Discussie over omgang met (nieuwe) leden en forumregels

Aanbevolen berichten

Veelposters kunnen cumulatief veel onzin verkopen, maar reacties hebben doorgaans wel enig gewicht door de informatie die jij juist achterwege of indirect aanwezig zou willen laten...

 

... ik heb even geen idee wat het effect daarvan mag zijn. Veelposters corrigeren veelposters naar ik hopen mag, dat is een (gewenst) bij-effect van incrowd.

 

Hoe serieus zouden starters of nieuwe gasten een profiel met een rode laars met groene voering en rinkelende belletjes of een zwartwitte H in een cirkel 'at first sight' moeten nemen?

 

Ik ben het roerend eens met Norbert dat het vriendelijker mag en moet, al zijn sommige (anonieme) profielen lastiger serieus te nemen en dan heb ik het nog even niet over de inhoud van of bestede zorg aan een openingsbericht.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie

Overigens bedenk ik me dat het reusjes/kneusjes-systeem minder imponerend is wanneer de karma-totalen alleen nog zichtbaar is op de profielen en niet bij elk bericht. ;)

 

Er wordt ook al (opnieuw) nagedacht over afschaffen van dat systeem en het vervangen door iets waar niet de poster maar de reactie zelf wordt gewaardeerd via een soort Kudo- of like systeem. Je zou dan ook het best/meest gewaardeerde antwoord kunnen benadrukken.

 

Maar dat is iets voor de eventuele nieuwbouw van het forum en vooral een technische kwestie. For the time being gaat het hier om een organisatorische vraag: hoe gaan we om met nieuwe leden, hoe willen we dat nieuwe leden met ons omgaan en hoe maken we dat zo goed mogelijk op een vriendelijke manier kenbaar?

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie

@TwaBla uit ervaring (Casino, horeca, B&B, Logies) weet ik dat je juist wel een zekere mate van 'opvoeding' moet toepassen, uiteraard doe je dat zo sympathiek, slim en subtiel mogelijk, door op het huisreglement te wijzen en dit bijvoorbeeld belangrijke informatie te noemen. In de gastvrijheid geldt een stelregel dat een gast altijd gastvrij behandeld dient te worden zolang deze zich als gast gedraagt. Daar horen spelregels bij die de gast moet weten.

 

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie

Een idee is om bij het beginnen van een topic of bij het aanmelden van je account(of beide) dat er dan een bericht staat in de zin van: Nadat je uw vraag zo duidelijk mogelijk hebt gesteld, kijk dan in de tussentijd of er vragen zijn van anderen waar uw antwoord op heeft. Op deze manier wordt u ook snel geholpen.

 

Link naar reactie

Het probleem is dat mensen dat soort dingen over het algemeen niet lezen - het doel is een verhaal kwijt kunnen en alles dat geen reactieveld of Verzend-knop is wordt overheen gekeken.

 

Bij het plaatsen van een reactie in een oud topic, bijvoorbeeld, krijg je zelfs in een rood kader met rode tekst te zien dat onnodig kicken van die topics niet gewenst is, en ondanks dat zien we nog steeds met enige regelmaat oneliners als reactie op een topic van 10 jaar oud langskomen.

Link naar reactie

Ik zie dat je een moderator bent hier en je bent veel langer lid dan mij maar voor de rest zijn wij hetzelfde en ik zie dit niet als een forum dat als enigste doel heeft om je verhaal te dumpen. Ik zie dit meer als een groep mensen in een kroeg met hele grote oren die elkaar willen helpen bij de problemen waar mensen mee zitten, of je hier nou vastgeroest zit of net komt aanwaaien iedereen is welkom en ook welkom om mee te doen met wat de rest doet.

 

We kunnen een aanvink knop naast de tekst zetten, zodat je niet kan posten voordat je het aanvinkt. Is toch een extra stap, zegt niet gelijk dat iedereen het ook leest maar wel de meeste.

