• 0

Marketing doelgroep grootte bepalen

Hallo allemaal,

 

Mijn naam is Ericson, ik ben 30 jaar en ik woon samen met mijn vriendin in Rotterdam. Mijn passie is muziek en ik hou me daarnaast graag bezig met voeding en yoga.

 

Ik wil mijn eigen onderneming starten en ik ben reeds begonnen met mijn ondernemingsplan. Om de grootte van mijn doelgroep te bepalen, zoek ik hulp hoe ik daar zo goed mogelijk achter kan komen. Ook is het nodig voor de geldverlener (bank), zodat ik kan bewijzen hoeveel omzet ik zal maken. De vorm van mijn onderneming is eenmanszaak en ik ga e-leaning paketten maken en deze online verkopen. Het betreft online cursussen over hoe beginnende en gevorderde dj's moeten leren draaien. Daarnaast komt er op de website dj nieuwsberichten en allerlei andere informatie gerelateerd aan het dj beroep.

 

Doelgroep

Beginnende en gevorderde dj's

Leeftijd tussen de 18 en 35 jaar (schatting)

Man en vrouw

Taal e-learning: engels

Geografie: wereldwijd (aangezien het online wordt verkocht en in potentie iedereen het wereldwijd kan kopen). Verwachting is dat de meeste klanten uit Amerika komen en daarna Azie en Europa.

 

Mijn vraag is:

hoe bepaal ik hoe groot mijn doelgroep is in aantallen? Waar moet ik naar kijken en hoe kan ik dit onderbouwen naar financiele cijfers, zodat ik dit aan de bank kan overhandigen?

 

Ik zat zelf te denken om online statistieken erbij te pakken zoals:

 

Retail sales value of DJ mixers in the United States from 2005 to 2016 (in million U.S. dollars)

https://www.statista.com/statistics/444405/us-retail-sales-dj-mixers/

 

Maar om aan die info te komen moet ik lid worden en dat kost 550 euro en dat kan ik nu niet betalen. Ik heb overal gezocht naar informatie over aantal verkochte mixers, dj sets, enz, maar ik kan er niets over vinden.

Ook dacht ik aan om een enquete te houden in een dj apparatuur zaak, maar dan heb ik alleen cijfers die lokaal gebaseerd zijn in Nederland.

 

Dus ik kom geen stap verder en ik heb jullie hulp nodig.

 

Alvast bedankt,

 

Ericson

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Voor 7 uur video? Dat doet iemand anders elders op de wereld waarschijnlijk even goed en met meer ervaring voor een fractie van deze prijs...

 

...je kunt jezelf trouwens voorlopig nog geen concurrent noemen...

 

...als je serieus financiering zoekt, moet je m.i. een stuk concreter en realistischer zijn en een zeker 'proof of concept' hebben.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Van zelfsprekend zal er vast een ander persoon het voor minder doen, maar zoals ik al zei, dit zijn de prijzen van mijn concurenten. Er komt meer bij kijken dan alleen de duur van de video wat de prijs bepaald, maar ook zaken zoals klantenserivice, toegankelijkheid, marketingkosten, enz.

 

Wat voor mij nu het meest belangrijke is, welke technieken kan ik allemaal gebruiken om er achter te komen hoe groot mijn doelgroep is en hoe pas ik dit toe?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Heb je al social media accounts? Met volgers binnen deze doelgroep? Hoe reageren zij op jouw berichten of video's en deze nieuwe plannen? Vervang doelgroep eens door bereik.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

 

Dat hele e-learning model wordt erg actief uitgedragen door initiatieven als Open Circles en MPOP van miss Levie. Daar zit een get rich quick dimensie aan, want ze promoten de droom van ondernemend verdienen door van je passie een academie te maken. Verkoop je kennis met blogs, e-books, online workshops en de hele rambam. Om te leren hoe dat werkt, moet je meedoen met de online academy van de voorganger. Je ziet het piramidemodel al opduiken.

