• 0

Nieuw product op de markt zetten

Goedemiddag,

 

Ik ben helemaal nieuw met dit soort website's maar ik kom er niet meer uit. Ik hoopte dat jullie me wat tips kunnen gegeven.

 

Ik wil (om het even makkelijk te zeggen) een chocolade reep op de markt brengen. Deze moeten dan uiteindelijk verkocht worden in cadeau winkels, delicatessenwinkel enzovoort. Dus niet in de supermarkt.

Ik wil de chocolade inkopen, deze omsmelten, gieten in een mal, verpakken en dan verkopen aan bedrijven.

Naast een kvk en btw nummer, waar krijg ik nog meer mee te maken? of moet ik opletten? of aan denken?

 

Ik heb al zoveel gelezen dat ik door de bomen het bos niet meer zie!

 

alvast bedankt

 

[Mod edit: typfout in titel hersteld]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Heb je al proefseries van deze reep gemaakt?

En laten proeven?

Hoe ga je het verpakken?

Hoe ga je promotie plegen? (met een Buikbak de straat op? ;D )

 

 

- zorg dat je mark up ook blijft kloppen als de chocoladeprijzen stijgen (!)

- Denk hierbij ook aan toekomstige duurdere huisvesting bijvoorbeeld.

 

Als je niet meteen afhankelijk bent van de inkomsten van je reep dan kan je het ook eenvoudiger beginnen:

 

Maak ze in kleine series en verkoop ze voor een marktconforme prijs ( is op niveau van de delicatessenwinkel ed)

Geef niks uit van wat je overhoud

Houd nauwgezet bij wat alles kost aan tijd en geld

Geef inkomsten op bij de belastingdienst als het zover is

 

Als de cijfers dan nog steeds kloppen en de verkoop gaat min of meer vanzelf dan kan je altijd nog officieel gaan ondernemen.

 

Multiplex op zijn mooist:

https://pastjekastje.nl Je kastje mooi op maat

https://www.svendingtray.com Buikbakken voor promotie en hospitality, standaard en maatwerk:

Link naar reactie
  • 0

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben het helemaal eens met wpronk. Je moet eerst de elementen van een bedrijfsplan / businessplan afwerken. Je komt hierdoor tot nieuwe inzichten. Het lukraak beginnen met een onderneming zorgt (in veel gevallen) voor een grotere kans op "mislukking"*. Je zult zien dat, wanneer je serieus, met je plan aan de slag gaat, je voor grote verassingen komt te staan. *mislukking als ondernemer bestaat in mijn optiek niet maar, je behaald je doel niet; je hebt immers wel de stap gemaakt!

 

Tijdens het schrijven van een dergelijk plan zal je veel stukken keer op keer aan moeten passen omdat je ziet dat iets niet "werkt". Schrik niet want dat is juist het doel van een dergelijk plan.

 

Denk goed na over je distributie en de omvang van je doelgroep. Je hebt in dit geval te maken met 2 algemene groepen namelijk de delicatessenwinkels en diegene die kopen bij een dergelijke winkel. Je zult demand moeten kweken bij de klanten van de winkel anders kopen de delicatessenwinkels niet bij je in. (Unique selling point)

 

Het kan ook zijn dat je tijdens het schrijven erachter komt dat een tussenpersoon (delicatessenwinkel) zorgt voor een onverkoopbaar product (inslag%, markup wat ervoor zorgt dat een reep onbetaalbaar word). Hierop zou je bijv. kunnen beslissen de verkoop zelf te doen via een webshop. Deze webshop communiceert weer direct met de eindklant echter brengt dit weer andere marketingtools met zich mee.

 

Zo zie je; er is onwijs veel mogelijk. Veel (aspirant) ondernemers denken heel creatief maar vergeten de uitvoerbaarheid, sta hier goed bij stil. Een businessplan helpt je gestructureerd en kritisch te kijken naar jouw plan. Dit laatste is zeker van belang als het naast een hobby een substantiële bron van inkomsten is.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 193 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.