• 0

verzegeling product verpakkingen

Ik heb het volgende probleem:

Ik verkoop producten welke na openen niet meer retour gestuurd mogen worden.

Op dit moment weiger ik 95% van de retour verzoeken omdat niet te controleren valt of het product gebruikt/getest is of anderszins wat mee gedaan is. Dit dus uit hygiënisch oogpunt.

 

Nu zou ik graag klanten wat meer tegemoet willen komen door meer mogelijk te maken qua retouren en daarmee ook veel discussie te voorkomen. Maar dus zonder dat ik die retouren zal moeten weggooien.

 

Verpakkingen van mij zijn soms van plastic, soms van karton, soms van papier, flesvorm enz. enz.

soms is door de verpakking heen het product goed te bekijken, soms zit het in een ondoorzichtig doosje.

 

Nu dacht ik zelf aan sluitzegels. maar alles wat ik tot nu toe getest heb is te makkelijk heel te verwijderen en weer terug te plakken.

Dan zijn er wel de garantie zegels en dergelijke maar die zijn veel te duur. zeker ook omdat ik vaak 2 of 3 zegels per verpakking (product) nodig heb.

 

Wat ik zoek is dus goedkope sluitzegels die permanent plakken op plastic, papier en karton en niet zonder beschadiging te verwijderen zijn.

Klein rond zegel van ongeveer 1 cm groot waar ik eventueel iets op kan laten bedrukken of waar al iets specifieks opstaat (zodat klant niet eenvoudig een vergelijkbare sluitzegel kan plakken).

 

Wie heeft er tips/adviezen hoe ik dit kan oppakken en oplossen?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

heel los

 

Geen idee hoe jullie plaatjes nu op het verkooppplatform belanden, maar misschien moet je er een balk onder of kader omheen zetten: hygiëne product, uitgesloten van retournering. Dan is geen discussie mogelijk.

 

Dit is een mogelijke conversiekiller, maar voor de probleemgroep kun je natuurlijk een paardenmiddel overwegen. Andersom geeft dit redelijke of gezonde klanten een 'garantie' dat jullie een frisse webshop zijn.

 

Groet,

 

Highio

 

De informatie op het platform wordt samengesteld vanaf alle verkopers samen. wordt getest welke info het beste converteerd en dat wordt dan gebruikt, foto kan dus van leverancier 1 komen, naam van leverancier 2, omschrijving van leverancier 3 enz.

En in regels staat dat ik geen zaken (plaatjes/text) aan foto's mag toevoegen.

 

Maar als het goed is krijg ik vandaag een 3 tal sluitzegels binnen als monster en dan ga ik eens proberen hoe die werken.

 

Link naar reactie
  • 0

Off topic: ik heb Arnoud Engelfriet jouw situatie voorgelegd, maar dan vanuit het oogpunt: wat zijn de juridische verplichtingen van de webwinkelier?

 

Hij heeft daar een stukje over geschreven. Misschien/waarschijnlijk wist je wat hij schrijft al, maar het leek me leuk te vermelden. Praktische toepassing lijkt me nul (of je moet een hekel aan je klanten hebben).

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 278 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.