 

Op zich klopt het idee wel. Je kan als kook-goeroe, yoga-coach, versierexpert of vlogcursusleider een boterham verdienen als je goed bent. Dus ook als dj-docent. Maar begin met de shoestring variant voordat je veel geld gaat lenen om de wereld te veroveren met de deluxe-versie.

 

Qua grootte van doelgroepen weet ik één ding zeker: de shoestring markt is groter dan het premium segment.

 

Vraagje: worden zulke lessen ook in een doosje verkocht? Of als cadeaucard? ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het lastig inschatten wat de doelgroep is. Als er concurrenten zijn die het er voor kunnen rekeken, dan zou Ericson het ook moeten kunnen vragen. En je kunt onderzoeken wat je wilt, maar er is maar één manier om er achter te komen of het jou ook gaat lukken. Gewoon beginnen. En dan wel low profile, zonder financiering. Ga eerst maar eens bewijzen dat jouw businessmodel werkt. Dat concurrenten slagen betekent niet dat jij ook zult slagen.

 

Het leveren van het bewijs gaat naar mijn idee het beste op de TwaBla manier. Geen cent teveel uitgeven. Als we jouw plan volgen ben je zomaar 25k verder. Daar moet je heel wat cursussen voor verkopen om dat terug te verdienen. Bovendien schat ik zo in dat je financiers niet zult overtuigen. Tenzij ze jou als persoon willen sponsoren.

 

Er zijn legio manieren om eerst geld te verdienen. Ik zou zelf starten met het opnemen van video's in een club. Dan heb je je content. Ik weet verder niet hoe je er uit ziet, maar DJ Juicy M bijvoorbeeld neemt regelmatig mixvideo's op en die heeft echt heel veel views. Bijna 1M abonnees (not me) en slechts 47 video's. Alleen dat is al een verdienmodel. Je moet dan wel iets goeds te bieden hebben. Bij Juicy zullen de looks voor de kill zorgen. Voordeel van een youtube kanaal is dat je meteen bereik hebt voor je e-course. 2 vliegen in 1 scheet.

 

Overigens ben ik wel sceptisch tegenover DJ-schools en zeker de online variant. De meerwaarde van een offline school is dat je met de beste gear kunt spelen. De tips zijn verder leuk meegenomen, maar je leert het door het te doen. Toevallig heb ik zelf ook op professioneel niveau als DJ gewerkt in zo'n beetje alle grote discotheken in Nederland, grote feesten en in één van de grootste discotheken van Spanje. Ik heb ook een aantal mensen opgeleid in mijn studio thuis en ze meegenomen naar mijn klussen om ze wat podiumervaring te laten opdoen. On stage is echt heel anders dan thuis op je kamer. Eenmaal getraind, heb ik ze weggezet op klussen. Zo hoefde ik nooit meer nee te verkopen, kon ik in de zomer gewoon 2 maanden naar Spanje en normaal voor mijn tentamens studeren als dat nodig was.

 

De clou is dat ik denk dat DJ-ing zich wat lastig leent voor een e-course. Ten eerste moeten je klanten zelf voor hun spullen zorgen, wat al een drempel is. Als je die spullen eenmaal hebt, dan leer je het vak door het gewoon te gaan doen. Ik kon ook opeens strak mixen en heb pas later mijn Technicsjes gekocht met geld dat ik eerst had verdiend. Tegenwoordig mixt het apparaat alles voor je (Juicy gebruikt niet eens een koptelefoon...). Daar heb je geen training voor nodig en bovendien staan de tutorials ook op Youtube en zit er een handleiding bij het ding. Het aller belangrijkste vind ik de podiumervaring en het ontwikkelen van een eigen draaistijl. Ik werkte met gasten die voor geen meter konden mixen maar die wel de grootste zalen plat kregen (nog voor het slimme apparaten tijdperk). Deze mannen draaien nu nog steefs op het hoogste niveau mee en dat komt door hun podiumervaring en de eigen stijl. Het is entertainment en niet zozeer mixtechniek. Dit leer je niet in een e-course.

