• 0

Aansprakelijkheid verloren voorwerp

Een dubbel verloren voorwerp. De situatie:

 

Wij zijn een autoverhuurder. Een klant raakt zijn horloge in onze auto kwijt, maar wij vinden het terug. Vervolgens komt het horloge bij ons weer kwijt. Vermoeden van verduistering, maar geen harde bewijzen. Is een onderneming aansprakelijk voor een verloren voorwerp?

 

Simpel antwoord, of ingewikkelde kwestie? Alvast bedankt!

Wij verhuren de toekomst: www.ec-rent.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

 

Die advocaat is als dit bij j0u wordt gelegd een agressor. Zou ik graag even willen spreken.

 

 

Zou je dit willen toelichten? Ik ben geen expert en raak je hier even kwijt, maar ben zeer benieuwd naar je uitleg.

 

Nou indien een advocaat dergelijk "tekeer" gaat komt het nogal dreigend over allemaal en niemand weet precies wat er nu kwijt is en wie er aansprakelijk is. Het horloge kan vanalles zijn geweest. De aanpak van de advocaat is kort door de bocht en lijkt erop te duiden dat je het horloge hebt verduisterd (klinkt beetje als een beschuldiging). Je zegt het is hier geweest en ik heb het niet meer. Als je een juridische zwakke zaak hebt (lees de advocaat van de wederpartij) zie je nog wel eens dat de harde route gekozen wordt en er niets wordt toegelicht of onderbouwd.

Link naar reactie
  • 0

Nou indien een advocaat dergelijk "tekeer" gaat komt het nogal dreigend over allemaal en niemand weet precies wat er nu kwijt is en wie er aansprakelijk is. Het horloge kan vanalles zijn geweest. De aanpak van de advocaat is kort door de bocht en lijkt erop te duiden dat je het horloge hebt verduisterd (klinkt beetje als een beschuldiging). Je zegt het is hier geweest en ik heb het niet meer. Als je een juridische zwakke zaak hebt (lees de advocaat van de wederpartij) zie je nog wel eens dat de harde route gekozen wordt en er niets wordt toegelicht of onderbouwd.

@Phileine: je doet (weer) allerlei aannames, gebaseerd op slechts een enkel zinnetje van vraagsteller: De eigenaar heeft er inmiddels een advocaat opgezet die me geen enkele tijd wilt geven en direct sommeert om de horloge terug te geven of de vervangingswaarde over te maken.

 

@Chris: wat geeft jouw jurist aan? Die kent de details van de zaak en de correspondentie.

Met vriendelijke groet,

mr. Monique Doomernik

UwJurist.nl-Contracten en Voorwaarden-Arbeidsrecht-Huurrecht-Franchiserecht

Link naar reactie
  • 0

De politie heeft mij inmiddels verhoord en doet waarschijnlijk hetzelfde met mijn huisbaas en wellicht ook de onderhoudsmonteurs die in mijn woning zijn geweest. Verder heb ik een tijd niets meer gehoord. Tot op vandaag, nu de advocaat van de tegenpartij weer contact zoekt en aangeeft dat hij niets van mij hoort en dus een dagvaarding gaat betekenen.

Wij verhuren de toekomst: www.ec-rent.nl

Link naar reactie
  • 0

De politie heeft mij inmiddels verhoord en doet waarschijnlijk hetzelfde met mijn huisbaas en wellicht ook de onderhoudsmonteurs die in mijn woning zijn geweest. Verder heb ik een tijd niets meer gehoord. Tot op vandaag, nu de advocaat van de tegenpartij weer contact zoekt en aangeeft dat hij niets van mij hoort en dus een dagvaarding gaat betekenen.

 

Ik ben geen strafrecht advocaat maar ik kan je wel aanraden er eentje te raadplegen. Ik ken niet alle details maar indien je gehoord wordt komt daar een hoop bij kijken. Allereerst kun je verkeerde dingen zeggen (waarmee je jezelf wellicht in problemen brengt die je nog niet had), twee indien je officieel verdacht bent schept dat ook rechten voor jou (kennisname processtukken, dan weet je ook wat er exact speelt). Je kan zwijgen of juist praten etc. Ik raad je als jurist echt aan in ieder geval even een advocaat te bellen voor een kort advies. Ik weet niet of ik je een persoon mag aanraden maar kies wel een goede advocaat uit en niet perse de goedkoopste (die kunnen ook duur uitpakken..)

 

Indien de wederpartij gaat dagvaarden is dat een civiele procedure, welke losstaat van het politieverhoor. Op basis van de door jou verstrekte informatie vind ik het een vreemde kwestie. Wanneer ben je gehoord? Ik vraag me af of de politie de verklaring eventueel mag delen met het slachtoffer (en zo kan gebruiken in een civiele procedure). Dus: actie ondernemen!!

 

Link naar reactie
  • 0

De politie heeft mij inmiddels verhoord en doet waarschijnlijk hetzelfde met mijn huisbaas en wellicht ook de onderhoudsmonteurs die in mijn woning zijn geweest. Verder heb ik een tijd niets meer gehoord. Tot op vandaag, nu de advocaat van de tegenpartij weer contact zoekt en aangeeft dat hij niets van mij hoort en dus een dagvaarding gaat betekenen.

 

Ik ben geen strafrecht advocaat maar ik kan je wel aanraden er eentje te raadplegen. Ik ken niet alle details maar indien je gehoord wordt komt daar een hoop bij kijken. Allereerst kun je verkeerde dingen zeggen (waarmee je jezelf wellicht in problemen brengt die je nog niet had), twee indien je officieel verdacht bent schept dat ook rechten voor jou (kennisname processtukken, dan weet je ook wat er exact speelt). Je kan zwijgen of juist praten etc. Ik raad je als jurist echt aan in ieder geval even een advocaat te bellen voor een kort advies. Ik weet niet of ik je een persoon mag aanraden maar kies wel een goede advocaat uit en niet perse de goedkoopste (die kunnen ook duur uitpakken..)

 

Ik heb voorafgaand aan het verhoor met mijn eigen advocaat gesproken. Hij is geen strafrechtadvocaat maar ondernemingsrechtadvocaat. Daarnaast heb ik de zaak met de jurist van mijn rechtsbijstandverzekering doorgenomen voor het verhoor.

Wij verhuren de toekomst: www.ec-rent.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik weet niet of je dit wilt delen maar werd je al (officieel) aangemerkt als verdachte of was het verhoor louter in het kader van een opsporen van een voorwerp? Zou je inzage kunnen krijgen in het (straf/politie)dossier?

 

Gaat politie vervolgen? Gezien die civiele dagvaarding is mijn vermoeden (echt een vermoeden, geen garantie) dat de politie het wellicht laat zitten (omdat middels strafprocedure er ook mogelijkheden zijn schade te verhalen). Een kopie van het strafdossier zou dan voor jou wel handig zijn voor wat extra informatie over de zaak (je rechtsbijstandadvocaat moet dat weten), die kan je in de civiele procedure ook gebruiken.

 

Ik begrijp uiteraard als je deze informatie wat te ver vindt gaan. Ik ben benieuwd wat eruit komt en hoop op goede afloop.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 151 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.