 

Topics van 2 jaar en ouder, kunnen die niet in een archief gestopt worden? En het gehele forum bij meer recente problemen houden?

De digitale wereld en de wereld van zzp'ers en professionals veranderen snel en ik denk eerlijk gezegd dat niemand interesse heeft om te lezen wat 7 jaar geleden de norm was van de pensioenregeling onder zzp'ers. Maar dat ze wel het archief kunnen bekijken of er eventueel dezelfde vraag goed werd beantwoord.

Link naar reactie
Topics van 2 jaar en ouder, kunnen die niet in een archief gestopt worden? En het gehele forum bij meer recente problemen houden?
Wat is het archief op een website? Een deel dat niet zichtbaar is in de zoekfunctie? Als het goed is, trekt die de meest recente relevante topics naar boven.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Ik zie dat je een moderator bent hier...

Geweest...retired ;)

 

...of je hier nou vastgeroest zit of net komt aanwaaien iedereen is welkom en ook welkom om mee te doen met wat de rest doet.

Absoluut, maar net als in die kroeg wordt het hier gewaardeerd als je het toilet gebruikt in plaats van de hoek naast de flipperkast. De meeste mensen kunnen die bordjes met 'Dames' en 'Heren' prima lezen en gedragen zich daarnaar, maar helaas niet iedereen. En dat zijn de personen die dit soort discussies veroorzaken.

Link naar reactie

Absoluut, maar net als in die kroeg wordt het hier gewaardeerd als je het toilet gebruikt in plaats van de hoek naast de flipperkast. De meeste mensen kunnen die bordjes met 'Dames' en 'Heren' prima lezen en gedragen zich daarnaar, maar helaas niet iedereen. En dat zijn de personen die dit soort discussies veroorzaken.

Dat geeft toch niet, zet een van de mods het in Offtopic. Als een nutteloze discussie wordt gehouden zoals dat Streya topic bijvoorbeeld, zeer vermakelijk maar totaal niet waar dit forum voor bedoeld is denk ik.

Link naar reactie

Ik heb sinds 4 jaar lidmaatschap de forumregels maar eens doorgelezen, maar ik vind de regels praktisch ingestoken, prima te lezen, en een goede leidraad voor gebruik en vragen omtrent het forum HigherLevel. Zeker niet belerend of onnodig beperkend. Daar waar een richtlijn (verbod) is aangegeven, is met motivatie toegelicht en denk ik met valide reden.

 

Verder ben ik het wel eens met de de stelling dat de gebruiker soms wat sturing nodig heeft. In mijn beleving is dat vaker vanwege onbekende technische handigheid met het fenomeen forumsoftware, dan onwelwillendheid/baldadigheid van de poster.

Link naar reactie

Dat geeft toch niet, zet een van de mods het in Offtopic.

Sure, maar de mods zijn zelf ook ondernemers die dit erbij doen, dus soms heeft de halve wereld al gereageerd voordat er een mod online komt.

 

Als een nutteloze discussie wordt gehouden zoals dat Streya topic bijvoorbeeld, zeer vermakelijk maar totaal niet waar dit forum voor bedoeld is denk ik.

Grappig - daar denken de meesten precies anders over! :)

Link naar reactie

Ik heb sinds 4 jaar lidmaatschap de forumregels maar eens doorgelezen, maar ik vind de regels praktisch ingestoken, prima te lezen, en een goede leidraad voor gebruik en vragen omtrent het forum HigherLevel. Zeker niet belerend of onnodig beperkend. Daar waar een richtlijn (verbod) is aangegeven, is met motivatie toegelicht en denk ik met valide reden.

 

Verder ben ik het wel eens met de de stelling dat de gebruiker soms wat sturing nodig heeft. In mijn beleving is dat vaker vanwege onbekende technische handigheid met het fenomeen forumsoftware, dan onwelwillendheid/baldadigheid van de poster.

Ik lees nooit forumregels eerlijk gezegd, het is allemaal wel vanzelf sprekend hoe we met elkaar om moeten gaan. Maar ik vind ook wel dat de forumsoftware en/of het uiterlijk ervan onhandig en verouderd overkomt.