 

Misschien ben ik te negatief. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het heel goed dat je voor je passie gaat. Maar begin gewoon klein en houd de risico's beperkt. Natuurlijk is het leuk om meteen het beste speelgoed te gaan kopen. Ik was ook een gear junk en ja, draaien is nu eenmaal leuker met het beste spul. Maar houd beide beentjes op de dansvloer...

 

Link naar reactie
  • 1

Er is een Nederlandse startup (Stagefinder) die song writers of bandjes podiumruimte biedt in daluren of andersom (in de gedachte dat heel veel muzikanten nooit optreden voor publiek), misschien zou je zoiets moeten kopiëren richting dance of dj-ing.

 

Een eerste idee is niet altijd het beste...

 

...maar met elkaar kom je al snel op dit soort concepten.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Je zou ook nog een deal met Bax-shop kunnen sluiten. Bijv. dat je daar de videocontent opneemt (met hun beste spullen), dat je hun shop zult promoten (affiliatelink) en wellicht willen zij jouw cursus ook nog wel gaan pushen. Ze hebben een behoorlijke klantenbase en zitten midden in jouw doelgroep. Vraag is dan alleen nog waarom ze jou nodig hebben... Je moet dan wel heel goed zijn in het DJ-vak (of Juicy looks hebben).

Link naar reactie
  • 0

Er is een Nederlandse startup (Stagefinder) die song writers of bandjes podiumruimte biedt in daluren of andersom (in de gedachte dat heel veel musikanten nooit optreden voor publiek), misschien zou je zoiets moeten kopiëren richting dance of dj-ing. Een eerste idee is niet altijd het beste...

 

...maar met elkaar kom je al snel op dit soort concepten.

 

Groet,

 

Highio

 

 

 

Dat vind ik een geweldige toevoeging! Dit is echt de beste leerschool die er is. En bovendien geeft het een grote meerwaarde aan je concept. Je bent zo goed als de feesten die je draait en van de ene toptent rol je de andere binnen. In die slipstream kan je je beste studenten meenemen. En dat is weer een heel goed argument om hogere prijzen te gaan vragen. Kan je ook nog meteen een boekingsbureau beginnen...

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je uitgebreide en oprechte mening, zeer waarderend!

Een van mijn verdienmodellen is ook livesets maken die op mijn Youtube kanaal plaatsen en inkomsten genereren via ads en affiliates. Mijn ondernemening zal dus niet alleen draaien op verkoop van de lessen, maar o.a. ook middels de blog (nieuwsberichten, reviews, enz)

Daarnaast moet het voor wel als een uitdaging voelen en "low profile" beginnen is voor mij niet genoeg. Ik ben het eens met je dat het klein beginnen met een simpele set en smartphone camera z'n voordelen heeft, maar de motivatie weegt voor mij meer. Ik wil dus echt mensen gaan helpen en niet alleen business doen om populariteit te krijgen en geld te verdienen. De geldverstrekker kijkt er inderdaad misschien anders naar, dus het business plan moet heel doordacht en compleet zijn geschreven.

Link naar reactie
  • 0

@StefanO, dan reus je me morgen nog een keer! ;)

 

Als Ericson cursussen wil verkopen kan dat natuurlijk ook, maar dan moet ie als de donder content gaan produceren.

 

Hoeveel mensen actief in deze business heb je al zakelijk gesproken? Hoeveel volgers heb je al op jouw YouTube-kanaal? Of moet je werkelijk nog vanaf nul beginnen? Zonder kennis, ervaring en netwerk? Dan zou ik er als dertiger misschien wel niet meer aan durven te beginnen.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

We denken graag mee!

 

De geldverstrekker kijkt er inderdaad misschien anders naar, dus het business plan moet heel doordacht en compleet zijn geschreven.

