgende punten:

- laagste prijs

- snelste levertijd

 

En pas als je daarop dus de beste score hebt (en bol niet zelf die producten bied) dan kom je in koopblok en maak je echt kans op verkopen.

 

Dus prijs verhogen: dan zakt je kans op koopblok dus behoorlijk.

 

Dus klanten willen niet altijd perse voor de laagste prijs gaan maar zonder juiste verhouding van prijs en levertijd zullen ze mij gewoon niet zien en dus niks bij mij kopen.

Link naar reactie
  • 0

50 cent is echt te duur ja voor een zegel.

Voor producten die ik via mijn eigen shop verkoop zou wel kunnen maar niet voor producten via externe kanalen, daar betaal ik behoorlijk veel commissie en moet ik ook nog eens heel goedkoop zijn om daar wat te kunnen verkopen.

Nu weiger ik retouren dus zoveel mogelijk. dus als klant ondanks dat toch retour stuurt dan krijgt hij zijn geld niet terug en kan hij product bij ons weer komen ophalen.

 

Ik betaal voor de verzegelstrip (bij 3 rollen inkoop) 13 cent per verzegeling. Maar goed, je moet denk ik voor jezelf de vraag leggen hoeveel ergenis/tijd het kost om klanten te weigeren op die wijze op voorwaarden welke je op de voorhand niet duidelijk hebt gesteld en niet controleerbaar is.

 

Als het voor jou financieel niet uit kan om via een extern verkoopkanaal als bol.com te verkopen. Misschien moet je jezelf dan afvragen of het wel het juiste verkoopkanaal voor jou is...

 

Link naar reactie
  • 0

heel los

 

Geen idee hoe jullie plaatjes nu op het verkooppplatform belanden, maar misschien moet je er een balk onder of kader omheen zetten: hygiëne product, uitgesloten van retournering. Dan is geen discussie mogelijk.

 

Dit is een mogelijke conversiekiller, maar voor de probleemgroep kun je natuurlijk een paardenmiddel overwegen. Andersom geeft dit redelijke of gezonde klanten een 'garantie' dat jullie een frisse webshop zijn.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

50 cent is echt te duur ja voor een zegel.

Voor producten die ik via mijn eigen shop verkoop zou wel kunnen maar niet voor producten via externe kanalen, daar betaal ik behoorlijk veel commissie en moet ik ook nog eens heel goedkoop zijn om daar wat te kunnen verkopen.

Nu weiger ik retouren dus zoveel mogelijk. dus als klant ondanks dat toch retour stuurt dan krijgt hij zijn geld niet terug en kan hij product bij ons weer komen ophalen.

 

Ik betaal voor de verzegelstrip (bij 3 rollen inkoop) 13 cent per verzegeling. Maar goed, je moet denk ik voor jezelf de vraag leggen hoeveel ergenis/tijd het kost om klanten te weigeren op die wijze op voorwaarden welke je op de voorhand niet duidelijk hebt gesteld en niet controleerbaar is.

 

Als het voor jou financieel niet uit kan om via een extern verkoopkanaal als bol.com te verkopen. Misschien moet je jezelf dan afvragen of het wel het juiste verkoopkanaal voor jou is...

 

Uiteraard is die beperking van retouren wel opgenomen in de voorwaarden. enkel lezen veel mensen dat niet of hebben er simpelweg maling aan.

En op verkopen via externe kanalen verdien ik heel weinig (of op bepaalde orders zelfs een klein verlies). Maar uiteindelijk moet dat gezien worden als marketing kanaal en moet ik die klanten zodra mijn nieuwe webshops klaar zijn de mensen bij volgende orders in mijn eigen shop binnen te zien krijgen.

en het probleem is niet dat ik retouren weiger, discussies met klanten is deels een probleem.

Maar belangrijkste is dat ik mijn klantenservice niveau wil verhogen en klanten vaker tegemoet wil kunnen komen. dan lost het grootste deel van klantdiscussies vanzelf ook op.

Link naar reactie
  • 0

... die zouden nog lastiger heel los te maken zijn.

 

En in hoeverre is dit een klantvriendelijke oplossing? Ik denk dat je goed moet kijken naar de balans dat het én klantvriendelijk is om te verwijderen van materiaal (en geen ergenis is voor de klant) en aantoonbaar is dat de klant de verpakking heeft geopend.

De verpakking is heel makkelijk open te maken. daarbij scheurt het papieren zegel dus en vervalt de mogelijkheid van retour sturen.

Ik bedoelde dus dat zegel niet zonder beschadigen losgemaakt kan worden en weer teruggeplakt kan worden.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 234 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.