• 0

Verkopen online wooninspiratie platform

Sinds augustus 2017 is Mooddii online. Mooddii is een online platform waarmee je een interieur inspiratie moodboard samen kan stellen. Door middel van het liken van sfeerfoto's op een Tinder-achtige manier creëer je een moodboard. Sfeerfoto's zijn afkomstig van affiliates en adverteerders. Adverteerders kunnen zelf inloggen en foto's toevoegen/verwijderen.

 

Zelf vind ik het nog steeds een erg leuk concept, het heeft een andere insteek dan Pinterest. Ook de gebruikers zijn vaak lovend.

 

Wat is dan het 'probleem'?

Marketing en Sales. Ik ben zelf een developer en heb het meeste tot nu toe zelf gedaan, maar ik merk dat er te weinig kennis/kwaliteiten zijn op die specifieke vlakken.

 

Waar ben ik naar op zoek?

Het liefst verkoop ik het concept aan een partij die er verder mee kan en wil gaan. Daar heb ik 0,0 ervaring mee dus vandaar de vraag op dit forum. Is het überhaupt mogelijk om het concept in dit stadium te verkopen? En hoe kom ik in contact met een partij die hierin geïnteresseerd kan zijn? Als dit de foute plek is voor deze vraag dan verontschuldig ik mij alvast!

 

Uitproberen kan op app.mooddii.com

 

[verandering Mikky: afbeelding aangepast]

 

mooddii_ipadpro.thumb.jpg.40d2dfea92c9f940267b27c61a9ddc53.jpg

mooddii_ipadpro.thumb.jpg.40d2dfea92c9f940267b27c61a9ddc53.jpg

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Welkom op het forum.

 

Ik heb de app zelf nog niet bekeken, maar in het algemeen geldt dat iets pas waarde heeft als er geld mee wordt verdiend. Nu is het slechts een optelsom van kosten. Er moet maar net iemand zijn die naar iets dergelijks op zoek is, die het naar wens vindt en die het kan betalen. De meeste kans om een koper te treffen heb je naar mijn idee op websites als sitedeals. Reken daarbij niet op een al te hoge opbrengst.

 

Wellicht zou je ook nog stoute schoenen aan kunnen trekken en proberen je app te slijten bij partijen die op de markt voor woninginrichting actief zijn. Ik zal het eens pitchen bij iemand die heel succesvol is in deze branche.

 

Is er ook een versie waarbij ik niet eerst moet inloggen met mijn profiel? Of is er een dummy profiel? Dit ga ik zo niet voorleggen.

 

Link naar reactie
  • 0

Ziet er goed uit en dat zeg ik niet vaak.

 

Ik zou nog wel een grotere scheiding maken tussen wat de consument ziet en een geïnteresseerde adverteerder.

 

Voor een consument is opeens een sectie over abonnementen zien erg verwarrend.

Multiplex op zijn mooist:

https://pastjekastje.nl Je kastje mooi op maat

https://www.svendingtray.com Buikbakken voor promotie en hospitality, standaard en maatwerk:

Link naar reactie
  • 0

Wel leuke site geworden zo! Geen tips qua verkoop, wel tip dat het beter is als je categorie clickable maak ipv alleen via volgende. Kan ook niet wat van moodboard verwijderen of alsnog wat extra's toevoegen....

Ik persoonlijk denk automatisch aan site verder verbeteren en het zo maken dat je het voor verschillende sites kan gebruiken, dat je zeg maar software kan verhuren voor verschillende bedrijven, bijvoorbeeld vtwonen, winkels zoals trendhopper, etc.

Link naar reactie
  • 0

Ik zie op Facebook staan dat jullie de nieuwe site sinds 2 januari online hebben.

Nog geen maand later gooi je de boel al in de verkoop...

Voor potentiële kopers is dat een teken om je flink af te knijpen.

Als ik een appraisal zou moeten doen denk ik dat je blij moet zijn als je een paar honderd euro voor de scripts krijgt.

 

Waarom niet nog even een paar maanden doorgaan, de spelfoutjes eruit halen en wat bezoekersaantallen en advertentie inkomsten opbouwen? Dan heb je een veel betere onderhandelingspositie bij verkoop.

 

Stop er nog een een half jaar Tender Loving Care in.

Er zit zeker potentie in maar je haakt veel te snel af naar mijn idee.

Nooit had ik het oude tuinhuis moeten verlaten

Link naar reactie
  • 0

Daar heb je helemaal gelijk in natuurlijk. Het is ook niet zo dat we het per definitie al willen verkopen. We zijn vooral op zoek naar welke mogelijkheden we hebben. Er staan nog een aantal nieuwe functionaliteiten op de planning welke we sowieso door willen voeren. Daarna zal gekeken moeten worden naar een marketing plan. Ben in ieder geval blij met de vele reacties op dit forum!

Link naar reactie
  • 0

Dit kreeg ik nog terug als reactie:

 

Ik heb even gekeken en begrijp nu wat de bedoeling is. Dit is een bijzonder lastig business concept. Eigenlijk is NL te klein hiervoor.

 

Verder zou het bijten met eigen winkels omdat een koper uit deze hoek (eigenaar van grote woon-retailketen) concurrentie van zijn eigen winkels helpt.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 223 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.