 

Ik spreek heel veel geldverstrekkers en krijg ook heel veel plannen te zien. Grote plannen, kleine plannen, grote geldschieters, kleine geldschieters... Alle plannen zijn echt geweldig. Er zit niemand tussen die een plan maakt waarin staat dat ze al het geld over de balk gaan smijten. Iedereen doet het geweldig. Op papier....

 

Het klinkt misschien gek, maar uitgebreide doordachte en dichtgetimmerde plannen wil ik helemaal niet lezen. En de meeste financiers ook niet. Het gaat om de executie. Liever een minder dichtgetimmerd plan geweldig uitgevoerd dan een uitgebreid plan matig uitgevoerd. Het gaat om tractie en snelheid. BEWIJS dat je businesmodel werkt.

 

Echt iedereen schrijft plannen met een geweldige upside. Maar zonder tractie heeft dat geen waarde. Zeker niet met businessmodellen waarvan je eenvoudig de levensvatbaarheid kunt toetsen. Bovendein bedenk je het niet vanaf je keukentafel. Wel het eerste stuk, maar je moet het gewoon gaan doen. Niemand schiet in 1 keer raak. Ga beginnen, maak die content en wacht niet tot je financiering hebt. Dan kom je in een kip-ei circel terecht. Maak een keuze, wees de kip en leg het ei. Plannen krijgen pas waarde wanneer je ze goed uitvoert. Investeerders snappen ook wel dat as het in het klein werkt, dat het dan in het groot nog veel beter zal werken.

 

Bovendien is er geld genoeg in de markt. Rente is laag en investeerders zoeken rendement. Het ontbreekt alleen aan echt goede investeringskansen. Mooie plannen zijn er genoeg, daar ligt het niet aan. Alleen de uitvoering... Gewoon beginnen dus!

Link naar reactie
  • 1

Tegenwoordig mixt het apparaat alles voor je (Juicy gebruikt niet eens een koptelefoon...).

 

Juicy heeft echt wel de skills hoor, niet alleen de looks ;) Er zijn ook een aantal video's van haar te vinden waar ze datzelfde geintje met vinyl doet, en daar zitten geen auto mix knopjes op... maar zij bereid haar set gewoon goed voor, markeert de cue punten, zorgt dat haar platen dezelfde beat hebben enzovoorts. Kijk

maar eens, daarin legt ze het allemaal uit.

 

Die video is meteen een prima voorbeeld waarom ik jou (Ericson) weinig kans van slagen geef. Deze video is namelijk helemaal gratis, leuk om naar te kijken; niet alleen vanwege de dame zelf maar ook omdat ze staat te springen alsof ze voor duizenden mensen aan het draaien is... iets wat ze ook regelmatig doet.

 

Bovendien is zij (ver) bovengemiddeld goed, terwijl ik bij jou het idee heb dat je echt een hobby dj was met enkele (misschien enkele tientallen) feestjes per jaar. Ook ik denk dat de prijs veel te hoog ligt, althans voor Nederlandse begrippen. Voor datzelfde bedrag kan jouw doelgroep ook 4 avonden lessen volgen bij een gerenommeerde dj school, waarbij ze echt met dezelfde gear als de pro's kunnen draaien. Dat is ook naar mijn mening wat ze willen.

 

En dan heb je het nog over reviews, dat doen anderen ook al heel lang (zeker op de internationale markt heb je een aantal grote spelers). Maar hoe wil je reviews gaan doen als je geen budget hebt om die spullen aan te schaffen? Importeurs en fabrikanten stellen regelmatig gear beschikbaar daarvoor, maar dan zul je wel eerst een heel groot bereik moeten hebben... en in de winkel zitten ze er waarschijnlijk niet op te wachten (grote jongens zoals Bax produceren zelf regelmatig reviews). Huren zou eventueel wel een betaalbare optie zijn, maar ook dat kost redelijk wat geld.

