Ik heb me ondertussen wel iets in gelezen in de onderstaande casus.
Ik client van ons (buitenlandse entiteit uit Zuid Afrika (ZA) is van plan onroerend goed in NL te gaan aanschaffen met eigen vermogen. Nu kan ik geen helder antwoord krijgen hoe dit fiscaal behandeld zal worden door de fiscus in NL. Dient de buitenlandse BV middels VPB jaarlijks aangifte te doen en wordt de winst belast als een NL entiteit of is het inkomen uit het onroerend goed vrijgesteld in NL en dient dit in ZA te worden aangegeven.
Wellicht kan iemand mij hier meer duidelijkheid over geven?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
mgruijl
mgruijl
Hallo,
Ik heb me ondertussen wel iets in gelezen in de onderstaande casus.
Ik client van ons (buitenlandse entiteit uit Zuid Afrika (ZA) is van plan onroerend goed in NL te gaan aanschaffen met eigen vermogen. Nu kan ik geen helder antwoord krijgen hoe dit fiscaal behandeld zal worden door de fiscus in NL. Dient de buitenlandse BV middels VPB jaarlijks aangifte te doen en wordt de winst belast als een NL entiteit of is het inkomen uit het onroerend goed vrijgesteld in NL en dient dit in ZA te worden aangegeven.
Wellicht kan iemand mij hier meer duidelijkheid over geven?
Alvast dank voor jullie reacties
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/57696-buitenlandse-bv-onroerend-goed/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
1 antwoord op deze vraag