• 0

Middeling en verliesverrekening

Goedendag,

 

Vanwege gewijzigde activiteiten heb ik in 2017 slecht gedraaid.

In de voorgaande jaren heb ik echter flinke winsten gemaakt en dus ook fors belasting betaald.

Nu wil ik straks 2017 gaan middelen met 2015 en 2016. Hiervoor moet ik echter wachten op een definitieve aanslag 2017 en zelfs tot deze onherroepelijk is. Dat kan nog wel even duren. Ik heb de belastingtelefoon gebeld met de vraag of er procedures zijn om dit te versnellen. die blijken er niet te zijn. Het enige wat ik zou kunnen doen is verlies verrekenen.

 

Verliesverrekening kan uiteraard maar tot het verlies is gereduceerd tot € 0. Ofwel bij een verlies van € 5000,- kan dit verrekend worden met box 1 uit 2014 en krijg ik belasting over 2014 terug omdat mijn box1 inkomen met € 5000,- wordt verlaagd.

Dit gaat dan dus maar over een beperkt bedrag terwijl uit een proefberekening voor middeling komt dat ik een teruggave mag verwachten van vele duizenden euro's.

1 Mijn vraag is in hoeverre verliesverrekening middeling beïnvloed?

2 Kan ik eerst verliesverrekening aanvragen en zodoende eerste een beetje terugkrijgen en later alsnog middeling toepassen om de rest terug te halen?

3 Voor mijn gevoel wordt de totale teruggave hiermee niet aangetast. Klopt dat?

 

Al met al lost dit voor mij niet het probleem op dat de teveel betaalde belasting over 2015 en 2016 te lang bij de fiscus blijft hangen, terwijl dat eigenlijk mijn geld is.

4 Zijn er oplossingen om dit op een andere manier versneld terug te halen?

 

Ik hoor het graag.

B.v.d.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

En dat systeem is nog niet veranderd. Je krijgt eerst de definiete aanslag voor het jaar 2017 (eventueel voorafgegaan door een voorlopige aanslag) en dan de herziene definitieve aanslag over het jaar waar het verlies verrekend wordt.

Administratiekantoor Frelo

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 228 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.