• 0

Dtg printer en polymeer bedrukking gaat niet volgens behoren

Beste higerlevel leden,

Wij hebben een dtg printer aangeschaft (texjet echo) en t-shirts van gildan (premium cotton)

Ons probleem hierbij is dat de t-shirts er heel dof uit komen wij hebben van alles proberen in testellen maar niks lukt, ook hebben wij andere t-shirts gebruikt maar allemaal met het zelfde resultaat.

Onze vraag is wat kunnen wij hier aan doen? Ook hebben wij problemen met de polymeer bedrukkingingen (sthals sportfilm) op t-shirts, eenmaal op de t-shirts ziet het er mooi uit maar na een uur dragen beginnen de letters al los telaten en te verkreukelen, ook hier voor hebben we verschillende shirts gebruikt met het zelfde resultaat, onze vraag is hoe kunnen we dit verbeteren, andere folie? Andere t-shirts? Of brengen we het verkeerd aan, wat mij niet mogelijk lijkt aangezien we de gebruiks aanwijzingen gebruiken. Ook bevalen de T-shirts mij niet wij hebben van verschillende mensen gehoord dat hun t-shirt uit elkaar gevallen zijn (meestal de mouwen) en er zit gewoon geen model in de t-shirts

Ik heb overal gezocht voor mooie T-shirts ook op higerlevel maar heb hier niks kunnen vinden wat aan mijn eisen voldoet, mooie t-shirts met een smalle hals dus niet zo breed als van gildan en een mooie pas vorm die gebruikt kan worden voor een eigenmerk waar dus een eigen label in kan/mag (dus niet van

Hema)

 

Alvast bedankt voor jullie hulp

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik kan je helaas geen direct antwoord geven. Wellicht wel een tip, als ik wat aanschaf, nieuw of gebruikt van machines of apparatuur is de verkoper vaak wel bereid je op weg te helpen. Wellicht kun je dat ook vragen?

 

Ook vragen stellen aan collega's verder weg, zodat je geen directe concurrent bent is iets wat bij mij altijd wel goed werkt.

 

Tot slot http://www.t-shirtforums.com/ is een forum gericht op allerlei bewerking waaronder DTG voor T-shirts. Waarschijnlijk kun je daar ook meer tips krijgen over de door jouw gebruikte apparatuur.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 1
Wij hebben een dtg printer aangeschaft (texjet echo) en T-shirts van Gildan (premium cotton). Ons probleem hierbij is dat de T-shirts er heel dof uit komen wij hebben van alles proberen in te stellen maar niks lukt. Ook hebben wij andere T-shirts gebruikt maar allemaal met het zelfde resultaat.
Helaas, maarmet een DTG-inkjetprinter ga je op katoen nooit en te nimmer sprankelende kleuren krijgen. Op polyester wordt het iets beter, maar daar houdt het dan ook bij op.

 

Onze vraag is wat kunnen wij hier aan doen?
Omschakelen naar sublimatie-printing op polyester ... Super slijtvast, zeer gedetailleerd en sprankelende kleuren.

 

Ook hebben wij problemen met de polymeer bedrukkingen (Stahls Sportfilm) op T-shirts. Eenmaal op de T-shirts ziet het er mooi uit maar na een uur dragen beginnen de letters al los te laten en te verkreukelen, ook hier voor hebben we verschillende shirts gebruikt met het zelfde resultaat, onze vraag is hoe kunnen we dit verbeteren, andere folie? Andere T-shirts? Of brengen we het verkeerd aan, wat mij niet mogelijk lijkt aangezien we de gebruiksaanwijzingen gebruiken.
Het loslaten van heat transfers kan bijna niet.

 

Een paar punten die de hechting beïnvloeden ...

1. Voorpersen van de katoenen T-shirts gedurende enkele seconden om het vocht uit de vezels te verdrijven.

2. Niet te kleine letters en figuren snijden, omdat anders het hechtingsoppervlak te klein is.

3. Niet te heet en/of te lang persen. Voor Stahls Sportfilm, en vele aanverwante folies, is 15 seconden op 160 graden C. meer dan voldoende.

