• 0

ZZP deal met klant omzetten naar DGA of toch in loondienst?

Hallo allemaal,

 

ik werk in de IT als freelancer en heb al jaren een deal met een klant dat ik alles voor hem doe voor 5% van de omzet van zijn bedrijf. Dat bedrijf is de laatste jaren enorm goed gaan lopen en van 50k omzet per jaar doet het bedrijf nu bijna 80 tot 100k per maand aan omzet. De klant wat tevens ook een vriend is trouwens wil mij heel graag vast in het bedrijf hebben en dat zie ik ook erg zitten. Ik werk dus nu als zzp'er en heb ook nog een fulltime baan. Nou zijn er natuurlijk meerdere mogelijkheden om bij hem in dienst / onderdeel van het bedrijf te worden. De vraag is een beetje wat zijn die mogelijkheden dan en wat is het risico en wat zal het opleveren

 

Het bedrijf is nu een VOF maar word op zeer korte termijn omgezet naar een holding met verschillende bv's / maatschappen.

 

 

1. In loondienst en mijn 5% deal behouden en als een bonus per jaar laten uitkeren

2. Mijn 5% deal omzetten naar aandelen en DGA worden in 1 van de bv's met een eigen bv?

 

Hoe bereken je de waarde van 5% omzet naar een aandelen pakket? Wat is het risico om in een holding te stappen met een eigen bv? Kunnen ze je zo afstoten?

 

 

Ik vind het best lastig omdat ik er weinig verstand van heb, hebben jullie tips hoe ik dit soort dingen kan gaan uitzoeken?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Even kijken...

 

Jij bent op ZZP basis, naast je voltijdbaan, werkzaam voor een bedrijf dat een omzet van tussen de 1 en 1,2 miljoen per jaar draait.

Daar krijg jij 5% van.

Dus tussen de 50 en 60 duizend euro per jaar.

 

Dan zou ik daar persoonlijk (lijkt mij dan!) niet aan sleutelen. Is toch een prima "bijverdienste"?

 

(Misschien kan je zelfs straks helemaal van je 'bijverdienste' leven, zonder te werken - heel veel mensen hebben een lagere inkomen namelijk - of begrijp ik het niet...?)

 

Link naar reactie
  • 0

Ik snap je punt maar er word nu wel meer verwacht van mij en dat kan ik nooit doen met een fulltime baan en andere projecten erbij. En ik wil graag weg bij mijn huidige werk en instappen bij dit bedrijf. Ik heb liever bijv 15% aandelen en fulltime aan de slag en zorgen voor groei.

 

Maar het bedrijf doet nu nog geen 1 tot 1.2 miljoen, de zomer periode is rustiger dus meer richting 7 a 8 ton maar de verwachting volgend jaar 1 miljoen inderdaad

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 276 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.