 

 

Grappig - daar denken de meesten precies anders over! :)

Zonde.. heb je zelf nog links van een druk(ker) forum met dezelfde doelgroep? :)

Link naar reactie
Als een nutteloze discussie wordt gehouden zoals dat Streya topic bijvoorbeeld, zeer vermakelijk maar totaal niet waar dit forum voor bedoeld is denk ik.

 

Als lid deel ik je mening dat het een nutteloze discussie is niet. Het is een verzameltopic waarin niet alleen vermeend gedupeerde ondernemers op weg geholpen worden maar wat door de verzamelde kennis, aanwezigheid en vindbaarheid ook kan bijdragen aan het voorkomen en beperken van problemen. Een schip op het droge is een baken in zee.

 

Als mod kan ik daar nog dit aan toevoegen: dit forum is bedoeld als forum over ondernemerschap en innovatie. Het mooie van een groot en druk forum is dat iedereen zelf mag bepalen welke topics hij/zijn wel of niet leuk vindt, leest en/of actief aan meedoet ;)

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
tegenkneus ... als reacties alleen maar positief moeten zijn, dan kan de ingang van dit forum wel met beton worden dichtgestort.

 

Dan begrijp je mijn punt niet.

 

Het gaat er niet om dat reacties alleen maar positief moeten zijn, het gaat er om dat reacties niet negatief moeten zijn naar een nieuw lid toe alleen maar omdat iedereen al een vermoeden heeft dat hij/zij toch niet gaat reageren, niet het hele verhaal vertelt of daarna nooit meer terugkomt. Die negativiteit moet er af.

 

Belast nieuw lid 100 niet met de "erfzonde" van 99 niet reagerende voorgangers maar geef ook lid 100 het voordeel van de twijfel, wens hem/haar welkom en wijs hem/haar de weg.

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie

tegenkneus ... als reacties alleen maar positief moeten zijn, dan kan de ingang van dit forum wel met beton worden dichtgestort.

 

Dan begrijp je mijn punt niet.

 

Het gaat er niet om dat reacties alleen maar positief moeten zijn, het gaat er om dat reacties niet negatief moeten zijn naar een nieuw lid toe alleen maar omdat iedereen al een vermoeden heeft dat hij/zij toch niet gaat reageren, niet het hele verhaal vertelt of daarna nooit meer terugkomt. Die negativiteit moet er af.

 

Belast nieuw lid 100 niet met de "erfzonde" van 99 niet reagerende voorgangers maar geef ook lid 100 het voordeel van de twijfel, wens hem/haar welkom en wijs hem/haar de weg.

Ik ben wel benieuwd naar de stand van zaken ... werkt die perpetuum mobile nu wel of niet ... of gaan de realisten hier, in meerdere opzichten, weer eens gelijk krijgen.

 

De negatieve lading - in het onderhavige perpetuum mobile item - zit 'm vooral in het geheel ontbreken van ondernemersvragen waar een zichzelf respecterend uitvinder toch wel mee te maken krijgt. Mocht dat allemaal reeds bekent zijn, dan kan het nuttig zijn om die kennis met anderen te delen. Dat lijkt mij veel interessanter dan een kort persbericht waarvan het nut mij geheel ontgaat.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie

Ik ben wel benieuwd naar de stand van zaken ... werkt die perpetuum mobile nu wel of niet ... of gaan de realisten hier, in meerdere opzichten, weer eens gelijk krijgen.

 

En so what?

 

Het gaat mij er om dat de realisten achteraf 100 keer gelijk kunnen krijgen, maar dat dat nog steeds geen reden is om lid 101 vooraf onvriendelijk, wantrouwig en onbeschoft tegemoet te treden

 

Kun je dat basisfatsoen en geduld niet opbrengen? Dan heb je hier -realist of niet - geen plaats meer.