 

Overigens verdien ik zelf al sinds 2003 veruit het grootste deel van mijn inkomen als professioneel dj. Ik zit echter in een andere business - bruiloften, verjaardagen, bedrijfsfeesten ed - en mijn technische skills zijn bij lange na niet op het niveau van Juicy. Ik ben echter wel goed in het draaien van het juiste plaatje op het juiste moment, dat is weer een andere skill die je als dj nodig hebt (en die eigenlijk alleen te leren valt door ervaring op feesten op te doen).

 

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

Tegenwoordig mixt het apparaat alles voor je (Juicy gebruikt niet eens een koptelefoon...).

 

Juicy heeft echt wel de skills hoor, niet alleen de looks ;) Er zijn ook een aantal video's van haar te vinden waar ze datzelfde geintje met vinyl doet, en daar zitten geen auto mix knopjes op... maar zij bereid haar set gewoon goed voor, markeert de cue punten, zorgt dat haar platen dezelfde beat hebben enzovoorts. Kijk

maar eens, daarin legt ze het allemaal uit.

 

 

Leuk om te zien. Die stickertjes en BPM op de plaat schrijven deed in 1990 ook inderdaad. Op TV geleerd van Lucien Foort. Wat een drama was dat... mijn stickertjes bleven nooit lang zitten >:(. En dat Serato systeem is echt geweldig. Komt alleen ruim 20 jaar te laat...

 

Enfin, ik kan me wel voorstellen dat DJ's inspiratie zoeken. Vroeger op TV, met je DJ-vriendjes thuis en on stage voor het echie. Samen draaien is toch het leukste. Één van mijn leukste feestjes was samen draaien met Gigi d'Agostino. Om de beurt een plaatje, veel Bacardi en heel veel lol. Hij zal het wel niet meer weten, maar ik vond het bijzonder. Ruim 30x in Pacha gestaan en er daarna nooit meer geweest (is ook niet om de hoek). Vergane glorie heet dat.

 

Tegenwoordig haal je inspiratie van Youtube. Verder heb ik de indruk dat velen tegenwoordig DJ willen zijn. Logisch, iconen als Tiësto e.a. spreken tot de verbeelding en online media geven een mooie inkijk in die wereld. Bovendien is de drempel veel lager dan 20 30 jaar geleden (auw... ik word echt oud). Ik heb me scheel gewerkt om muziek te kunnen kopen en begon met bij elkaar geraapte apparatuur. Een beetje studio bouwen kostte toen tienduizenden guldens (voorloper van de Euro) en was onbereikbaar. Tegenwoordig kan je op iedere computer een virtuele studio installeren en heb je voor een paar honderd euro een basis set waarmee je al veel leuker kunt DJ-en dan ik destijds. En muziek kost ook niet veel meer.

 

De drempel om te starten is voor de doelgroep lager dan ooit en de doelgroep zelf is groter dan ooit. De behoefte aan inspiratie zal er nog steeds wel zijn. Dat zijn de pluspunten.

 

Nadeel vind ik dat content op veel plekken beschikbaar is. Daar zit ook veel troep tussen (niet Juicy M, die rocks) dus hier kan Ericson wellicht onderscheidend zijn. Financiering aantrekken lijkt me niet realistisch, dus daar zou ik nu nog geen energie in steken. Wel in het maken van content op een manier die zo min mogelijk geld kost. Hiermee kan je zonder al te veel risico bewijzen dat het concept succesvol is. En dat biedt dan een basis om de boel verder te professionaliseren. Verder zijn add ons zoals een stage finder feature etc. m.i. een must have om je te onderscheiden. Want thuis-DJ's zijn natuurlijk geen echte DJ's ;D.

 

Ongeacht wat we hier online zetten, is er maar één manier om er achter te komen of het gaat werken. En dat is door het gewoon te gaan doen. Kleine stapjes, fouten maken, er van leren, aanpassen en doorrrr... Failure fast forward. Lees ook eens over de Lean Startup methode van Eric Ries.

 

Succes!

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je uitgebreide en oprechte mening, zeer waarderend!

