• 0

IB Aangifte 2017

Beste mensen van HL,

 

Ik heb in 2017 als zzper (parttime) gewerkt. Mijn administratie deed mijn boekhouder. Ik ben sinds 01-01-2018 weg bij hem en maak mijn facturen en boekingen zelf in een programma. Maar voor de IB Aangifte heb ik de cijfers van 2017 nodig. En mijn boekhouder geeft mijn dossiers niet terug. Hij heeft mijn kolommenbalans per mail gestuurd en zei dat ik dat kan gebruiken voor mijn ib aangifte. Klopt dat ? Is het niet beter als ik heel mijn administratie terug pak. En de 7jaar bewaarplicht? Stel dat er een boekenonderzoek komt en die wilt mijn administratie zien wat dan ?

 

grt

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Bennieben,

 

Het is meestal zodat bij een kleine administratie de meeste gegevens makkelijk zijn te reproduceren o.a. omdat ze digitaal zijn. Daarnaast kun je verzoek ook via je nieuwe boekhouder laten lopen. Tot slot kun je het gewoon nog een keer proberen via een andere kanaal, dwz je verzoek aan een andere medewerker, of of per email/post.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ter aanvulling ...

 

En de 7jaar bewaarplicht? Stel dat er een boekenonderzoek komt en die wilt mijn administratie zien wat dan
Bij het niet terug kunnen of willen geven is de persoon of bedrijf, die de administratie in bezit heeft of houdt, verantwoordelijk voor dezelfde bewaarplicht van minimaal 7 jaren.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
Maar wat heb ik allemaal nodig. Bijvoorbeeld als ik naar een andere boekhouder wil gaan. Wat moet ik allemaal meenemen.?
De volledige jaarrekening inclusief toelichting op bezittingen, schulden, afschrijvingen.

 

Het is zoals Nico schrijf ... Het meeste is wel te reproduceren. Maar dat kost wel extra tijd en geld.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Vraag naast de kolommenbalansen ook om het grootboek van afgelopen jaren. Een nieuw boekhoudkantoor zou het ook fijn kunnen vinden een auditfile van in ieder geval het laatste jaar te ontvangen.

Ook overzichten openstaande debiteuren/crediteuren transitorische posten, activastaat etc kunnen van belang zijn. Het ligt er allemaal aan hoe uitgebreid je administratie was.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 157 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.