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie

Ik ben wel benieuwd naar de stand van zaken ... werkt die perpetuum mobile nu wel of niet ... of gaan de realisten hier, in meerdere opzichten, weer eens gelijk krijgen.

En so what?

 

Het gaat mij er om dat de realisten achteraf 100 keer gelijk kunnen krijgen, maar dat dat nog steeds geen reden is om lid 101 vooraf onvriendelijk, wantrouwig en onbeschoft tegemoet te treden

 

Kun je dat basisfatsoen en geduld niet opbrengen? Dan heb je hier -realist of niet - geen plaats meer.

Oei, oei, oei ... het is weer hoogste tijd voor koffie.

 

Misschien bedoel je ... Het gaat mij er om dat de realisten achteraf 100 keer gelijk kunnen krijgen, maar dat dat nog steeds geen reden is om lid 101 vooraf wantrouwig, onvriendelijk of onbeschoft tegemoet te treden. (punto)

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie

Is bij een aankondiging van een perpetuum mobile niet het probleem dat dat een onmogelijk fantasieapparaat is? En dat dat algemeen bekend is? En dat je er dus eigenlijk meteen al vanuit kunt gaan dat de topicstarter te kwader trouw spreekt?

 

Ik zeg niet dat je dan meteen negatief moet reageren, maar de optie 'behandel hem/haar zoals je elke andere topicstarter behandelt' lijkt me hier geen praktisch of goed advies.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie

 

Het scheelt enorm als duidelijk is voor wie (en wat) dit forum bedoeld is en als daar strak en snel op gemodereerd wordt.

 

De criteria zijn blijkbaar recent aangepast, maar de uitleg blijft uit. Worden er ineens topics over appartemens-rechten toegestaan.

 

Ook zijn enkele mods afgehaakt of minder actief geworden. Dan moet een kleiner team meer waakzaamheid opbrengen, en dat lukt niet altijd. Met als gevolg dat de vigilantes zich ermee gaan bemoeien. Worden sommige nieuwkomers warm onthaald en anderen kritisch behandeld.

 

Vers bloed is goed, ook om nieuwe inzichten aan de discussie achter de schermen toe te voegen. :-K

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
En dat je er dus eigenlijk meteen al vanuit kunt gaan dat de topicstarter te kwader trouw spreekt?

Nee. de meeste perpetuum mobile fantasten zijn geen oplichters maar Willie Wortels die niet geloven in de onfeilbaarheid van de wetten van de Thermodynamica.

 

Ik zeg niet dat je dan meteen negatief moet reageren, maar de optie 'behandel hem/haar zoals je elke andere topicstarter behandelt' lijkt me hier geen praktisch of goed advies.

Als je niet uit gaat van oplichting, kun je hem/haar behandelen als elke andere topicstarter

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie

 

Het scheelt enorm als duidelijk is voor wie (en wat) dit forum bedoeld is en als daar strak en snel op gemodereerd wordt.

 

De criteria zijn blijkbaar recent aangepast, maar de uitleg blijft uit.

 

Ook zijn enkele mods afgehaakt of minder actief geworden. Dan moet een kleiner team meer waakzaamheid opbrengen, en dat lukt niet altijd. Met als gevolg dat de vigilantes zich ermee gaan bemoeien. Worden sommige nieuwkomers warm onthaald en anderen kritisch behandeld.

 

Vers bloed is goed, ook om nieuwe inzichten aan de discussie achter de schermen toe te voegen. :-K

 

Spot on!

 

 

Worden er ineens topics over appartemens-rechten toegestaan.

Topic gelezen? Lijkt mij toch wel een ondernemersvraag. Nieuw beleid is wel dat we bij twijfel eerder open zullen laten dan sluiten.

 

Dat en de rest van het nieuwe beleid moet inderdaad nodig worden toegelicht of voorgelegd ter discussie. Als het aan mij alleen had gelegen (maar gelukkig voor jullie doet het dat niet ;) ) was dat al lang - in 2017 - gebeurd.

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 315 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.