Een van mijn verdienmodellen is ook livesets maken die op mijn Youtube kanaal plaatsen en inkomsten genereren via ads en affiliates.

 

Als reactie op een rel met Logan Paul heeft YouTube eergisteren besloten alle kleine kanalen te straffen ipv deze vlogger zelf. Als je minder dan 4000 kijkminuten per jaar hebt en minder dan 1000 abonnees kun je geen advertenties meer bij jouw video's zetten.

 

 

Daarnaast moet het voor wel als een uitdaging voelen en "low profile" beginnen is voor mij niet genoeg. Ik ben het eens met je dat het klein beginnen met een simpele set en smartphone camera z'n voordelen heeft, maar de motivatie weegt voor mij meer. Ik wil dus echt mensen gaan helpen en niet alleen business doen om populariteit te krijgen en geld te verdienen. De geldverstrekker kijkt er inderdaad misschien anders naar, dus het business plan moet heel doordacht en compleet zijn geschreven.

 

Ik ken ook iemand die er zo over dacht en direct een langere korte film wilde maken met 0 ervaring en daarna doorbreken in Hollywood met een speelfilm. Die korte film was R U K. 6 Jaar later was hij nog steeds nergens, omdat in 1 keer proberen een Rembrandt te schilderen nauwelijks ervaring oplevert. Maar eerst 1000 tekeningen maken wel.

 

De geldverstrekker kun je makkelijker overtuigen als je een groeiend publiek hebt.

Hoe meer mensen je al kunt bereiken, des te groter de kans dat je inderdaad een betalend publiek kunt bereiken. Als je een anonieme nobody bent, wie zou dan een cursus willen afnemen?

De expertstatus moet je opbouwen voordat je die kunt verzilveren.

Ookal doe je het niet voor het geld en de populariteit, een bedrijf kan alleen bestaan als er winst gemaakt wordt, anders is het een dure hobby en daar verstrekt niemand geld aan.

 

Dus is de makkelijkste volgorde 'low profile' beginnen. Dan kun je ook nog dingen uitproberen.

En jouw concept aanscherpen. Ontdekken waar de doelgroep het makkelijkst te bereiken is en aan die expertstatus werken, voordat je een hoop geld aan adverteren uitgeeft om out of the blue iets te promoten.

Je kunt het niet 'genoeg' vinden, maar de eerste stap ligt nooit bij de finish.

 

 

Eén vraag is nog niet beantwoord: heb je ervaring met video's maken?

 

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
  • 0

mijn bedoeling is niet om 1 perfect product te maken en dan pas alles te beginnen. Stap voor stap eerst onderzoek doen, ondernemingsplan, fincanciering, website opzetten, socalmedia accounts en meerdere verdienmodellen maken. Ik ben van mening dat je eerst een goed plan moet hebben voordat je zomaar gewoon gaat beginnen. Zoals jullie zelf al zeggen, waarom zouden ze naar mij komen als er zoveel anderen zijn? Daarom is het belangrijk om eerst punten te bedenken waarmee je je kan onderscheiden van de rest.

Ja ik heb video ervaring, ik heb namelijk een multimedia opleiding afgerond. Dus ben al bekend met editten. Het shooten van beelden nog geen ervaring meer, maar dit zal niet het moeilijkste zijn aangezien het "statische" beelden zijn. Desnoods kan ik een specialist inschakelen voor het (eenmalig) afstellen van camera, geluid en belichting.

Link naar reactie
  • 1

 

Als reactie op een rel met Logan Paul heeft YouTube eergisteren besloten alle kleine kanalen te straffen ipv deze vlogger zelf. Als je minder dan 4000 kijkminuten per jaar hebt en minder dan 1000 abonnees kun je geen advertenties meer bij jouw video's zetten.

 

 

Ik ben daarvan al op de hoogte, alsnog bedankt. Maar men wordt niet gestraft, het is alleen niet mogelijk om de ads-optie te activeren voordat je aan de critera voldoet.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 251 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.