Jump to content
Guest lollypop
Verberg

Mag ik zomaar brieven sturen om klanten te lokken?

vraag
Guest lollypop

Misschien een vraag waarvan je denkt. duhhhh. ;D

Toch voor de zekerheid ga ik hem wel stellen.

 

Bemiddelingsbureau (vacatures, cv's, bepaalde doelgroep)

 

Ik moet dus klanten gaan trekken en dan praat ik eventjes over de vacatures/bedrijven.

 

Hoe ik dat wil doen (ideetje)

Alle bedrijven die ik kan vinden aanschrijven (dus niet kijkend of zij zoekende zijn of niet)

Een mooi brief in elkaar zetten. Ter kennismaking zeg maar.

Voorstellen, wat het doet, waarom juist voor u geschikt enz.

Dus puur het laten weten dat het bestaat.

 

Dus een soort lokkertje om klanten binnen te halen.

Nu is het misschien een dwaze vraag, maar mag dit?(is dit een legale weg?)

Kan ik zomaar nietsvermoedende bedrijven, een brief schrijven?

 

Link to post
Share on other sites

9 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
  • Rate this answer

Natuurlijk mag dat ...

 

Houd de brief kort (totaal max een a4) en combineer het met een aktie.

 

Verwacht niet te veel. Wil je je succeskans verhogen dan moet je de mailing nabellen.

 

Veel plezier, groet, Remo


Amadeos, inspireert ...

 

 

Met vriendelijke groet,

 

 

Remo Natali

PS: http://www.penprinter.nl

PPS: http://www.3ddirect.nl

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer
Guest lollypop

Nabellen, ben ik dan niet te veel aan het pushen?

 

Het gaat om de internet pagina die ik moet promoten, daar moeten de mensen op af komen.

 

Ik zat te denken om een paar maanden later een leuke folder te versturen. Dus een brief met informatie en een folder ter herinnering.

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Nabellen, ben ik dan niet te veel aan het pushen?

 

Nee, dat heet verkopen. Verkopen is een beetje pushen, amar het ka natuurlijk ook voorkomen dat jij een brief van een jurist krijgt, en denkt: 'dat is handig', maar te druk bent om zelf te bellen. Is gewone acquisitieactie...

 

Maar waarom is het enige doel dat ze een internetsite bezoeken: kunnen ze daar informatie vinden? Dan kun je ze tijdens het nabellen ook gemakkelijk vertellen ove rde kwaliteit van het product. Moeten ze daar dan iets kopen? Dan kun je misschien aan direct-e-mail denken: vanuit een e-mail klikt het gemakkelijk door naar een internetadres. Heb je een nieuwsbrief: dan kun je tijdens het nabellen in ieder geval adressen selecteren voor de nieuwsbrief.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer
Guest lollypop

Maar waarom is het enige doel dat ze een internetsite bezoeken: kunnen ze daar informatie vinden?

 

Het is de bedoeling dat er via de website doormiddel van een online inschrijfformulier een vacature geplaatst gaat worden. Dus via de brief hoop ik bedrijven warm te krijgen om ook daadwerkelijk een vacature te willen plaatsen (als ze tenminste personeel zoeken ;))

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer
Guest Lind@

Mmmm moeilijke stap...op zoek naar de klant!

 

Ik denk dat je op moet passen met mailings; onwijs veel mailings belanden in de papierbak. Tenminste dat merk ik op de afdeling waar ik werk. Het is net als met visitekaartjes; laat het opvallen en wees ludiek als je wilt dat er aandacht aan geschonken wordt.

Eerst moet je ervoor zorgen dat mensen geprikkeld worden en de rest komt daarna pas.

Uiteraard moet je tekst ook goed zijn maar daar kan ik weinig over zeggen omdat ik het product verder niet ken.

Wees gewoon selectief met de bedrijven die je benaderd. Probeer alleen de bedrijven te benaderen die bij je product passen en probeer uit te zoeken waarom zij van je diensten gebruiken zouden 'moeten' maken zodat je ze een stap voor bent.

 

De manier waarop de mailing verstuurd wordt (layout, sfeer, gevoel etc) zijn naar mijn idee het belangrijkst. Daarna natuurlijk de inhoud (je moet wel wat te bieden hebben) en als laatste de actie die eruit komt. Respons zal heel laag zijn en daarom moet je inderdaad nabellen. En dan maar doorvragen en doorvragen; wat zijn de wensen van het bedrijf. Waar zoeken zij naar?

Probeer altijd een mailadres, naam en tel.nr. (direct) door te krijgen.

Zo kun je mensen die nu geen interesse hebben over een jaar (als je meer klanten hebt) nog een keer benaderen.

 

Vergis je ook niet in de kosten; kan erg duur zijn...alhoewel ik natuurlijk niet weet naar hoeveel mensen je het wilt gaan sturen ;)

 

Succes!

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Nabellen is een ware response boost. Daarbij kun je aan de mensen die je afwijzen vragen waarom ze je afwijzen. Daar kan je veel van leren. Kijk uit met humor dit wordt meestal niet begrepen. Nog meer tips vind je op xxxx. Veel succes.

 

[link verwijderd door mod]


Keihard aan het werk om een onderneming te starten. Inmiddels al veel geleerd van dit forum. Het wordt tijd om actief deel te nemen.

 

SaltWaterMonkey

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Zes berichten van SaltWaterMonkey (alias Bastiaan Groot) en in vier een link naar dezelfde eigen website, dat is spam. Zeker als je zo'n jaar oude vraag aangrijpt. Deze draad gaat dicht.

Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 6 leden online en 169 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept