• 0

Kan ik al een bedrijf starten?

Hi leden van higherlevel.nl,

 

Ik ben Jay, momenteel 13 jaar oud... Ik wil dus een bedrijf starten! Ik heb al een volledige webshop gemaakt waar ik aanstekers ga verkopen en ik wil daarnaast nog iets met programmeren ga maken (wat ik nu al 2 jaar doe).

 

Is het slim om te doen dat mijn moeder in princiepen een bedrijf start (die nog geen bedrijf heeft) aangezien ik anders voor iedere handeling schriftelijke toestemming nodig van mijn ouders nodig heb en als het helemaal op mijn moeders naam staat niet.

 

Groetjes, Jay!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik ben Jay, momenteel 13 jaar oud... Ik wil dus een bedrijf starten! Ik heb al een volledige webshop gemaakt waar ik aanstekers ga verkopen en ik wil daarnaast nog iets met programmeren ga maken (wat ik nu al 2 jaar doe).

 

Is het slim om te doen dat mijn moeder in princiepen een bedrijf start (die nog geen bedrijf heeft) aangezien ik anders voor iedere handeling schriftelijke toestemming nodig van mijn ouders nodig heb en als het helemaal op mijn moeders naam staat niet.

Je hebt sowieso voor alles toestemming nodig, omdat je wettelijk gezien niet handelingsbekwaam bent onder de 16. Verder moet je ook kijken of je bedrijf wel een 'onderneming' is. Misschien ziet de Belastingdienst het wel als 'hobby', als de inkomsten nu nog niet al te hoog zijn.

 

Kijk anders ook even op het Ondernemersplein voor meer informatie over dit onderwerp.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0

Als ik het goed begrijp is er gek genoeg geen minimumleeftijd en kun je ook gewoon jezelf inschrijven. Het is inderdaad wel zo dat je ouders mee moeten bij het inschrijven, zodat ze hun toestemming kunnen geven.

 

Overigens kun je altijd nog een of meer handelsnamen kiezen voor iedere activiteit. Je hoeft jezelf dus niet te registreren met je eigen naam. Je kunt ook "Jay's Websites" registreren (ik noem maar wat).

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0

Klein detail, aanstekers en andere brandbare items zijn formeel uitgesloten om per pakket of briefpost te worden verzonden.

 

Voor kleine hoeveelheden kan in overleg een uitzondering worden gemaakt. Je moet dan wel duidelijk kn kaart hebben hoeveel ml/mg stoffen er per item in zitten.

 

Ander detail, word je beroepsmatig betrapt zonder dat iets is geregeld, krijg jij en de vervoerder een forse boete.

 

Ik wil je verder niet ontmoedigen, maar kijk er even goed naar.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 257 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.