Ik heb de volgende vraag betreffende het factureren van diensten met 21%, 0% of verlegde BTW.
Ik verricht diensten als afloskapitein. Ik vaar in verschillende landen, te weten België, Frankrijk, Duitsland, Zwitserland en Nederland Het factureren van mijn diensten bestaat uit de volgende combinaties:
Opdrachtgever komt uit ander EU-land, maar ik factureer aan een Nederlands bemiddelingsbedrijf.
Opdrachtgever komt uit niet EU-land, maar ik factureer aan een Nederlands bemiddelingsbedrijf.
Rechtstreeks factureren aan opdrachtgever uit ander EU-land.
Rechtstreeks factureren aan opdrachtgever uit niet EU-land.
Kan iemand mij vertellen wanneer ik welk BTW tarief moet toepassen.
Ik twijfel namelijk wat bepalend is. Land opdrachtgever, of land aan wie ik factureer.
Volgens mij is het niet relevant in welk land ik gevaren heb. Als dit onjuist hoor ik dat ook graag.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
aandeel
aandeel
Ik heb de volgende vraag betreffende het factureren van diensten met 21%, 0% of verlegde BTW.
Ik verricht diensten als afloskapitein. Ik vaar in verschillende landen, te weten België, Frankrijk, Duitsland, Zwitserland en Nederland Het factureren van mijn diensten bestaat uit de volgende combinaties:
Opdrachtgever komt uit ander EU-land, maar ik factureer aan een Nederlands bemiddelingsbedrijf.
Opdrachtgever komt uit niet EU-land, maar ik factureer aan een Nederlands bemiddelingsbedrijf.
Rechtstreeks factureren aan opdrachtgever uit ander EU-land.
Rechtstreeks factureren aan opdrachtgever uit niet EU-land.
Kan iemand mij vertellen wanneer ik welk BTW tarief moet toepassen.
Ik twijfel namelijk wat bepalend is. Land opdrachtgever, of land aan wie ik factureer.
Volgens mij is het niet relevant in welk land ik gevaren heb. Als dit onjuist hoor ik dat ook graag.
Bij voorbaat dank voor jullie reacties.
Groet,
De Schipper
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/57693-welk-btw-toepassen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag