• 0

Mag ik zomaar brieven sturen om klanten te lokken?

Gast lollypop

Misschien een vraag waarvan je denkt. duhhhh. ;D

Toch voor de zekerheid ga ik hem wel stellen.

 

Bemiddelingsbureau (vacatures, cv's, bepaalde doelgroep)

 

Ik moet dus klanten gaan trekken en dan praat ik eventjes over de vacatures/bedrijven.

 

Hoe ik dat wil doen (ideetje)

Alle bedrijven die ik kan vinden aanschrijven (dus niet kijkend of zij zoekende zijn of niet)

Een mooi brief in elkaar zetten. Ter kennismaking zeg maar.

Voorstellen, wat het doet, waarom juist voor u geschikt enz.

Dus puur het laten weten dat het bestaat.

 

Dus een soort lokkertje om klanten binnen te halen.

Nu is het misschien een dwaze vraag, maar mag dit?(is dit een legale weg?)

Kan ik zomaar nietsvermoedende bedrijven, een brief schrijven?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0
Gast lollypop

Nabellen, ben ik dan niet te veel aan het pushen?

 

Het gaat om de internet pagina die ik moet promoten, daar moeten de mensen op af komen.

 

Ik zat te denken om een paar maanden later een leuke folder te versturen. Dus een brief met informatie en een folder ter herinnering.

 

Link naar reactie
  • 0

Nabellen, ben ik dan niet te veel aan het pushen?

 

Nee, dat heet verkopen. Verkopen is een beetje pushen, amar het ka natuurlijk ook voorkomen dat jij een brief van een jurist krijgt, en denkt: 'dat is handig', maar te druk bent om zelf te bellen. Is gewone acquisitieactie...

 

Maar waarom is het enige doel dat ze een internetsite bezoeken: kunnen ze daar informatie vinden? Dan kun je ze tijdens het nabellen ook gemakkelijk vertellen ove rde kwaliteit van het product. Moeten ze daar dan iets kopen? Dan kun je misschien aan direct-e-mail denken: vanuit een e-mail klikt het gemakkelijk door naar een internetadres. Heb je een nieuwsbrief: dan kun je tijdens het nabellen in ieder geval adressen selecteren voor de nieuwsbrief.

Link naar reactie
  • 0
Gast lollypop

Maar waarom is het enige doel dat ze een internetsite bezoeken: kunnen ze daar informatie vinden?

 

Het is de bedoeling dat er via de website doormiddel van een online inschrijfformulier een vacature geplaatst gaat worden. Dus via de brief hoop ik bedrijven warm te krijgen om ook daadwerkelijk een vacature te willen plaatsen (als ze tenminste personeel zoeken ;))

Link naar reactie
  • 0

Mmmm moeilijke stap...op zoek naar de klant!

 

Ik denk dat je op moet passen met mailings; onwijs veel mailings belanden in de papierbak. Tenminste dat merk ik op de afdeling waar ik werk. Het is net als met visitekaartjes; laat het opvallen en wees ludiek als je wilt dat er aandacht aan geschonken wordt.

Eerst moet je ervoor zorgen dat mensen geprikkeld worden en de rest komt daarna pas.

Uiteraard moet je tekst ook goed zijn maar daar kan ik weinig over zeggen omdat ik het product verder niet ken.

Wees gewoon selectief met de bedrijven die je benaderd. Probeer alleen de bedrijven te benaderen die bij je product passen en probeer uit te zoeken waarom zij van je diensten gebruiken zouden 'moeten' maken zodat je ze een stap voor bent.

 

De manier waarop de mailing verstuurd wordt (layout, sfeer, gevoel etc) zijn naar mijn idee het belangrijkst. Daarna natuurlijk de inhoud (je moet wel wat te bieden hebben) en als laatste de actie die eruit komt. Respons zal heel laag zijn en daarom moet je inderdaad nabellen. En dan maar doorvragen en doorvragen; wat zijn de wensen van het bedrijf. Waar zoeken zij naar?

Probeer altijd een mailadres, naam en tel.nr. (direct) door te krijgen.

Zo kun je mensen die nu geen interesse hebben over een jaar (als je meer klanten hebt) nog een keer benaderen.

 

Vergis je ook niet in de kosten; kan erg duur zijn...alhoewel ik natuurlijk niet weet naar hoeveel mensen je het wilt gaan sturen ;)

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Nabellen is een ware response boost. Daarbij kun je aan de mensen die je afwijzen vragen waarom ze je afwijzen. Daar kan je veel van leren. Kijk uit met humor dit wordt meestal niet begrepen. Nog meer tips vind je op xxxx. Veel succes.

 

[link verwijderd door mod]

Keihard aan het werk om een onderneming te starten. Inmiddels al veel geleerd van dit forum. Het wordt tijd om actief deel te nemen.

 

SaltWaterMonkey

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 276 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.