• 0

Vergeten kosten IB2016

Bij naloop van mijn boekhouding zie ik dat mijn autoverzekering in een verkeerd jaar is geboekt.

 

De autoverzekering van 2016 (zakelijke auto) is dus geboekt in het jaar 2017 en hierdoor niet meegenomen in de IB-aangifte van 2016.

 

Hoe moet ik dit gaan corrigeren? Voor 2016 heb ik al een definitieve aanslag ontvangen. Moet ik hiervoor mijn IB2016 aangifte gaan aanpassen? Of kan dit ook verwerkt worden in de IB aangifte van 2017?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoe moet ik dit gaan corrigeren? Voor 2016 heb ik al een definitieve aanslag ontvangen. Moet ik hiervoor mijn IB2016 aangifte gaan aanpassen? Of kan dit ook verwerkt worden in de IB aangifte van 2017?

Als de aangifte al definitief is, moet je officieel bezwaar maken. Dat klinkt heftiger dan het is. Meestal is het simpelweg opnieuw indienen genoeg en wordt dat automatisch als 'bezwaar' gezien. Doe voor de zekerheid eerst even de Bezwaarcheck.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0

bezwaar binnen 6 weken na de aanslag. Maar je kunt ook de aangifte tot vijf jaar opnieuw indienen. Dan spreken we van een verzoek tot ambtshalve herziening.

 

Verschil is dat tegen een uitspraak op bezwaar beroep open staat. Bij een verzoek tot ambtshalve herziening niet.

 

Advies aan createch is om 2016 opnieuw in te dienen.

 

Groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 260 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.