4. Gebruik een goede kwaliteit heat press. Goedkope machines kunnen een slechte temperatuurregeling of temperatuurverdeling van de hitteplaat hebben.

5. Geen oude (meerdere jaren) transferfolies gebruiken.

 

Ook bevalen de T-shirts mij niet wij hebben van verschillende mensen gehoord dat hun t-shirt uit elkaar gevallen zijn (meestal de mouwen) en er zit gewoon geen model in de t-shirts.
Er zijn teveel T-shirts-merken om op te noemen. Groothandels die ze leveren eveneens.

 

Voor meer vragen of antwoorden, mag je altijd contact met mij opnemen.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

 

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Heel erg bedankt voor uw reactie.

 

Sprankelende kleuren is niet wat we verwacht hadden maar we hadden de zelfde kwaliteit van screen printing verwacht dus gewoon heldere kleuren en dat het er niet uit ziet of het al een paar keer gewassen is. Wij zagen inderdaad ook dat sublimatie heel mooi is een het eigenlijk heel goedkoop is, maar wij zijn net begonnen en hebben net (3 maanden) de dtg printer nieuw aangeschaft en willen dus liever niet overstappen aangezien wet net een groot bedrag hebben geïnvesteerd in alle machines, wij gaan zeker kijken hoe het er uit komt te zien met een polyester shirt.

 

Wij persen altijd het shirtje een paar seconde voor. zowel kleine letters als grote letters laten los

Bij punt 3 doen wij altijd 130 graden 10 sec dat stond aangeraden bij de gebruiksaanwijzing, wij gaan het dan is proberen op 160 graden voor 15 seconden en kijken of het beter resultaat geeft over punt 4 wij gebruiken een heat press van sthals (splinter nieuw) dus ik denk niet dat het daar aan ligt en ook zijn al onze folies allemaal nieuw dus dat lijkt me geen probleem. Maar ik ga zeker even kijken hoe het gaat op een hogere temperatuur en meer secondes. Over de t-shirts er zijn inderdaad veel merken en groothandels ik heb ze bijna allemaal bekeken maar heb niet gevonden wat ik zocht

 

 

Link naar reactie
  • 0
Bij punt 3 doen wij altijd 130 graden 10 sec dat stond aangeraden bij de gebruiksaanwijzing
Enige verwarring is wel op z'n plaats ...

De Europese (Duitse) handleiding spreekt over 130 oC voor 10 seconden of 150 oC voor 5 seconden ... terwijl de Amerikaanse handleiding het heeft over 160 oC voor 15 seconden.

 

Zelf heb ik geen ervaring met Stahls Sportfilm ... wel met TMT 123 premium flex folie. Voor deze folie is 130 oC inderdaad genoeg ... die trek je na het persen echt niet meer van het textiel af.

 

Voor het persen is een druk van 4 bar aan te raden.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Heel erg bedankt voor uw reactie.

Dit zou inderdaad een goede oplossing zijn.

Alleen willen wij een heel ander design voor onze t-shirts wat niet samen gaat met een ouderwetse look

Gelukkig hebben wel ook nog een fullcolor printer waar wij nu mooie plaatjes mee kunnen maken

Alleen zou dit veel sneller en goedkoper gaan op een dtg printer

 

(De folie die wij gebruiken voor onze Full color printer blijft trouwens wel goed zitten op de shirtjes)

Link naar reactie
  • 0

Zo te horen bent uw erg tevreden met de TMT 123 premium folie. Maar kreukelt de folie ook niet (dus mee rekbaar)

Als het extra rekbaar moet zijn, dan kan je Siser P.S. Stretch of TMT Stretch Flex gebruiken.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Zal deze is bekijken en even wat bestellen ben ondertussen wel veder gekomen met de dtg printer

Ik dacht laat ik ook is wat precoating op een wit shirtje proberen resultaat = super mooie kleuren die er heel erg helder uitzien en op zwart zelfs sprankelende kleuren

 

Nu alleen nog de folies even testen op de Amerikaanse manier en anders even de folies bestelen die u aanraad

 

Over de t-shirts ben ik er over uit dat ik begin met de gildan t-shirts kijken hoe dat loopt en dan kan ik altijd nog een ander kiezen

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 226 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.