• 0

BTW Op Zending Buiten EU

Hallo!

 

Ik heb een vraagje over het BTW-Tarrief dat ik moet rekenen als ik goederen lever buiten de EU. Ik weet dat men normaal als Europees bedrijf 0% in rekening moet brengen als men vanuit de EU naar buiten de EU exporteert. Bij mij zit het echter wat lastiger in elkaar...

 

Ik heb een eenmanszaak in Nederland maar ik woon momenteel in China. Via mijn website (wordt nog aan gewerkt) verkoop ik tin containers (aluminium blikjes). Deze worden echter in China ingekocht en rechtstreeks aan de klant geleverd. Dit betekend dat, als ik een klant uit bijv. Amerika heb, mijn producten nooit de EU ''verlaten'' omdat deze van China naar de USA worden verstuurd. Hierdoor kan ik niet de benodigde ''export documenten'' aantonen bij de belastingdienst dat mijn producten de EU ''verlaten''?? ???

 

Dus nu vraag ik mij af: kan ik nog steeds het BTW tarief van 0% aanhouden en kan in de export documenten van China-USA laten zien? Of zit dit anders in elkaar?

 

Excuses als het antwoord op deze vraag makkelijk online te vinden is.... Mijn VPN doet het slecht en het is hier in China nogal lastig om online informatie te vinden. Ik dacht ik vraag het eerst hier even voordat ik contact op neem met de belastingdienst.

 

Bij voorbaat dank voor jullie hulp.

 

- Wouter

 

 

 

[Mod edit: geen links naar eigen sites in tekst aub]

 

Voor al uw tin containers en aluminium blikken: https://www.ucan-packaging.com

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Een zending die rechtstreeks van China naar de VS wordt geleverd is helemaal out-of-scope voor wat betreft de EU Btw regels. Je hoeft aan de NL belastingdienst niets te laten zien of aan te tonen dat de goederen "de EU verlaten hebben". Dit soort zendingen blijven ook buiten je (NL) Btw aangifte.

 

Mogelijk krijg je nog wel te maken de Chinese Btw wetgeving, China kent ook een nul-tarief bij export, je zult dus bij de Chinese belastingdienst ingetwijfeld moeten kunnen aantonen dat de goederen China verlaten hebben.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 201 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.